Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

Eye-controlled laptops!

Πριν από λίγες ημέρες, στην ευρωπαϊκή έκθεση ηλεκτρονικών ειδών ceBIT στο Ανόβερο της Γερμανίας, παρουσιάστηκε από τη Lenovo και τη Tobii Technology ο πρώτος φορητός υπολογιστής που ελέγχεται με τα μάτια!
Η τεχνολογία εντοπισμού και ελέγχου μέσω ματιών, της κατασκευάστριας εταιρίας Tobii Technology, με έδρα τη Στοκχόλμη, σε συνεργασία με τη Lenovo δημιούργησαν το πρώτο πρότυπο φορητού υπολογιστή το οποίο ο χρήστης μπορεί να το ελέγχει μόνο με τα μάτια του! Όσο καινοτόμο και εντυπωσιακό και αν ακούγεται, είναι αληθινό! Ο χρήστης έχει την ικανότητα να επιλέξει κείμενο, να περιηγηθεί σε μια σελίδα και σε διάφορα έγγραφά του, να μεγεθύνει μία φωτογραφία, να αυξομοιώσει τη φωτεινότητα της οθόνης του καθώς και να πραγματοποιεί πολλές άλλες λειτουργίες μόνο με το βλέμμα του.
Οι δύο εταιρίες κατασκεύασαν μόλις 20 αντίτυπα αυτού του “eye-controlled laptop” με σκοπό τη δοκιμή τους και διόρθωση τυχόν λαθών της συγκεκριμένης τεχνολογίας, μέχρι να τα διανέμουν στην ευρωπαϊκή αγορά.

Δευτέρα 7 Μαρτίου 2011

Πως θα παρακολουθώ τα μαύρα;


Τις τελευταίες δεκαετίες, οι επαγγελματίες στο χώρο της μηχανογράφησης δέχονται πιεστικά και επίμονα, από την πλειοψηφία των επιχειρήσεων, την ερώτηση: «Πως θα παρακολουθώ τα μαύρα;»

Με την ερώτηση αυτή, αποτυπώνονται οι ανάγκες της ελληνικής επιχείρησης για την παρακολούθησης της πραγματικής εμπορικής και χρηματοοικονομικής πληροφορίας σε σχέση με τα επίσημα-φορολογικά δεδομένα που καταχωρούνται στο  ERP.

Από πού πηγάζει όμως η ανάγκη των επιχειρήσεων για την απόκρυψη στοιχείων;

Ο σημαντικότερος παράγοντας είναι η μη αποτύπωση των κερδών και κατʼ επέκταση η μικρότερη φορολογία. Η κατάσταση αυτή, κατά την άποψη του αρθρογράφου, διαμορφώνεται κυρίως λόγω της υψηλότατης φορολογίας των ελληνικών επιχειρήσεων και λιγότερο λόγω του χαμηλού μορφωτικού επιπέδου του μέσου έλληνα επιχειρηματία, της μη διαμορφωμένης φορολογικής συνείδησης, και του περίφημου ελληνικού πολιτισμού (με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα Greek statistics). Και στις περιπτώσεις όμως που η επιχείρηση έχει τη βούληση για φορολογική συνέπεια, το «τέρας» του κώδικα βιβλίων και στοιχείων (ΚΒΣ) λειτουργεί αποτρεπτικά. Ως μηχανογραφικό ανέκδοτο, αναφέρεται η ανάγκη για την έκδοση στοιχείου αυτοπαράδοσης, κάθε φορά που ο επιχειρηματίας πίνει καφέ στην καφετέρια που διατηρεί! Αλλιώς θα έχει παραβεί τον ΚΒΣ, αφού δεν αποδίδει ΦΠΑ. Οι παραπάνω τραγελαφικές καταστάσεις, οδηγούν την πλειοψηφία των επιχειρήσεων σε μη έκδοση παραστατικών είτε λόγω έλλειψης χρόνου είτε λόγω έλλειψης γνώσης του ΚΒΣ. Άλλοι παράγοντες που συμβάλουν στην επιλεκτική καταχώρηση στοιχείων στο ERP είναι η έλλειψη σταθερού φορολογικού πλαισίου, οι πελατειακές σχέσεις εφοριακού – επιχείρησης και πρόσφατα οι όροι του μνημονίου!

Πόσο έγκυρη και αξιοποιήσιμη είναι η  πληροφορία του μηχανογραφικού συστήματος για την ελληνική επιχείρηση;

Όσο περισσότερες «αλχημείες» συμβαίνουν μέσα στην επιχείρηση τόσο μικρότερη αξία έχει η πληροφορία του ERP. Η περιγραφή των προϊόντων με ασαφής όρους (π.χ. «ηλεκτρονικός υπολογιστής» χωρίς αλλά χαρακτηριστικά), οι υποτιμολογήσεις και οι υπερτιμολογήσεις ανάλογα με την ανάγκη (απόκρυψη ΦΠΑ και επιδοτήσεις αντίστοιχα), η μη αποτύπωση των χρηματικών ροών καθιστούν το σύνολο της εμπορικής πληροφορίας  σχεδόν άχρηστο. Πως θα μπορούσε να γίνει η πρόβλεψη επάρκειας αποθεμάτων όταν μεγάλο μέρος των πωληθέντων δεν αποτυπώνεται στο σύστημα? Είναι δυνατός ο υπολογισμός του μέσου χρόνου αποπληρωμής ενός πελάτη όταν μέρος των συναλλαγών γίνεται παράτυπα και άρα δεν καταχωρείται στο ERP? Τα παραπάνω ρητορικά ερωτήματα καταδεικνύουν ότι μέσα από τη «μαύρη διαχείριση» ο επιχειρηματίας χάνει πολύτιμες πληροφορίες ενώ υποχρεωτικά κάνει κοινωνούς των παρανομιών και τους εργαζομένους που χειρίζονται το ERP.

Πες μου τι υπόλοιπο έχει ο Παπαδόπουλος στο Excel;

Η παράλληλη παρακολούθηση των παράτυπων συναλλαγών γίνεται συνήθως σε φύλλα excel ή στις παραδοσιακές επιχειρήσεις, σε χειρόγραφα βιβλία (όπως τα περίφημα διπλά βιβλία των κομμάτων, που είναι και οι πρώτοι διδάξαντες της μαύρης διαχείρισης). Ορισμένες επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει ακόμα περισσότερο με την ανάπτυξη ενός παράλληλου ERP συστήματος όπου καταχωρούνται οι «κρυφές κινήσεις». Το παράλληλο ERP ορισμένες φορές διαθέτει και ειδικούς μηχανισμούς απόκρυψης και «αυτοκαταστροφής» σε περιπτώσεις έκτακτου ελέγχου από τις ελεγκτικές αρχές.
Με την πάροδο του χρόνου, η πληροφορία που καταχωρείται εκτός του επίσημου ERP γίνεται υπέρογκη και μη διαχείρισιμη προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία και κυρίως στη σχέση με τους πελάτες.

Η πρόταση του μηχανογράφου

Όλα στο φως! Η απόδοση της μηχανογράφησης βασίζεται εξ ολοκλήρου στα δεδομένα. Ελλειπή ή ανακριβή δεδομένα έχουν ως συνέπεια την αποτυχία οποιουδήποτε μηχανογραφικού συστήματος. Πως θα μπορούσε να γίνει π.χ. η κοστολόγηση μιας οικοδομής στο ERP όταν οι μισοί εργαζόμενοι είναι αδήλωτοι, τα υλικά υποτιμολογούνται, οι δαπάνες για παροχή υπηρεσιών είναι «συμφωνίες κυρίων»; Ο σύμβουλος μηχανογράφησης πρέπει να προτείνει απαρέγκλιτα και κατηγορηματικά την ορθολογική παρακολούθηση του συνόλου των κινήσεων της επιχείρησης μέσα στο ERP. Σε συνεργασία με τον επιχειρηματία και τον λογιστή θα πρέπει να αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες της ελληνικής νομοθεσίας και να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις του ΚΒΣ. Η πρόταση αυτή, μπορεί να θεωρηθεί ρομαντική ή εξωπραγματική, είναι όμως ο μοναδικός τρόπος να απαλλαγούν οι ελληνικές επιχειρήσεις από το άγχος και τον όγκο εργασιών της μαύρης διαχείρισης έτσι ώστε να αφοσιωθούν στην ουσιαστική τους  εργασία δηλαδή στην εμπορική και χρηματοοικονομική διαχείριση. Αρκεί βέβαια άμεσα το ελληνικό κράτος να σταματήσει να αποτελεί το νούμερο ένα εχθρό του επιχειρηματία, να καταργήσει τις δαιδαλώδεις διατάξεις με πρώτη προτεραιότητα την κατάργηση του ΚΒΣ και στη συνέχεια να προχωρήσει στη δραματική μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων.
(υπενθυμίζεται ότι η φορολογία για τις επιχειρήσεις στην ομοιοπαθούσα Ιρλανδία είναι μόλις 12,5%!) 

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Έτοιμοι για το iPad 2 ;

Εδώ και αρκετό καιρό ήταν γνωστό ότι μέσα στην άνοιξη του 2011 η Apple θα παρουσίαζε το iPad 2.  Χθες, λοιπόν, η επίσημη παρουσίαση του νέου προϊόντος της εταιρίας στο “Yerba Buena Center for the Arts, Novel Theater” στο Σαν Φρανσίσκο ήταν ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά γεγονότα στο χώρο της τεχνολογίας. Οι προσδοκίες για πωλήσεις άνω των 50 εκατομμυρίων συσκευών είναι μεγάλες, καθώς το iPad (προγενέστερο του iPad 2) μέσα στο 2010 πούλησε περίπου 15 εκατομμύρια αντίτυπα ενώ ταυτόχρονα πυροδότησε πληθώρα παρόμοιων συσκευών από τους αντιπάλους στην αγορά.
Τι νέο υπάρχει όμως στο  iPad 2 ;
Λίγες ώρες μετά την παρουσίασή του οι φήμες και τα ερωτήματα που υπήρχαν σχετικά με το σχήμα, τα χαρακτηριστικά και τις καινοτομίες του νέου «πλακιδίου» απαντήθηκαν στη χθεσινή εκδήλωση.
o   Διαθέτει νέο διπύρηνο Α5 επεξεργαστή συγχρονισμένο στο 1GHz (έως και δύο φορές γρηγορότερη απόδοση)
o   Ταχύτερη κάρτα γραφικών (προσφέρει έως και εννιά φορές ταχύτερα γραφικά από το προηγούμενο μοντέλο)
o    Είναι 33% λεπτότερο και 15% ελαφρύτερο από το iPad 1ης γεννιάς
o   Διαθέτει κάμερα FaceTime (εμπρόσθια και οπίσθια κάμερα για δυνατότητα βιντεο-κλήσεων και λήψη βίντεο)
o   Ενσωματωμένη επαναφορτιζόμενη μπαταρία λιθίου
o   Διατίθεται σε δύο χρώματα : μαύρο και λευκό!
o   Συνοδεύεται από μαγνητική θήκη (η οποία χρησιμοποιείται ως στήριγμα της συσκευής  αλλά και ως εργαλείο καθαρισμού αυτής)
Αυτά είναι μερικά από τα βασικότερα καινούρια χαρακτηριστικά της νέας συσκευής της Apple, ενώ η διάθεσή του στην αγορά αναμένεται να ξεκινήσει εντός ολίγων ημερών.

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

RAID

Raid είναι μια λειτουργία που δίνει τη δυνατότητα στους σκληρούς δίσκους να δουλεύουν σε συστοιχίες και να συνεργάζονται για να εκτελούν κάποιες λειτουργίες μαζί, πράγμα που δε θα μπορούσε να γίνει με έναν μόνο σκληρό δίσκο. Υπάρχουν 2 τρόποι κατασκευής συστοιχιών RAID ( με τη χρήση υλικού και με τη χρήση λογισμικού ) και διάφοροι τρόποι χρήσης και σύνδεσης οι οποίοι καλούνται επίπεδα.


  
RAID-0: Σε αυτό το επίπεδο τα δεδομένα διαχωρίζονται σε όλους τους δίσκους, έχοντας καλύτερο συνολικό όγκο δεδομένων και πολύ καλή απόδοση. Το λειτουργικό βλέπει όλους τους δίσκους σαν έναν, με συνολική χωρητικότητα το άθροισμα αυτών. Το μειονέκτημα είναι πως αν χτυπήσει-χαλάσει κάποιος από αυτούς τους σκληρούς δίσκους, τότε θα χαθούν κάποια απο τα δεδομένα και δεν θα λειτουργεί τίποτα.

 

RAID-1: Σε αυτό το επίπεδο δημιουργείται ένα ακριβώς ίδιο αντίγραφο του ενός σκληρού στον άλλον. Πιο αναλυτικά αν σε ένα σύστημα υπάρχουν 4 σκληροί δίσκοι θα δουλεύουν οι 2 και οι άλλοι 2 χρησιμοποιούνται για να γίνεται το backup. Αυτή η λειτουργία γίνεται αυτόματα και ουσιαστικά έχουμε αυτόματο backup όλων των δεδομένων.


RAID-2: Εδώ επιτυγχάνεται υψηλή ταχύτητα στα δεδομένα και αυτόματη διόρθωση σφαλμάτων. Υπάρχουν βοηθητικές μονάδες αποθήκευσης για πληροφορίες των δεδομένων, ώστε να διορθωθούν τυχόν σφάλματα. Έχουμε δηλαδή δίσκο/ους με τα δεδομένα και δίσκο/ους με τις πληροφορίες για διόρθωση σφαλμάτων. Είναι καλή για SCSI δίσκους, επειδή εμπεριέχουν από μόνοι τους, λειτουργία διόρθωσης σφαλμάτων.

RAID-3 Είναι κάτι σαν το RAID-0 αλλά εδώ χρησιμοποιείται ένας ή και παραπάνω σκληροί δίσκοι για υποστήριξη σε θέματα ασφάλειας. Δηλαδή, αν αστοχίσει ένας δίσκος, τότε, ο extra δίσκος(για την περίπτωση 2 δίσκων) που υπάρχει, υποβοηθάει ώστε να ανακτηθούν τα δεδομένα. Λειτουργεί σε επίπεδο byte.  Το μειονέκτημα είναι οτι υπάρχει μεγάλη κατανάλωση πόρων του συστήματος και δεν είναι η καλύτερη λύση.

RAID-4 Είναι παρόμοιο με το RAID-3 με τη διαφορά ότι λειτουργεί σε επίπεδο block και όχι byte. Εδώ γίνεται γρήγορη ανάγνωση των δεδομένων(όπως στο RAID-0), όμως σχετικά αργή εγγραφή αυτών, στους δίσκους. Μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμη αν χρησιμοποιηθεί για να εξυπηρετεί βάσεις δεδομένων που γίνεται κυρίως ανάγνωση.

RAID-5 Εδώ, γίνεται ουσιαστικά συνδιασμός του RAID-0 και RAID-1. Είναι παρόμοιο με το RAID-4, αλλά εδώ, η πληροφορία της ισοτιμίας διαμοιράζεται στους δίσκους των δεδομένων. Είναι προτιμότερο για χρήση σε servers.


Υπάρχουν και συνδιασμοί RAID όπως πχ το RAID-10 που συνδιάζει ουσιαστικά το RAID-1 με το RAID-0. Απαιτεί το λιγότερο τέσσερις μονάδες δίσκων, εκ των οποίων οι δύο χρησιμοποιούνται για mirroring και οι άλλοι δύο για striping.

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

IPv4...4 δισεκατομμύρια διευθύνσεις είναι λίγες!!


Εκτιμάται ότι μέχρι τον Ιούλιο δεν θα υπάρχουν διαθέσιμες διευθύνσεις IP . Η έκδοση IPv4 παρέχει τόσες διευθύνσεις όσες ο συνδιασμός 32 θέσεων 0 και 1, δηλαδή πάνω απο 4 δισεκατομμύρια διευθύνσεις οι οποίες πλέον εξαντλούνται.
Για τη διάθεση παραπάνω διευθύνσεων δημιουργήθηκε η έκδοση IPv6 η οποία προσφέρει διευθύνσεις που προκρύπτουν από το συνδιασμό 128 θέσεων 0 και 1. Η πληθώρα αυτών των διευθύνσεων επιτρέπει τη σύνδεση στο διαδύκτυο συσκεύων όπως smartphone, τηλεοράσεων, αισθητήρων κάθε μορφής, συστημάτων πλοήγησης, φωτογραφικών μηχανών κ.α.
Το πρόβλημα είναι οτι για να γίνει η μετάβαση από τη μια έκδοση στην άλλη θα πρέπει οι εταιρείες που παρέχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και που στεγάζουν ή φιλοξενούν διαδυκτυακές εφαρμογές ( π.χ. η Google που έχει το Gmail και το Youtube ) να υποστηρίζουν την έκδοση 6 αλλά και οι χρήστες να έχουν εξοπλισμό και λογισμικό συμβατό με την έκδοση 6. Τα λειτουργικά συστήματα ( Windows, Mac OS X, Linux κτλ )  παρέχουν ήδη υποστήριζη του IPv6.
Τέλος θα ήταν σημαντικό να δούμε τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η νέα έκδοση, όπως ότι πλέον η τηλεφωνία μέσω Διαδικτύου θα γίνεται χωρίς καθυστέρηση (το ιντερνετικό τηλέφωνο θα έχει τη δική του μοναδική διεύθυνση) και ότι κάθε smartphone θα έχει τη δική του IP  αυξάνοντας την ποιότητα και την ασφάλεια στην επικοινωνία.
Το IPv6, αναμένεται να δώσει ώθηση στο e-mobile commerce καθώς και στη VOIP τηλεφωνία.



Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

Digi ReFail - Έλα μωρέ. Θα δώσουν παράταση. Χαλάρωσε!

Το πρόγραμμα Digi Retail, είναι ουσιαστικά η πρώτη σημαντική επιδότηση στον τομέα της μηχανογράφησης των επιχειρήσεων στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
Αποτελεί όμως και το πρώτο σημαντικό δείγμα γραφής της κυβέρνησης για τη διαχείριση των κοινοτικών κονδυλίων ειδικά στον τομέα της πληροφορικής. Από την προδημοσίευση του προγράμματος μέχρι και το στάδιο υποβολών των προτάσεων, παρατηρούνται σημαντικές αστοχίες και ανεπάρκειες καθιστώντας το πρόγραμμα επί της ουσίας μη υλοποιήσιμο.
Τόσο η προδημοσίευση όσο και η προκήρυξη του προγράμματος, αντιμετωπίστηκε από τους συμβούλους επιχειρήσεων και από τις εταιρείες πληροφορικής με αμηχανία και προβληματισμό.
Οι συντάκτες των προτάσεων προσπαθούσαν να βρουν το βέλτιστο συνδυασμό των επιλέξιμων δαπανών για να τηρήσουν τους περιορισμούς του προγράμματος. Ο συνδυασμός αυτός όμως, απέκλειε εκ των προτέρων μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις λιανικής που δεν είχαν ανάγκη αλλά ούτε και πόρους να υλοποιήσουν το ευρύ φάσμα των απαραίτητων, λόγω προγράμματος, δαπανών. Ενδεικτικά, ένα κατάστημα λιανικής πώλησης υποδημάτων, που θα ήθελε να υλοποιήσει ηλεκτρονικό κατάστημα, θα έπρεπε να το μεταφράσει υποχρεωτικά σε δεύτερη γλώσσα, να το υποστηρίξει με παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα και να το διαδώσει με διαδικτυακή διαφήμιση. Τα προηγούμενα, σε θεωρητικό επίπεδο είναι σωστά, οι μικρές όμως επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου δεν μπορούν να το υποστηρίξουν.
Από την άλλη μεριά, η ασαφής περιγραφή των δαπανών δημιούργησε σύγχυση στους προμηθευτές πληροφορικής. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της δαπάνης για εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης αποθήκης. Ποια λύση εννοούσε ο οδηγός υποβολής; Ένα τερματικό χειρός με scanner (PDA) και λογισμικό για απογραφές, παραλαβές, παραγγελίες (κόστος 2500€) ή ένα ολοκληρωμένο σύστημα WMS (μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ κόστος);
Πέρα από τις τεχνικές λεπτομέρειες, το Digi Retail αποτελεί και ένα εξαιρετικό δείγμα του τρόπου διακυβέρνησης. Αν και η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προτάσεων ήταν η 15η Φεβρουαρίου 2011, το πρόγραμμα απαιτούσε οικονομικά στοιχεία για τη χρήση του 2010 με την απειλή μάλιστα ότι πιθανή απόκλιση στα υποβληθέντα στοιχεία θα έχει ως συνέπεια ακόμα και την απόρριψη της πρότασης. Πόσες επιχειρήσεις έχουν «κλείσει χρήση» μέσα στο Φεβρουάριο; Το αποτέλεσμα: μέχρι 12/2/2011 είχαν υποβληθεί 149 προτάσεις πανελλαδικά με απορροφητικότητα κάτω του 5%!
Έτσι , υπό τον κίνδυνο εξευτελισμού τόσο του προγράμματος όσο και των σχεδιαστών του προγράμματος, δόθηκε παράταση ενός μήνα. Πολλοί θα αναρωτηθούν που είναι το παράξενο. Πουθενά! Απλά για ακόμα μια φορά αποδεικνύεται ο ερασιτεχνισμός του κρατικού μηχανισμού αλλά και η ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού που συνοψίζεται στη φράση «Έλα μωρέ. Θα δώσουν παράταση. Χαλάρωσε!»

Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

Καλώδια UTP, FTP

Η ταχύτητα ενός τοπικού δικτύου υπολογιστών (LAN) εξαρτάται, μεταξύ άλλων, και από τον τύπο του καλωδίου που πρόκειτε να χρησιμοποιηθεί.
Ο πιο συνηθισμένος τύπος καλωδίων που χρησιμοποιείται στα τοπικά δίκτυα είναι ο UTP ( Unshielded Twisted Pair ). Τα UTP καλώδια διακρίνονται σε κατηγορία 5( cat5 ) και 6( cat6 ). Η διαφορά των δύο κατηγοριών συνίσταται στην ταχύτητα ( 10/100 Mbps και 10/100/1000 Mbps αντίστοιχα)

Σε τοπικά δίκτυα ειδικών συνθηκών υπάρχει η δυνατότητα χρήσης FTP ( Foiled Twisted Pair ) καλωδίων. Το FTP καλώδιο, λόγω της θωράκισης του, μπορεί να εγκατασταθεί μαζί με καλώδια ισχυρών τάσεων (καλώδια ρεύματος)

Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

ΑΔΗΜΕ, εκτυπωτής και φορολογικός μηχανισμός μαζί.


Ένα από τα βασικά προβλήματα της εντατικής λιανικής με πολλαπλά σημεία πώλησης είναι η ανάγκη ύπαρξης θερμικού εκτυπωτή και φορολογικού μηχανισμού για κάθε σημείο.
Το μοντέλο αυτό παρουσιάζει σημαντικά μειονεκτήματα όπως ο αυξημένος χώρος που καταλαμβάνουν, η διπλή κατανάλωση χαρτιού, η μεγαλύτερη πιθανότητα προβλημάτων επικοινωνίας μεταξύ των συσκεύων.
Οι φορολογικοί εκτυπωτές
ΑΔΗΜΕ ( Αυτόνομη Δημοσιονομική Μονάδα Επεξεργασίας ) είναι ένας εναλλακτικός τρόπος φορολογικής σήμανσης παραστατικών για τη λιανική πώληση.
Ο ΑΔΗΜΕ ενσωματώνει θερμικό εκτυπωτή και φορολογικό μηχανισμό σε μια συσκευή με αποτέλεσμα να καταλαμβάνει πολύ περιορισμένο χώρο, ενώ απαιτεί λιγότερα αναλώσιμα (λόγω του μονού θερμικού ρολλού των 80mm πλάτους)

Μειονέκτημα των ΑΔΗΜΕ είναι το αυξημένο κόστος, ειδικά όταν στο κλασσικό μοντέλο εκτυπωτή - μηχανισμού, χρησιμοποιείται δικτυακός φορολογικός μηχανισμός




Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

Λύσεις Backup

Υπάρχουν πολλές λύσεις για backup ώστε να διασφαλιστούν τα πολύτιμα προσωπικά αρχεία αλλά και τα δεδομένα μιας επιχείρισης. Backup μπορείτε να πάρετε σε CD ή DVD, σε memory stick, σε σκληρό δίσκο ή ακόμη και σε SSD δίσκο. Στο Internet είναι διαθέσιμα αρκετά δωρεάν προγράμματα για τη λήψη αντιγράφων ασφαλείας.

Μερικά από τα πιο διαδεδομένα ειναι: Time Machine, Acronics, Superduper!, SyncTwoFolders, Dropbox, Toucan, SyncToy, dd και rsync.

Επίσης αξιόπιστες λύσεις αλλά όχι δωρεάν είναι τα συστήματα NAS ( μπορείτε να ενημερωθείτε σε προηγούμενο άρθρο μας ). Τα NAS έχουν τη δυνατότητα της αυτόματης δημιουργίας backup από σκληρούς δίσκους σε διάφορα σημεία του τοπικού δικτύου. Πιο εξειδικευμένες λύσεις είναι το DX Object Storage Solution της Dell όπως και το Assist v.6 το οποίο κάνει συγχρονισμό και αποθηκεύση αρχείων μέσω διαδικτύου για Windows Server.

Το τελευταίο διάστημα, γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη η χρήση της τεχνολογίας cloud για τη λήψη αντιγράφων ασφαλείας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Amazon S3, για την αποθήκευση αρχείων στο "σύννεφο" .

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

Microsoft Certifications



Οι πιστοποιήσεις της Microsoft προσφέρουν σημαντικά οφέλη στους φοιτητές, τους εργαζόμενους αλλά και τις εταιρίες που τους απασχολούν και έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν την αναγνώριση που χρειάζεται ως σημαντικό εργαλείο στην εξέλιξη και την καριέρα όσων τις αποκτήσουν. Οι πιστοποιήσεις της Microsoft είναι διαθέσιμες για τις περισσότερες εφαρμογές της και σε όλα τα επίπεδα δεξιοτήτων.
Οι επιλογές κατάρτισης που παρέχονται είναι πολλές και δίνουν τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να αποκτήσουν τις γνώσεις που χρειάζονται γ ια να επιτύχουν στις εξετάσεις.
Για την απόκτηση της πιστοποίησης πραγματοποιούνται σεμινάρια από εκπαιδευτές της Microsoft όπου προσφέρονται υψηλής ποιότητας γνώσεις.
Επίσης υπάρχει η δυνατότητα κατάρτισης μέσω
e-learning, μέσα από ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες που παρέχει η Microsoft όπου δίνονται πληθώρα βιβλίων και συγγραμμάτων, αλλά και με τη βοήθεια του Silverlight learning snacks, μια σειρά λεπτομερών εκπαιδευτικών βίντεο που έχει αναπτύξει η Microsoft για καλύτερη κατανόηση των προγραμμάτων της.
Παρακάτω παραθέτουμε το διάγραμμα με τις βαθμίδες εκπαίδευσης και τις αντίστοιχες πιστοποιήσεις καθώς επίσης και το
link της Microsoft όπου μπορείτε να ενημερωθείτε πλήρως για τις πιστοποιήσεις.