Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2014

5 τρόποι για να χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ενισχύσετε τις προοπτικές για δουλειά



Οι εργοδότες, τόσο τωρινοί όσο και μελλοντικοί, θα σας αναζητήσουν στο online, και όχι μόνο το προφίλ σας στο LinkedIn. Οι περισσότεροι από αυτούς θα κάνουν κλικ σε οποιονδήποτε δημόσιο σύνδεσμο που αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με λίγη προσπάθεια,  μπορείτε να γυαλίσετε το προφίλ σας έτσι ώστε να λάμψει η προσωπικότητα σας μέσα από αυτό και να εμφανιστείτε ως πιο ελκυστικός υποψήφιος. Δείτε παρακάτω, πέντε tips για χρησιμοποιήσετε το προφίλ σας στην αναζήτηση δουλειάς.






1. Κρατήστε το επαγγελματικό

Θα πρέπει να είναι αυτονόητο ότι αν έχετε μια τάση να κάνετε post ριψοκίνδυνες φωτογραφίες από πάρτι ή με εξυβριστικά λόγια και πάει λέγοντας, θα πρέπει να κλειδώσετε την δημόσια πρόσβαση του προφίλ σας στο Facebook, το Twitter και το Instagram. Παρόλο που το ζήτημα του κατά πόσο το αφεντικό σας έχει το δικαίωμα να σας επιπλήξει ή απολύσει εξαιτίας του προσωπικού προφίλ σας, δεν θέλετε αυτές οι φωτογραφίες να είναι το πρώτο πράγμα που θα δει ένας υποψήφιος εργοδότης όταν αναζητήσει το όνομα σας.

Διαγράφοντας το περιεχόμενο που δεν μπορεί να θεωρηθεί επαγγελματικό δεν είναι αρκετό όμως. Αν το περιεχόμενο σας είναι φιλικό προς τις οικογένειες αλλά και μόνο για οικογένειες, τότε ίσως να ήταν καλύτερο να το κρατήσετε ιδιωτικό. «Χρησιμοποιώντας μη επαγγελματικά κοινωνικά μέσα δικτύωσης μπορεί ναι είναι δύσκολο,» λέει ο Matt Brosseau, διευθυντής τεχνολογίας και προσλήψεων στην  εταιρία συμβούλων και IT στρατηγικής, Instant Technology. «Το Twitter και το Facebook έχουν να κάνουν περισσότερο με την διευκόλυνση της συνομιλίας και επικοινωνίας παρά με την θέσπιση κάποιου ως επαγγελματία.»

2. Επικοινωνήστε με άλλους

Το να έχετε χιλιάδες followers στο Twitter είναι ένα θέμα, το να έχετε σημαντική επίδραση πάνω τους είναι ένα άλλο. Είστε μια ενδιαφέρουσα, συμπαθητική online προσωπικότητα ή απλά ένας ακόμα χρήστης; Οι εργοδότες μπορούν να το ελέγξουν. Ιστοσελίδες όπως η Twitter Audit και η Klout δείχνουν αν οι followers σας είναι πραγματικοί. Είναι καλύτερα να έχετε λίγους αλλά ενεργούς followers, παρά ένα μεγάλο νούμερο στο προφίλ σας.

Σύμφωνα με την Tracey Russell, υπεύθυνη προσλήψεων στην εταιρία προσλήψεων Naviga Business Services, η οποία συχνά βλέπει “παθητικούς” υποψήφιους (κάποιος που δεν ασχολείται ενεργά με την εύρεση εργασίας), μία ενεργή και συμπαθητική online προσωπικότητα δείχνει ότι είστε παθιασμένοι, κατανοείτε την τεχνολογία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και ότι είστε ικανοί να δουλέψετε και να μιλήσετε με άλλους.

3. Προβάλετε τα ενδιαφέροντα σας

Υπάρχουν εκατοντάδες άλλοι υποψήφιοί οι οποίοι έχουν το ίδιο επίπεδο γνώσης, εμπειρίας και ικανοτήτων. Δείχνοντας ότι σας ενδιαφέρουν πολλά και διάφορα πράγματα, και όχι μόνο το να είστε ένας ακριβής εργαζόμενος με προσοχή στις λεπτομέρειες, ξεχωρίζετε από το πλήθος και βοηθά στο να σας συμπαθήσουν γρηγορότερα οι εργοδότες.

Φωτογραφίες με διάφορα ενδιαφέροντα, όπως το μαγείρεμα, τα αθλήματα ή τα ταξίδια, δείχνουν έναν άνθρωπο που μπορεί να έχει ισορροπία μεταξύ της δουλειάς και της ζωής πέρα από αυτήν.

4. Όπως το email

Τα social networks, ειδικά το Twitter, είναι εκ φύσεως χαλαρά. Ως γενικό κανόνα όμως, θα ήταν καλό να μην έχετε ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη, πολλά emoticons και πολλές περιττές συνομιλίες στα tweets και τα status updates σας.

Μπορεί να είστε ένας εξαιρετικά έξυπνος άνθρωπος, αλλά βλέποντας ο εργοδότης πολλά λάθη και τα υπερβολικά emoticons του είναι δύσκολο να μην σκεφτεί ότι θα στέλνετε επαγγελματικά email με τον ίδιο τρόπο.

5. Κατοχυρώστε τον εαυτό σας 

Το καλό με τα social media είναι ότι δείχνουν μόνο ότι θέλετε εσείς να δείξουν και έτσι μπορείτε να δημιουργήσετε μια καλλιεργημένη online εικόνα με μερικά σωστά τοποθετημένα status updates.

Αν έχετε φωτογραφίες από εγκαίνια εστιατορίων, ή που δείχνουν νέα αποκτήματα, ενδιαφέροντα ή ταξίδια, εμφανίζεστε ως πρωτοπόρος και κάποιος που δεν θα διστάσει να δοκιμάσει καινούρια πράγματα.

Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να βελτιώσετε πιθανές ελλείψεις σε ότι αφορά τις πρώτες εντυπώσεις. Αν, για παράδειγμα, φαίνεστε νεότερος/η, τότε ένας πιο λεπτός λόγος στα status updates μπορεί να σας αποδώσει εμπειρία και σοβαρότητα. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου