Σύμφωνα με τα ΜΜΕ, το Υπουργείο Οικονομικών εξετάζει την άμεση είσπραξη, σε ημερήσια βάση, του ΦΠΑ των επιχειρήσεων μέσα από την αξιοποίηση των POS των πιστωτικών καρτών και των ταμειακών μηχανών. Συγκεκριμένα, προτείνεται ότι σε περίπτωση που ο πελάτη συναλλάσσεται με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα θα γίνεται αυτόματη παρακράτηση του ΦΠΑ και απόδοση του στο κράτος.
Τεχνικά κάτι τέτοιο θα ήταν εφικτό αν και θα απαιτούσε αλλαγές στον τρόπο καταχώρησης των ποσών στο POS της τράπεζας (π.χ. πως θα γινόταν η παρακράτηση σε αποδείξεις που έχουν προϊόντα τόσο με 13% όσο και 23% ΦΠΑ.)
Στην περίπτωση όμως που ο πελάτης πληρώσει με μετρητά, ο μόνος τρόπος για να αποδοθεί ο ΦΠΑ θα ήταν μέσω των ταμειακών μηχανών. Έτσι, προτείνεται η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το TAXIS έτσι ώστε να είναι δυνατή ανάληψη του ποσού του ΦΠΑ της προηγούμενης ημέρας απευθείας από τον τραπεζικό λογαριασμό της επιχείρησης.
Η πράξη όμως έχει δείξει ότι ο σχεδιασμός για την αποτελεσματικότερη είσπραξη των εσόδων του κράτους κρίνεται τουλάχιστον πρόχειρος.
Ανοίγει λοιπόν η συζήτηση, σε τεχνικό και πολιτικό επίπεδο, για την online διασύνδεση των ταμειακών μηχανών την ώρα που ακόμα δεν έχουν καθοριστεί στο σύνολο τους οι προδιαγραφές για την on-line διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών.
Υπενθυμίζεται ότι από 1/5/2013, όλοι οι ΕΑΦΔΣΣ θα πρέπει να έχουν τροποποιηθεί κατάλληλα έτσι ώστε να στέλνουν κάθε βράδυ τα στοιχεία των συναλλαγών στο TAXIS (βλ. σχετικό μας άρθρο εδώ).
Εξάλλου, συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό το εθνικό σπορ της πολυνομίας: ενώ η ΠΟΛ 1221 καθορίζει ότι τα τιμολόγια πώλησης αγαθών θα πρέπει να έχουν σήμανση (θεώρηση από τον φορολογικό μηχανισμό) έτσι ώστε να αποστέλλονται οι αξίες στο TAXIS, την ίδια στιγμή ο ΚΦΑΣ (κώδικας απεικόνισης φορολογικών συναλλαγών) καθορίζει ότι τα τα τιμολόγια πώλησης αγαθών είναι ... αθεώρητα.
Το παραπάνω παράδειγμα είναι ενδεικτικό του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν οι υπηρεσίες του κράτους.
Αναρωτιέται λοιπόν κανείς πως θα καταφέρει το Υπουργείο οικονομικών να συντονίσει τους παρακάτω εμπλεκόμενους για να εφαρμόσει την online είσπραξη του ΦΠΑ:
α. τους κατασκευαστές ταμειακών μηχανών: οι οποίοι θα πρέπει να καταργήσουν τα υφιστάμενα συμβατικά μοντέλα, και να φτιάξουν νέα, εξελιγμένα και συμβατά με τις νέες προδιαγραφές
β. τα στελέχη του ΥΠ.ΟΙΚ.: τα οποία θα πρέπει σε συνδυασμό με τις ΔΟΥ, τις τράπεζες και τους κατασκευαστές να συντάξουν προδιαγραφές που θα είναι δυνατό να υλοποιηθούν
γ. τις τράπεζες: οι οποίες θα πρέπει να φτιάξουν διεπαφές με το taxis και να προβλέψουν δικλείδες ασφαλείας για να μην σηκώσουν οι επιχειρήσεις τα λεφτά τους από τους λογαριασμούς κατά το χρόνο εφαρμογής του νέου νόμου
δ. τους επαγγελματίες: οι οποίοι σε ένα περιβάλλον χρηματοοικονομικής ασφυξίας, θα χάσουν την περίοδο των 3 μηνών (ή 1 μήνα για κάποιες εταιρείες) μέσα στην οποία μπορούσαν να εκμεταλλευτούν έστω και προσωρινά το ρευστό του ΦΠΑ.
Το εγχείρημα λοιπόν κρίνεται ιδιαίτερα δύσκολο και μεγαλεπήβολο και καταδεικνύει το εξής: ότι τα φορολογικά έσοδα βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση και η ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών λειτουργώντας μάλλον σπασμωδικά προσπαθεί να περισώσει ότι μπορεί ως άλλος μαθητευόμενος μάγος.
Τεχνικά κάτι τέτοιο θα ήταν εφικτό αν και θα απαιτούσε αλλαγές στον τρόπο καταχώρησης των ποσών στο POS της τράπεζας (π.χ. πως θα γινόταν η παρακράτηση σε αποδείξεις που έχουν προϊόντα τόσο με 13% όσο και 23% ΦΠΑ.)
Στην περίπτωση όμως που ο πελάτης πληρώσει με μετρητά, ο μόνος τρόπος για να αποδοθεί ο ΦΠΑ θα ήταν μέσω των ταμειακών μηχανών. Έτσι, προτείνεται η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το TAXIS έτσι ώστε να είναι δυνατή ανάληψη του ποσού του ΦΠΑ της προηγούμενης ημέρας απευθείας από τον τραπεζικό λογαριασμό της επιχείρησης.
Η πράξη όμως έχει δείξει ότι ο σχεδιασμός για την αποτελεσματικότερη είσπραξη των εσόδων του κράτους κρίνεται τουλάχιστον πρόχειρος.
Ανοίγει λοιπόν η συζήτηση, σε τεχνικό και πολιτικό επίπεδο, για την online διασύνδεση των ταμειακών μηχανών την ώρα που ακόμα δεν έχουν καθοριστεί στο σύνολο τους οι προδιαγραφές για την on-line διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών.
Υπενθυμίζεται ότι από 1/5/2013, όλοι οι ΕΑΦΔΣΣ θα πρέπει να έχουν τροποποιηθεί κατάλληλα έτσι ώστε να στέλνουν κάθε βράδυ τα στοιχεία των συναλλαγών στο TAXIS (βλ. σχετικό μας άρθρο εδώ).
Εξάλλου, συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό το εθνικό σπορ της πολυνομίας: ενώ η ΠΟΛ 1221 καθορίζει ότι τα τιμολόγια πώλησης αγαθών θα πρέπει να έχουν σήμανση (θεώρηση από τον φορολογικό μηχανισμό) έτσι ώστε να αποστέλλονται οι αξίες στο TAXIS, την ίδια στιγμή ο ΚΦΑΣ (κώδικας απεικόνισης φορολογικών συναλλαγών) καθορίζει ότι τα τα τιμολόγια πώλησης αγαθών είναι ... αθεώρητα.
Το παραπάνω παράδειγμα είναι ενδεικτικό του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν οι υπηρεσίες του κράτους.
Αναρωτιέται λοιπόν κανείς πως θα καταφέρει το Υπουργείο οικονομικών να συντονίσει τους παρακάτω εμπλεκόμενους για να εφαρμόσει την online είσπραξη του ΦΠΑ:
α. τους κατασκευαστές ταμειακών μηχανών: οι οποίοι θα πρέπει να καταργήσουν τα υφιστάμενα συμβατικά μοντέλα, και να φτιάξουν νέα, εξελιγμένα και συμβατά με τις νέες προδιαγραφές
β. τα στελέχη του ΥΠ.ΟΙΚ.: τα οποία θα πρέπει σε συνδυασμό με τις ΔΟΥ, τις τράπεζες και τους κατασκευαστές να συντάξουν προδιαγραφές που θα είναι δυνατό να υλοποιηθούν
γ. τις τράπεζες: οι οποίες θα πρέπει να φτιάξουν διεπαφές με το taxis και να προβλέψουν δικλείδες ασφαλείας για να μην σηκώσουν οι επιχειρήσεις τα λεφτά τους από τους λογαριασμούς κατά το χρόνο εφαρμογής του νέου νόμου
δ. τους επαγγελματίες: οι οποίοι σε ένα περιβάλλον χρηματοοικονομικής ασφυξίας, θα χάσουν την περίοδο των 3 μηνών (ή 1 μήνα για κάποιες εταιρείες) μέσα στην οποία μπορούσαν να εκμεταλλευτούν έστω και προσωρινά το ρευστό του ΦΠΑ.
Το εγχείρημα λοιπόν κρίνεται ιδιαίτερα δύσκολο και μεγαλεπήβολο και καταδεικνύει το εξής: ότι τα φορολογικά έσοδα βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση και η ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών λειτουργώντας μάλλον σπασμωδικά προσπαθεί να περισώσει ότι μπορεί ως άλλος μαθητευόμενος μάγος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου