Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

Μηνιαία Κατάσταση Πελατών Προμηθευτών και Συναλλαγών

Επιτέλους επιχειρήσεις, λογιστές, μηχανογράφοι και λοιποί παράξενοι και κακοπροαίρετοι μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι! Ήρθε το XML Schema για την online υποβολή της περιβόητης Μηνιαίας Κατάστασης Πελατών Προμηθευτών και Συναλλαγών. Από εδώ και πέρα (από 1.1.2014) όλες οι επιχειρήσεις θα είναι υποχρεωμένες να υποβάλλουν κάθε 15 του επόμενου μήνα, τα έσοδα (με κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης) και τα έξοδα τους για τον προηγούμενο μήνα (π.χ. μέχρι 15/2 τα έσοδα για τον Ιανουάριο 2014). Η ΓΓΔΕ μάλιστα είναι πολύ μπροστά αφού δεν καθορίζει ένα τρόπο υποβολής αλλά πέντε: με xml upload, με web service, μέσω του ΕΑΦΔΣΣ αλλά και χειροκίνητα για τους παραδοσιακούς.

Και επειδή το Υπ. Οικονομικών μας έχει συνηθίσει σε σαφείς και κατανοητές οδηγίες διαβάστε το αναλυτικό και τεκμηριωμένο FAQ της ΓΓΔΕ εδώ:

Από το παραπάνω FAQ επιλέγουμε ενδεικτικά την παρακάτω ερώτηση -απάντηση:
4. Ποιοί είναι οι τρόποι υποβολής; Μπορεί να γίνει αυτόµατα; 
Δίνονται πολλαπλές δυνατότητες (xml upload, web service, σύνδεση µε ΕΑΦΔΣΣ, φόρµα για χειροκίνητη υποβολή) ώστε να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις. Όποιον τρόπο και να επιλέξει για τη διαβίβαση των συναλλαγών, θα πρέπει τουλάχιστον µία φορά το µήνα να µπαίνει ο διαχειριστής ή ο εξουσιοδοτηµένος λογιστής στο σύστηµα, να ελέγχει και να τροποποιεί την κατάστασή της, και να την υποβάλλει. 

Με μια μόνο φράση, κατάφεραν να κάνουν την κατάσταση με τους φορολογικούς μηχανισμούς και τον ΚΦΑΣ ακόμη πιο περίπλοκη.

Από τότε που μπήκε το 2014, η συζήτηση σε κάθε λογιστήριο, σε κάθε θέση τιμολόγησης δεν είναι άλλη από: "παίρνει σήμανση το Δελτίο Αποστολής;", "Το Τιμολόγιο είναι αθεώρητο;", "Δεν χωράει στη φόρμα το Δικαιολογητικό Έγγραφο Μη Τιμολογηθέντων Προιόντων"

Εκεί λοιπόν που αρχίζαμε να θεωρούμε ότι ο  ΕΑΦΔΣΣ μετά από την Οδύσσεια του βρήκε την Ιθάκη του στην διασφάλιση της γνησιότητας και της ακεραιότητας του Τιμολογίου Πώλησης Αγαθών ξαφνικά μαθαίνουμε ότι θα μπορεί να στέλνει και πληροφορίες εσόδων και εξόδων στο TAXIS. Και ως προς το κομμάτι των εσόδων, ας δεχτούμε ότι είμαστε σχετικά έτοιμοι με τους νέους drivers. 
Με τα έξοδα τι θα γίνει? θα καταχωρούμε τα έξοδα και θα τα δίνουμε και μια σήμανση για να μην μένουν παραπονεμένα? 

Και η τρέλα συνεχίζει μέσα στην ίδια φράση: "μια φορά το μήνα να μπαίνει ο διαχειριστής να ελέγχει την κατάσταση" που μεταφράζεται: "επειδή το μαραφέτι δεν το ξέρουμε και πολύ καλά, βάλτε και εσείς ένα χεράκι μπας και βγάλουμε άκρη..."

Είναι λοιπόν φανερό ότι στο Υπ. Οικονομικών επικρατεί απίστευτη προχειρότητα και μάλλον πανικός. Εκτός αν δεχτούμε θεωρίες συνωμοσίας ότι όλες αυτές οι απίστευτες παλινωδίες γίνονται με σκοπό να πέφτουν τα πρόστιμα βροχή στις ανήμπορες να αντιδράσουν επιχειρήσεις.

Σε κάθε περίπτωση, αν δεν έχετε κέφια διαβάστε το FAQ, γιατί για ακόμα μια φορά, το Υπ. Οικονομικών μας εξασφάλισε ατελείωτες ώρες γέλιου! 


2 σχόλια:

  1. Αναφέρετε στο άρθρο: "Με τα έξοδα τι θα γίνει? θα καταχωρούμε τα έξοδα και θα τα δίνουμε και μια σήμανση για να μην μένουν παραπονεμένα?". Έχετε κάποια νεώτερη πληροφόρηση? Τί θα γίνει με τα έξοδα, για κάποιον ο οποίος δεν έχει ειδικευμένο λογισμικό (τύπου ERP)?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν και καθυστερημένα, σας απαντώ ότι μέχρι στιγμής μόνο τα ERP υποστηρίζουν την αποστολή εξόδων, με την απαραίτητη βέβαια αναβάθμιση έκδοσης. Οι φορολογικοί μηχανισμοί προσπαθούν να βρουν τη θέση τους στην αγορά με όχι και τόσο καλά αποτελέσματα μέχρι τώρα. Άρα, κατασκευαστές ERP - κατασκευαστές ΕΑΦΔΣΣ σημειώσατε 1. Η μόνη εναλλακτική για να σταλθούν τα έξοδα μέχρι τώρα είναι η χρήση της web φόρμας του Taxis

      Διαγραφή