Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

Siri: μηχανή αναζήτησης ή διέξοδος για τους marketers;

Σε μία συνέντευξη του ο Steve Jobs είχε υπογραμμίσει ότι η Siri δεν αποτελεί μηχανή αναζήτησης.Η διάσταση που έχει πάρει όμως η εν λόγω εφαρμογή στο πεδίο των αναζητήσεων πάσης φύσεως θα έπρεπε να κάνει τον Jobs να ξανασκεφτεί αυτή του τη δήλωση.

Πολλά έχουν ειπωθεί για τον ρόλο που παίζουν τα κινητά τηλέφωνα στις τοπικές αναζητήσεις που κάνουν οι χρήστες. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες το 83% των χρηστών αναζητούν κάτι μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο μία φορά τη βδομάδα ενώ το 42% υποστηρίζει ότι τουλάχιστον 3 με 4 φορές εβδομαδιαία ψάχνει κάτι στο smartphone του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις και οι marketers να αναδιοργανώνουν τα σχέδια marketing που έχουν προκειμένου να εκμεταλλευτούν και αυτόν τον τρόπο για αύξηση του μεριδίου αγοράς τους.



Οι μηχανές αναζήτησης βρίσκονται στις κορυφαίες επιλογές των χρηστών που αναζητούν κάτι και στη Siri ανήκει το 11% των μέσων αναζήτησης που χρησιμοποιούν. Αυτό οφείλεται στο ότι η φωνητική αναζήτηση που παρέχει τελεί ακόμη υπό προσαρμογή στις τοπικές αναζητήσεις. Οι φωνητικές αναζητήσεις για τοπικές πληροφορίες στα iPhone είναι 3 φορές πιο συχνά χρησιμοποιούμενη απ’ότι η χρήση της google εφαρμογής και άλλων παρόμοιων εφαρμογών. Αυτό συμβαίνει γιατί είναι πολύ πιο απλό να να υπαγορέυει κανείς το ερώτημα που θέλει να θέσει παρά να το γράφει. Έτσι δημιουργείται και μία πιο οικειά και άμεση επαφή με την εφαρμογή. Πλήρης εγκλιματισμός!

Μέσα από τις πάρα πολλές συγκρίσεις που έχουν γίνει ανάμεσα στην αναζήτηση της Siri και του Google προκύπτει το συμπέρασμα ότι η Siri έιναι πιο «έμπειρη» στην ερμηνεία των φυσικών γλωσσών ενώ το Google είναι πιο αποτελεσματικό στην αναζήτηση μέσω λέξεων-κλειδιών. Αυτό συμβαίνει γιατί η Siri αναζητά απαντήσεις μέσα από πηγές δεδομένων προτού προβεί σε αναζήτηση της συγκεκριμένης πληροφορίας που της ζητείται. Ακόμη είναι πιο πεπειραμένη στην αναζήτηση εστιατορίων ή κινηματογράφων,θεμάτων δηλαδή που αγγίζουν το κοινωνικό κομμάτι και επιπλέον τα παρουσιάζει με έξυπνο τρόπο πράγμα που την καθιστά ελκυστική μηχανή αναζήτησης!Τα αρνητικά της σημεία είναι ότι οι απαντήσεις που δίνει δεν έχουν τόσο μεγάλο εύρος όσο το Google ή το Apple Maps και το ότι δεν μπορεί ο χρήστης να γυρίσει σε προηγούμενη αναζήτησή του χωρίς να επαναλάβει την ερώτηση που είχε κάνει.

Για να βελτιωθεί η ποιότητα αναζήτησης της Siri θα πρέπει να διευρύνει τους ορίζοντες της σχετικά με τις πηγές δεδομένων που χρησιμοποιεί.Προς το παρόν συνεργάζεται στενά με τις Yelp και Wolfram Aplha για τις πληροφορίες που θέλει και επιπλέον η Apple για το iPhone 5s συνεργάζεται με πηγές όπως το Bing, το Twitter και η Wikipedia.

Οι δυνατότητες της Siri δεν θα πρέπει να παραμένουν απαρατήρητες από τους marketers των επιχειρήσεων.Θα πρέπει να κάνουν τις απαραίτητες παραμετροποιήσεις ούτως ώστε και να μπορεί να τους βρίσκει το πρόγραμμα έγκαιρα αλλά και οι πληροφορίες που παραθέτονται να είναι ακριβείς και να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις αυτού που αναζητά. 
Ακόμη πολύ σημαντική είναι η βαθμολογία που παίρνει το κάθε μέρος. Σύμφωνα με τον τρόπο αναζήτησης η Siri ταξινομεί τις πληροφορίες που τις ζητούνται σύμφωνα με μία βαθμολόγηση που έχουν κάνει χρήστες που ήδη έχουν αναζητήσει κάτι παρόμοιο. Αυτό καθιστά απαραίτητη την συμβολή και την ενθάρρυνση των πελατών της επιχείρησης να ψηφίζουν θετικά τις επιχειρήσεις ούτως ώστε να υπάρχει αναπληροφόρηση και να φαίνονται ψηλα στη λίστα.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι το εύρος των λέξεων κλειδιών που έχει η κάθε επιχείρηση. Σε αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν το γεγονός ότι ο προφορικός λόγος διαφέρει από τον γραπτο και σε αυτό θα πρέπει να προσαρμοστούν οι επιχειρήσεις που θέλουν να βρίσκονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Siri. Οι υπεύθυνοι του μαρκετινγκ στις επιχειρήσεις θα πρέπει να φροντίσουν να διευρύνουν τις λέξεις κλειδιά με τις οποίες γίνονται εμφανείς σε κάποια αναζήτηση έχοντας κατά νου τις διαφοροποιήσεις της γλώσσας και της καθομιλουμένης.

Το πεδίο των αναζητήσεων τοπικών πληροφοριών μέσω ηχητικής εντολής είναι ένα πεδίο που έχει ακόμα πολλά να δώσει και να εξελιχθεί. Είναι ένας τρόπος που παρέχει γρήγορη,εύκολη και ολοκληρωμένη αναζήτηση πληροφοριών και την επιλέγουν πάρα πολλοί χρήστες για την πληροφόρηση τους καθώς αποτελεί έναν πιο «προσιτό» τρόπο αναζήτησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου