Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2011

Ο Έλληνας που κατέκτησε το Facebook

O 23χρονος Γιώργος Καρνάς από τη Μυτιλήνη είναι ο έλληνας ο οποίος κατάφερε να κερδίσει με τις γνώσεις του και την αξία του μια θέση που πολλοί σε ολόκληρη την υφήλιο ζηλεύουν. Μία θέση στον παγκόσμιο κολοσσό facebook με έδρα το Σαν Φρανσίσκο.

Ο Γιώργος Καρνάς απέκτησε τον πρώτο του υπολογιστή σε ηλικία εννέα ετών και επειδή δεν είχε κάποιον μεγαλύτερο να του δείξει κάποια πράγματα, αγόραζε βιβλία. Στην συνέχεια έδωσε πανελλήνιες και πέρασε στο τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς,όπου και αποφοίτησε στα τέσσερα χρόνια με βαθμό 9,27! Και στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακό στο Cambridge στην Αγγλία.

Μόλις αποφοίτησε έστειλε δεκάδες βιογραφικά σε ελληνικές εταιρείες από τις οποίες άλλες τον απέρριψαν ενώ πάρα πολλές δεν μπήκαν καν στον κόπο να του απαντήσουν.

Το περασμένο Δεκέμβριο έστειλε βιογραφικό στο facebook όπου έναν μήνα μετά του απάντησαν και του ζήτησαν να του πάρουν συνέντευξη μέσω skype. Αφού κατάφερε να περάσει με επιτυχία τις τρεις πρώτες συνεντεύξεις μέσω Skype, τον κάλεσαν στην Αμερική, με όλα τα έξοδα πληρωμένα, για για 5 ακόμη  εξονυχιστικές συνεντεύξεις Λίγο καιρό αφού επέστρεψε τον ενημέρωσαν ότι έγινε δεκτός και άρα υπάλληλος στην εταιρεία του facebook, με μισθό 100.000 δολάρια τον χρόνο. Έτσι λοιπόν ο Γιώργος Καρνάς θα λαμβάνει 100.000 ευρώ το χρόνο. 35.000 ευρώ θα λάβει με το που πατήσει το πόδι του στην εταιρεία ενώ το συμβόλαιο που έχει υπογράψει περιλαμβάνει ιατροφαρμακευτική περίθαλψη που θα ζήλευε ο καθένας.

Οι παραπάνω πληροφορίες έγιναν γνωστές από συνέντευξη που έδωσε ο ο Γιώργος Καρνάς στο Νewsit. Μεταξύ των άλλων ερωτήθηκε και για την κόκκινη μπλούζα που φορούσε και τη λέξη "hackathon" που ανέγραφε. Όπως απάντησε εκείνος πρόκειται για μια συνεύρεση όλων των υπαλλήλων του facebook που διεξάγεται κάθε Τετάρτη μετά την λήξη του ωραρίου και που ο κάθε υπάλληλος μπορεί ελεύθερα να ασχοληθεί ελεύθερα με το αντικείμενο διαφορετικού τομέα από αυτόν που ασχολείται καθημερινά στο facebook.

Ο Γιώργος λοιπόν είναι ένας ακόμη νέος που δυστυχώς επιβεβαιώνει αυτούς που ισχυρίζονται πως τα μυαλά της Ελλάδας διαπρέπουν μόνο στο εξωτερικό! Και πως όσοι μένουν στη χώρα μας κατα πάσα πιθανότητα χάνονται......

Πηγές:
http://www.iefimerida.gr/news/19619/%CE%AD%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-facebook
http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=96896&catid=3






Στη διάθεσή σας τα Windows 8!

Βγήκε η δοκιμαστική έκδοση των Windows 8. Όσοι θέλουν να δοκιμάσουν τα νέα Windows 8 (σημειώνουμε ότι η έκδοση είναι pre-beta, και χαρακτηρίζεται από την Microsoft Developer Preview), είναι διαθέσιμα άμεσα. Η Microsoft πριν από λίγο έκανε γνωστό ότι διαθέτει για κατέβασμα τρεις εκδόσεις.


Windows Developer Preview with developer tools English, 64-bit (x64)    DOWNLOAD (4.8 GB) 
Windows Developer Preview English, 64-bit (x64)                                     DOWNLOAD (3.6 GB) 
Windows Developer Preview English, 32-bit (x86)                                     DOWNLOAD (2.8 GB)


Απαραίτητα χαρακτηριστικά συστήματος
Απαιτούνται τα ίδια με τα Windows Vista και τα Windows 7, οπότε μπορείτε να τα εγκαταστήσετε και να τα λειτουργήσετε με τον ίδιο εξοπλισμό.


Να σημειώσουμε πως ο Διευθύνων Σύμβουλος της Microsoft Steve Ballmer ανάφερε ότι μέσα σε λιγότερο από 12 ώρες το κατέβασαν 500.000 άτομα, μισό εκατομμύριο δηλαδή!!


Σας παραπέμπουμε στα ακόλουθα link για να δείτε την παρουσίαση των Windows 8 στο συνέδριο Build της Microsoft.
http://channel9.msdn.com/Events/BUILD/BUILD2011/KEY-0001
http://channel9.msdn.com/Events/BUILD/BUILD2011/KEY-0002




Πηγές:
http://channel9.msdn.com/Events/Build/Build2011
http://msdn.microsoft.com/en-us/windows/apps/br229516
http://www.dailytech.gr/dailytech-news/2011/9/14/windows-8-1.html
http://www.dailytech.gr/dailytech-news/2011/9/15/500000-windows-8-12.html

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

TEDxAthens Challenge: the Idea!


To TEDxAthens  ξεκίνησε την δράση του το 2009 και είναι μια από τις πρώτες TEDx εκδηλώσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Στόχος του TEDxAthens είναι να αναδείξει και να προωθήσει την εμπειρία του TED σε τοπικό επίπεδο, παρουσιάζοντας ομιλητές που εμπνέουν με τις ιδέες, τα οράματα και τα επιτεύγματά τους.

Το TEDxAthens Challenge έχει σαν στόχο να υποστηρίξει πράξεις που αξίζει να διαδοθούν κινητοποιώντας το πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό και τα μέσα που διαθέτει η κοινότητα του TEDxAthens. Ψάχνουν για ενδιαφέρουσες και πρωτοποριακές πρωτοβουλίες που έχουν θετικό αντίκτυπο. Kάθε χρόνο το TEDxAthens Challenge θα εστιάζει σε ένα διαφορετικό τομέα. Το TEDxAthens Challenge 2011 ψάχνει για καλά παραδείγματα στο χώρο της Παιδείας και της Μάθησης. Κάνετε κάτι δημιουργικό και καινοτόμο; Θέλετε να προτείνετε κάποιον που η δράση του σας εμπνέει; Πάρτε μέρος στον διαγωνισμό του TEDxAthens Challenge. Το TEDxAthens Challenge θέλει να βρίσκεται κοντά σας στο επόμενο σας βήμα!


ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Στην ιστοσελίδα του TEDxAthens Challenge θα μπορεί ο οποιοσδήποτε να προτείνει ένα εγχείρημα εκπαιδευτικού χαρακτήρα. Οι προτάσεις μπορούν να υποβάλλονται είτε από τους ίδιους τους δημιουργούς είτε από τρίτους.
Οι προτάσεις θα μπορούν να υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τις 15 Σεπτεμβρίου 2011 έως τα μεσάνυχτα στις 31 Οκτωβρίου 2011.



ΒΡΑΒΕΙΟ
Στόχος του TEDxAthens Challenge  2011 είναι να αναδείξει καινοτόμες πρωτοβουλίες στον χώρο της εκπαίδευσης, επιβραβεύοντας και ενισχύοντας ταυτόχρονα την καλύτερα τεκμηριωμένη και περισσότερα υποσχόμενη δράση κοινωφελούς χαρακτήρα. Σύμμαχος του TEDxAthens Challenge, σε αυτήν την προσπάθεια, είναι το Ίδρυμα Λαμπράκη,  το οποίο θα υποστηρίξει τον νικητή.
Το Ίδρυμα Λαμπράκη, με μακρά παράδοση και σημαντική προσφορά στον χώρο της παιδείας, έχει θεσπίσει ένα ετήσιο βραβείο, στη μνήμη του ιδρυτή του, Χρήστου Λαμπράκη, που απονέμεται για να στηρίξει δράσεις εκπαίδευσης και καινοτομίας κοινωφελούς χαρακτήρα, που συμβάλλουν στη διασφάλιση της ισότητας των ευκαιριών στη μάθηση για όλους. Το βραβείο, στη μνήμη Χρήστου Λαμπράκη, για το 2011, απονέμεται στον νικητή του TEDxAthens Challenge.
Τους επόμενους μήνες μετά το TEDxAthens Conference, όπου και θα ανακηρυχθεί ο νικητής του TEDxAthens Challenge, η ομάδα του TEDxAthens Challenge και συνεργάτες του Ίδρυματος Λαμπράκη θα σχεδιάσουν με τον νικητή ένα πλάνο δράσης για να υποστηρίξουν το επόμενο βήμα της νικήτριας πρότασης.
Σε συνεργασία με τον νικητή και με βάση τις ανάγκες που θα προκύψουν, το TEDxAthens Challenge έχει σαν στόχο να κινητοποιήσει την κοινότητα του TEDxAthens, προκειμένου να προσφέρει υποστήριξη με όποιο τρόπο μπορεί, είτε μέσω της επίτευξης in-kind χορηγιών είτε με την μεταφορά τεχνογνωσίας.


Για περισσότερες πληροφορίες σας παραπέμπουμε στο site του TEDxAthens Challenge http://challenge.tedxathens.com/ 

Επενδυτικό πρόγραμμα «Ανάδειξη Καινοτόμων Επιχειρηματικών Ιδεών Νέων»



Προώθηση της δραστηριοποίησης των νέων, καθώς και τη μεταφορά τους στο προσκήνιο του επιχειρηματικού κόσμου επιχειρείται με την ανακοίνωση του νέου προγράμματος.

Στόχος του είναι:

 - Η ανάδειξη καινοτόμων ιδεών  και της εφευρετικότητας των νέων.
  -  Η αποτελεσματικότερη σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας μέσω της πρακτικής άσκησης
  - Η προώθηση της επιχειρηματικότητας των νέων στην κατεύθυνση ανάπτυξης του επιχειρηματικού πνεύματος, των δεξιοτήτων διαχείρισης διαδικασιών οργάνωσης και διοίκησης μονάδων, και της εξοικείωσης των νέων σε θέματα έρευνας και τεχνολογίας
Αλλά και η δημιουργία ενός πιο μόνιμου μηχανισμού ανάδειξης και αξιοποίησης των ιδεών αυτών

Οι διαγωνισμοί που θα οργανωθούν θα απευθύνονται σε κάθε φοιτητή Ιδρύματος του Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας ή πρόσφατο απόφοιτο.
Εκεί έγκειται και η ιδιαιτερότητα των διαγωνισμών, οι οποίοι ουσιαστικά θα αποτελούν έτσι μία διαδικασία προετοιμασίας και υποστήριξης των νέων που ενδιαφέρονται ουσιαστικά να επιχειρήσουν. Η διεξαγωγή του Διαγωνισμού προβλέπεται να περιλαμβάνει έξι διακριτά στάδια. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ημερίδα ενημέρωσης για τις διαδικασίες διενέργειας του διαγωνισμού. Επίσης, ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει την προκριματική φάση, κατά την οποία θα γίνει κατάθεση συμμετοχών online, τη φάση της αξιολόγησης, την ημιτελική φάση καθώς και την παρακολούθηση workshops πριν την τελική φάση, από την οποία θα προκύψουν οι καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες που θα βραβευτούν.

Διαδικαστικά
Κατά τη διάρκεια υλοποίησης της Πράξης, προβλέπεται να διεξαχθούν δύο ετήσιοι
πανελλήνιοι διαγωνισμοί. Ο πρώτος θα διεξαχθεί πιλοτικά σε μικρό αριθμό πόλεων ενώ στον δεύτερο πανελλήνιο διαγωνισμό προβλέπεται η συμμετοχή όλων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας, καθώς και οικονομική αποζημίωση για όλες τις μετακινήσεις των συμμετεχόντων φοιτητών και νέων αποφοίτων.
Η διεξαγωγή του διαγωνισμού προβλέπεται να περιλαμβάνει έξι διακριτά στάδια.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται ημερίδα ενημέρωσης για τις διαδικασίες διενέργειας του
διαγωνισμού. Επίσης, ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει:
·          την προκριματική φάση, κατά την οποία θα γίνει κατάθεση συμμετοχών online
·          τη φάση της αξιολόγησης
·          την ημιτελική φάση
·          παρακολούθηση workshops πριν την τελική φάση, από την οποία θα προκύψουν οι καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες που θα βραβευτούν

Μέσω των διαγωνισμών, οι νέοι (φοιτητές και απόφοιτοι) ενθαρρύνονται να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν τις επιχειρηματικές τους ιδέες και να εκπονήσουν επιχειρηματικά σχέδια, σε ομάδες δύο ή τριών ατόμων, υπό την καθοδήγηση και την επίβλεψη εξειδικευμένων εποπτών/συμβούλων (coachers).

Το αντικείμενο των επιχειρηματικών σχεδίων θα επεκτείνεται σε τομείς που η Ελλάδα έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα και δυνατότητες να αναπτύξει επιχειρηματική δραστηριότητα (τουρισμός-πολιτισμός, αγροκτηνοτροφικά προϊόντα και μεσογειακή διατροφή, ενέργεια και ΑΠΕ, μεταφορές, υψηλή τεχνολογία, βιοτεχνολογία κ.λπ.), αξιοποιώντας την παράδοση της χώρας, τις πλουτοπαραγωγικές πηγές, τους φυσικούς πόρους της και τη διεσπαρμένη τεχνογνωσία στην κοινωνία.

Τα επιχειρηματικά σχέδια θα παρουσιασθούν σε επιτροπές ειδικών από την αγορά με τη μέθοδο που ακολουθείται κατά την παρουσίαση επιχειρηματικών ιδεών προς χρηματοδότηση (σε venture capital forums κ.λπ.).

Επιπλέον οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευτούν στην παρουσίαση (pitch) των ιδεών τους, στην ανάπτυξη επιχειρηματικών σχεδίων (business plan), καθώς και στη χρησιμότητα ανάληψης κινδύνων επίσης θα τους δωθεί σωστή καθοδήγηση από ειδικούς για την ανάπτυξή τους.

Η Αξιολόγηση της Πράξης θα αφορά στην αξιολόγηση όλων των συντελεστών και του τρόπου υλοποίησης της Πράξης ως προς τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά, την απόδοση και τα αποτελέσματα (για παράδειγμα αποτίμηση των
ισχυρών και αδύνατων σημείων, αποτίμηση του αρχικού σχεδιασμού και των τυχόν
αποκλίσεων, έρευνα πεδίου στους ωφελούμενους, αποτίμηση των κοινωνικο-οικονομικών επιπτώσεων της πράξης).
Κριτήρια αξιολόγησης:
(i) πληρότητα και σαφήνεια της πρότασης,
(ii) σκοπιμότητα της πράξης,
(iii) τήρηση εθνικών και κοινοτικών κανόνων,
(iv) ωριμότητα της πράξης,
(v) ποιοτικά κριτήρια
Ιδιαίτερη σημασία θα δωθεί:
-          στη ύπαρξη ή όχι Βραβείων Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας
-          στις θέσεις εργασίας που δημιουργούνται κατά την διάρκεια υλοποίησης της πράξης
-          στον αριθμό φοιτητών / σπουδαστών / αποφοίτων ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης που συμμετέχουν

Διαδικασία επιλογής και ένταξης της πράξης
·          Έλεγχος πληρότητας των υποβληθέντων στοιχείων της πρότασης
·          Αξιολόγηση των προτάσεων από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης (ΕΥΔ) του Ε.Π
·          Υπογραφή του συμφώνου αποδοχής των όρων της απόφασης ένταξης, εφόσον προηγηθεί η θετική αξιολόγηση της πρότασης
·          Έκδοση απόφασης ένταξης της πράξης στο πρόγραμμα
·          Δημοσιοποίηση στην οικεία ιστοσελίδα της ΕΥΔ του τίτλου των πράξεων που
εντάσσονται στο Ε.Π., των δικαιούχων αυτών, καθώς και του ποσού της
συγχρηματοδοτούμενης δημόσιας δαπάνης της πράξης.
·          Τρόπος υλοποίησης της πράξης: Μετά την κοινοποίηση της Απόφασης Ένταξης
της Πράξης, ο δικαιούχος καταθέτει στη Διαχειριστική Αρχή τα Τεχνικά Δελτία των Υποέργων.

Η υποβολή των προτάσεων είναι δυνατή από την επομένη της ημερομηνίας της δημοσίευσης της Πρόσκλησης έως εξαντλήσεως της συνολικής προς διάθεση
δημόσιας δαπάνης των Αξόνων Προτεραιότητας.
Απαραίτητα δικαολογητικά:
(i) Αίτηση Χρηματοδότησης βρίσκεται δημοσιευμένο στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.edulll.gr.
(ii) Τεχνικό Δελτίο Προτεινόμενης Πράξης (ΤΔΠΠ), βρίσκεται δημοσιευμένο στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.edulll.gr . Το οποίο είναι ένα έντυπο που συμπληρώνεται από τους δυνητικούς Δικαιούχους και υποβάλλεται στη Διαχειριστική Αρχή του ΕΠ για έγκριση της ένταξης της Πράξης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα. Στο Τεχνικό Δελτίο Προτεινόμενης Πράξης συμπληρώνονται στοιχεία που περιγράφουν την ταυτότητα της πράξης, τη σκοπιμότητα και την ωριμότητά της, τους εμπλεκόμενους φορείς καθώς και το χρονοδιάγραμμα και κόστος υλοποίησης.
(iii) Βεβαίωση διαχειριστικής επάρκειας δικαιούχου.
(iv) Κανονιστικό πλαίσιο ορισμού του φορέα λειτουργίας και συντήρησης της πράξης και των αντίστοιχων αρμοδιοτήτων του.
(v) Βεβαίωση του δικαιούχου περί μη χρηματοδότησης της προβλεπόμενης δαπάνης της πράξης από άλλα κοινοτικά ή εθνικά χρηματοδοτικά μέσα, στο πλαίσιο της τρέχουσας ή προηγούμενης προγραμματικής περιόδου.
(vi) Απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Δικαιούχου για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο της παρούσας Πρόσκλησης.
(vii) Απόφαση ορισμού Υπεύθυνου Πράξης.
(viii) ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ με αναλυτική περιγραφή του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου για όλες τις δράσεις της υποβαλλόμενης πράξης, τεκμηρίωση της πλήρωσης των κριτηρίων ένταξης πράξεων:
·         Πληρότητα και σαφήνεια της πρότασης
·         Σκοπιμότητα της πράξης
·         Τήρηση εθνικών και κοινοτικών κανόνων
·         Ωριμότητα της πράξης
·         Ποιοτικά κριτήρια
όπως εξειδικεύονται στην παρούσα πρόσκληση.
(viii) ΕΝΤΥΠΟ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΡΑΞΗΣ, στο οποίο θα αποτυπώνεται αναλυτικά ο προϋπολογισμός της πράξης ανά δράση και Υποέργο.

Χρόνος Υλοποίησης Πράξης:     Σεπτέμβριος 2011 – Δεκέμβριος 2013

Προϋπολογισμός:      € 800.000

Περίοδος υποβολής αίτησης:      από 7/9/2011 έως εξαντλήσεως προϋπολογισμού

Πηγές:



Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

Άρχισε να λειτουργεί αποδοτικά το ΕΣΠΑ;

1029 νέα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 3,19 δις ευρώ, εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ το τελευταίο εξάμηνο!




Τον τελευταίο καιρό όποιος επισκέπτεται την ιστοσελίδα του ΕΣΠΑ και έχει ενημέρωση για τα επενδυτικά προγράμματα που ανακοινώνονται αλλά και για εκείνα που ήδη τρέχουν θα του έχει κάνει αίσθηση η πλειάδα των προγραμμάτων. Ειδικά αν είχε την αντίστοιχη εικόνα των προηγούμενων εξαμήνων. Οι πολυαναμενόμενες αλλαγές αλλαγές που ήδη υλοποιήθηκαν με σκοπό την απλοποίηση, αποκέντρωση και αναδιάρθρωση των υπηρεσιών του, φαίνεται πως άρχισαν να αποδίδουν, ώστε να γίνει πιο ευέλικτο και ένα δυναμικό εργαλείο για τη στήριξη των επιχειρήσεων. Η συμμετοχή των επιχειρήσεων στο πρόγραμμα έχει αυξηθεί κατά πολύ και τα αποτελέσματα ήταν ελπιδοφόρα.
Πιο συγκεκριμένα αναφέρονται:

  • Απεγκλωβισμός 2,4 δις € κοινοτικών πόρων από νεκρά έργα και εκχωρήσεις. (έργα που δεν προχωρούσαν, έργα που στο τέλος των χρονοδιαγραμμάτων δεν τηρούσαν τις προϋποθέσεις που είχαν τεθεί ή που δέσμευαν πόρους χωρίς αυτοί να διοχετεύονται στην πραγματική οικονομία. Συγκεκριμένα αυτά τα χρήματα προέρχονται:
    1. Από τη μείωση των νεκρών εντάξεων κατά 38% (Μέσα σε τρεις μήνες από 5,5 δις € το Μάιο, μειώθηκαν πλέον σε 3,4 δις €).
    2. Από τη μείωση των νεκρών εκχωρήσεων κατά 24% (εξοικονόμηση 320 εκ € από το Μάιο μέχρι σήμερα).
    3. Την ένταξη 1000 νέων έργων αξίας 2,23 δις € καθώς και νέων συμβάσεων (1,28 δις €), το δεύτερο τρίμηνο του 2011.
    Αυτό γίνεται όπως αναφέρουν οι ιθύνοντες για να υπάρξει χώρος για πραγματικά ώριμα και χρήσιμα έργα, τα οποία ήδη εντοπίζονται και έρχονται προς ένταξη.
  • Αύξηση του ετήσιου στόχου κάλυψης της απορρόφησης του ΕΣΠΑ στο 19,5% το β΄ τρίμηνο του 2011 από 4,3% το α΄ τρίμηνο του 2011.
  • Τα Περιφερειακά προγράμματα που στο πρώτο τρίμηνο κάλυπταν μόλις το 4,4 % του στόχου το δεύτερο τρίμηνο κάλυπταν το 17,3%, δηλαδή σημείωσαν αύξηση 293%.
  • Παράλληλα έχουν κατατεθεί προτάσεις για έργα  περίπου στο 60% των Προγραμμάτων μέχρι σήμερα, και θα επεκταθούν σε όλα μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Άλλα αξιόλογα αποτελέσματα του τελευταίου εξαμήνου που έγιναν γνωστά στις αρχές του μήνα:
  • Από το Μάρτιο έως τον Αύγουστο του 2011, εντάχθηκαν συνολικά 1029 νέα έργα στο ΕΣΠΑ, συνολικού προϋπολογισμού 3,19 δις ευρώ, στα οποία συμπεριλαμβάνονται 966 έργα (προϋπολογισμού 3,18 δις ευρώ) και 63 δράσεις τεχνικής βοήθειας, απαραίτητες για την υλοποίηση των έργων.
  • Στα έργα αυτά συμπεριλαμβάνονται 90 νέα έργα για το περιβάλλον, 18 έργα για τις μεγάλες υποδομές και τα δίκτυα μεταφορών, 105 δράσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης με νέα πληροφοριακά συστήματα και τεχνολογικά εργαλεία, αλλά και δεκάδες άλλες σημαντικές παρεμβάσεις στους τομείς της Υγείας, της Παιδείας, της ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού, στον Τουρισμό και τον Πολιτισμό
Για περισσότερα και πιο συγκεκριμένα αποτελέσματα (ανά επιχειρησιακό πρόγραμμα ή ανά περιφερειακό πρόγραμμα) σας παραπέμπουμε στη σελίδα του ΕΣΠΑ .

Τέλος όπως επισήμανε ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας «με την αύξηση της κοινοτικής συμμετοχής στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα στο 95% και με βάση τις πληρωμές που έχουμε ήδη πραγματοποιήσει,  αναμένεται να επιστραφούν στον προϋπολογισμό αναδρομικά άμεσα 875 εκ €, ενώ με βάση τις πληρωμές που προβλέπεται να πραγματοποιηθούν ως το τέλος του 2011 υπολογίζονται άλλα 400 εκ €. Άρα, έχουμε μια συνολική εξοικονόμηση για το ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) περίπου 1,275 δις €».

Το μέλλον βέβαια θα δείξει κατά πόσο θα συνεχιστεί η πορεία αυτή και κατά πόσο θα υπάρξουν τα αναγκαία για την οικονομία αλλά και για τους ανθρώπους της αποτελέσματα...

Open Coffee Thessaloniki XXVI





Φθινόπωρο και το Open Coffee Θεσσαλονίκης επιστρέφει με την 26η συνάντηση του και θερινή ακόμα διάθεση. Όλοι όσοι ενδιαφέρονται θα μαζευτούν την τρίτη Τρίτη του Σεπτέμβρη (20/9) στις 19:30 στην “πλατεία” του Νέου Δημαρχιακού Μεγάρου (αν ο καιρός το επιτρέπει, διαφορετικά στο φουαγιέ) για να πούνε τα νέα τους, να θέσουν τους στόχους για τη νέα σεζόν, να ενημερωθούν για τις πιο πρόσφατες εξελίξεις που αφορούν την κοινότητα του OC και να παρακολουθήσουν ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις:


  • Creating Value: From start to exit in four years: ΟΣωκράτης Παπαφλωράτος co-founder τουTrustedPlaces.com μοιράζεται την εμπειρία του από την σύλληψη της ιδέας και την υλοποίηση της, μέχρι την εξαγορά από το Yell.com (Yellow Pages).
  • New StartUp: Συνδυάζοντας νέα μέσα με παραδοσιακές επιχειρήσεις: Ο Νίκος Δρανδάκης, co fοunder και CEO του Taxibeat, παρουσιάζει την υπηρεσία που υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο που μετακινούμαστε στην πόλη. Με την ευκαιρία της έναρξης της υπηρεσίας στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάζει την εφαρμογή και μοιράζεται τη μέχρι τώρα εμπειρία του από τη χρηματοδότηση από το Openfund.
  • True Story: Headquartered in Thessaloniki, selling globally: Ο Λάμπρος Ρόρρης, developer από τη BETA CAE, της εταιρείας πρότυπο στην παραγωγή λογισμικών συστημάτων CAE για την αυτοκινητοβιομηχανία, το διάστημα κ.α. τομείς, θα μοιραστεί τις εμπειρίες και τα διδάγματα από τη συμμετοχή σε ένα τόσο μεγάλο software developement project, παροτρύνοντας μας να κάνουμε το πρώτο μας βήμα στη δημιουργία καινοτόμων, εξωστρεφών εταιρειών με έδρα τη Θεσσαλονίκη.
Επιπλέον, για πρώτη φορά δοκιμάζεται να γίνει ένα μίνι Workshop μετά τις παρουσιάσεις, προσκαλώντας τον Γιάννη Τσιτσόπουλο από την ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ να ”εξηγήσει” πως το πρόγραμμα “Νέα Kαινοτομική Επιχειρηματικότητα” του ΕΠΑΝ ΙΙ μπορεί να ενισχύσει μέσω επιχορήγησης έως και 60% την έναρξη ή/και ανάπτυξη μίας startup επιχείρησης. Ο Άγγελος Μαγκλής lead partner του MOBIP, του οποίου το ετήσιο meeting γίνεται φέτος στο Λονδίνο, ανακοινώνει ένα πανευρωπαϊκό διαγωνισμό επιχειρηματικών σχεδίων για Mobile Services και Apps.
Διαδικαστικά:
  • Το event ξεκινάει κατά στις 19.30, στο γνωστό φιλικό και καθιερωμένα ανεπίσημο κλίμα για νέες γνωριμίες κι ανταλλαγή απόψεων γύρω από κοινά θέματα ενδιαφέροντος νέων και δραστήριων ατόμων.
  • Οι παρουσιάσεις, συνοδευόμενες από σύντομο Q&A θα πραγματοποιηθούν στις 20:00 στην “πλατεία” του Νέου Δημαρχιακού Μεγάρου (αν βρέχει στο φουαγιέ). (δείτε χάρτη)
  • Εξ’ ορισμού, η συμμετοχή είναι δωρεάν και ανοικτή προς κάθε ενδιαφερόμενο. Αν θέλετε να επαληθεύσετε την παρουσία σας, αφήνετε ένα σχόλιο εδώ (ή και στο σχετικό facebook event).

Οι ιδρυτές του YouTube ανασταίνουν κοινωνική bookmarking υπηρεσία



Σαν Ματέο, Καλιφόρνια.

Οι Chad Hurley και Steve Chen είναι γνωστοί για την ικανότητα τους να μετατρέπουν μια μικρή Ιστοσελίδα σε χρυσό. Το 2006 πούλησαν την start-up (=νεοεμφανίζομενη) εταιρεία τους, το γνωστό πλέον σε όλους μας YouTube, στην Google για $1.65  δισεκατομμύρια δολάρια!

Πρόσφατα, ακολουθώντας τη ίδια συνταγή, καταπιάστηκαν με μία ακόμα ιδέα που αναμένεται να προκαλέσει νέα μεγάλη αίσθηση στο Διαδίκτυο. Πρόκειται για ένα παραστρατημένο “παιδί” του Yahoo, μια υπηρεσία σελιδοδεικτών κοινωνικής δικτύωσης, το Delicious.

Η βασική ιδέα είναι να δώσουν ξανά ζωή σε ένα προϊόν που υπήρξε πρωτοπόρο στην εποχή του αλλά απέτυχε στην πορεία να γνωρίσει μεγάλη απήχηση από το ευρύ κοινό.  “Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε, δήλωσε ο Chad Hurley, είναι να συστήσουμε το Delicious στον υπόλοιπο κόσμο.”



Τι είναι το Delicious;



Δημιουργήθηκε το 2003 και δίνει τη δυνατότητα να σώζει και να οργανώνει κανείς συνδέσμους (links) από το Διαδίκτυο, τους γνωστούς σε όλους μας σελιδοδείκτες (bookmarks), χρησιμοποιώντας ένα πολύ απλό σύστημα ετικετών (tags), αναθέτοντας τους λέξεις- κλειδιά όπως για παράδειγμα “νευροεπιστήμες” ή “συνταγές”. Όταν έκανε την πρώτη του εμφάνιση απέσπασε πολύ θετικές κριτικές για τον τρόπο με τον οποίο διευκόλυνε το μοίρασμα συνδέσμων κι ενώ κατάφερε με την έντονη δημοτικότητά του να εκτοξεύσει το Yahoo στις πρώτες θέσεις το 2005, με την πάροδο των χρόνων δόθηκε πολύ λίγη προσοχή σε αυτό το πολλά υποσχόμενο προϊόν.

Όταν τον Δεκέμβριο διέρρευσε λοιπόν η είδηση πως το Yahoo σκοπεύει να πουλήσει ή και να κλείσει τελείως την υπηρεσία, οι Chen και Hurley, που μόλις είχαν δημιουργήσει μια νέα εταιρεία την Avos και έψαχναν για νέες ιδέες, είδαν μια μοναδική ευκαιρία να ανοίγεται μπροστά τους.


Γιατί το Delicious;

Ένα πρόβλημα που εντόπισαν οι ιδρυτές του YouTube μέσα από την τεράστια απήχηση των κοινωνικών δικτύων και της αναδημοσίευσης τόσων συνδέσμων, είναι ότι αναπόφευκτα χάνεται κανείς μέσα σ’ ένα κυκεώνα πληροφοριών, ειδήσεων, νέων ιστοσελίδων και βίντεο καθώς μεταπηδούν από το ένα Tweet στο άλλο και προσπαθούν να προλάβουν τα νέα RSS feeds που συνεχώς δημιουργούνται. “Υπάρχει ένας καταρράκτης περιεχομένου, τον οποίο χάνεις την ευκαιρία να προλάβεις” δηλώνει χαρακτηριστικά ο Steve Chen και συμπληρώνει “Υπάρχουν πάρα πολλές υπηρεσίες που προσπαθούν να βρουν λύση στο πρόβλημα εξόρυξης πληροφοριών αλλά κανείς δεν τα έχει καταφέρει ακόμα”. Ακούγοντας λοιπόν για τα σχέδια του Yahoo να “κλείσει” το Delicious, δεν έχασαν στιγμή να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία. (Ωστόσο, οι οικονομικές λεπτομέρειες της συναλλαγής δεν έχουν δημοσιευθεί.)
Φυσικά, ένας ακόμη λόγος που αποφάσισαν να προχωρήσουν στην αγορά μιας υπάρχουσας υπηρεσίας αντί να χτίσουν μια εξ ολοκλήρου καινούργια από το μηδέν, έχει να κάνει τόσο με την ήδη υπάρχουσα παρουσία του Delicious στην κοινότητα των περισσοτέρων κοινωνικών δικτύων που διευκολύνει το ξεκίνημα της προώθησής του, όσο και στην διατήρηση ενός “ιστορικού” προϊόντος και την διάσωση του από την εξαφάνιση.



Τι θα αλλάξει;



Οι νέοι ιδιοκτήτες του Delicious έχουν τονίσει πως η ανανεωμένη υπηρεσία θα εξακολουθεί να θυμίζει αρκετά την αρχική όταν θα κυκλοφορήσει στο κοινό. Παρόλα αυτά, η βασική λειτουργία του πρόκειται να διαφοροποιηθεί αρκετά από την υπάρχουσα. Αυτή τη στιγμή, η αρχική σελίδα περιλαμβάνει μια λίστα από συνδέσμους με τους πιο πρόσφατους δημοσιευμένους σελιδοδείκτες των χρηστών η οποία περιλαμβάνει επί το πλείστον τεχνολογικά νέα. Ωστόσο, το νέο Delicious αποσκοπεί να αποτελέσει περισσότερο ένα προορισμό, ένα μέρος συνάντησης, όπου οι χρήστες θα ανατρέχουν για να δουν τα πιο πρόσφατα links σχετικά με διάφορα τοπικά γεγονότα. Επιπλέον, θα  περιλαμβάνονται κριτικές για gadgets και διάφορες συμβουλές και σχόλια πάνω σε τεχνολογικά θέματα. Η αρχική σελίδα λοιπόν θα περιέχει μια βασική δομή αναζήτησης ανάμεσα σε διάφορα “stacks”, συλλογές, εικόνων, βίντεο και links που έχουν κοινοποιηθεί πάνω σε κάποιο συγκεκριμένο θέμα, ενώ θα παρέχεται και η δυνατότητα εξατομικευμένων προτάσεων στους χρήστες βασισμένες σε προγενέστερες προτιμήσεις κι αναζητήσεις τους. “Θέλουμε να απλοποιήσουμε τα πράγματα οπτικά και να τα ενσωματώσουμε μέσα στο προϊόν για να διευκολύνουμε τους ανθρώπους να καταλάβουν τι κάνουν” δηλώνει ο Chad Hurley. Μάλιστα ο Steve Chen αναφέρει ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα, “Κάνεις μια αναζήτηση στο Google και έχεις κάπου 8 με 10 καρτέλες ανοιχτές με διάφορα αποτελέσματα σχετικά με αυτό που ψάχνεις” τότε το νέο Delicious “προσφέρει έναν πάρα πολύ εύκολο τρόπο να σώσεις όλους αυτούς του συνδέσμους σε μια συλλογή την οποία κάποιο άλλος θα μπορεί να χρησιμοποιήσει αργότερα”



Η πρόκληση

Σε αυτό το εγχείρημά τους, η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν ο Hurley και ο Chen είναι να πείσουν το ήδη βομβαρδισμένο από τα νέα προϊόντα κοινό να αρχίσει να χρησιμοποιεί μια ακόμη καινούργια υπηρεσία. Ωστόσο, η Susan Etlinger, βιομηχανική αναλύτρια στο Altimeter Group, η οποία συμβουλεύει επιχειρήσεις για το πως μπορούν να αξιοποιήσουν καλύτερα τις νέες τεχνολογίες, έχει αντίθετη άποψη. Υποστηρίζει πως οι χρήστες του Διαδικτύου που έχουν κουραστεί από τον “θόρυβο” του Twitter και του Facebook θα είναι πιο ανοιχτοί σε μια καλύτερη λύση που τους βοηθάει να βρίσκουν περισσότερο εξατομικευμένα και σχετικά αποτελέσματα στις αναζητήσεις τους. Η φιλοδοξία των νέων ιδιοκτητών του Delicious να το φέρουν πιο κοντά στο κοινό μπορεί να φαίνεται σε κάποιους ως προσπάθεια να ανοίξουν πόλεμο με τους μεγάλους “παίχτες” Facebook, Twitter και Google, αλλά ο Hurley κι ο Chen αντιστέκονται σ’ αυτή την αντίληψη και δηλώνουν χαρακτηριστικά, “Η Google εξακολουθεί να αποτελεί την πρώτη επιλογή για να βρει κανείς κάτι γρήγορα, αλλά όταν οι άνθρωποι δεν ψάχνουν κάτι απλό θέλουμε να αιχμαλωτίσουμε τα αποτελέσματα αυτής της ιδέας, αυτής της αναζήτησης, και να τα εκθέσουμε για τον επόμενο χρήστη που θα τα χρειαστεί”. Το Delicious εξακολουθεί να προσελκύει γύρω στο μισό εκατομμύριο επισκέπτες το μήνα, σύμφωνα με το comScore και συνεπώς κάποιοι χρήστες του αναμένεται να είναι έντονα προστατευτικοί με τις αλλαγές που θα γίνουν. Για το λόγο αυτό, στην αρχή της κυκλοφορίας του, που θα είναι αργότερα μέσα στο έτος, θα κληθούν οι πρώτοι χρήστες να δοκιμάσουν τη νέα έκδοση της σελίδας και να προσφέρουν τη γνώμη και τα σχόλιά τους για την εμφάνιση και τα νέα χαρακτηριστικά. “Δεν αγοράσαμε την υπηρεσία για να την ¨σκοτώσουμ娔, λέει ο Hurley, “ευελπιστούμε να το καταλάβει αυτό ο κόσμος”.



Πηγή:
http://www.nytimes.com/2011/09/12/technology/youtube-founders-aim-to-revamp-delicious.html?scp=2&sq=delicious&st=cse