Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

Η αποκωδικοποίηση του Φ.Π.Α. δύο ταχυτήτων


• Τι πρέπει να ξέρουμε για να ελέγχουμε το σωστό φ.π.α. στη καθημερινή εστίαση και στα ψώνια μας.

• Μια άλλη πρακτική ανάγνωση του νόμου και των εγκυκλίων, αν συναντήσατε «γρίφους», ή «παγίδες»

Άρθρο του φοροτεχνικού Γιώργου Δ. Χριστόπουλου, εκπροσώπου τύπου της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. και της Ε.Φ.Ε.Ε.Α.

(Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Καθημερινή στις 04-09-2011)

Παρά την θύελλα αντιδράσεων από τους φορείς της αγοράς των κλάδων εστίασης, με κυρίαρχο επιχείρημα την περαιτέρω μείωση του τζίρου τους, με συνέπειες αβέβαιης απόδοσης στα  προσδοκώμενα φορολογικά έσοδα, πλην όμως βέβαιου αντίκτυπου στην επιδεινούμενη συνεχώς απασχόληση, η αύξηση του φ.π.α. από 13% στο 23%, στην εστίαση και σε άλλα είδη διατροφής, έκανε πρεμιέρα στις ταμειακές μηχανές, και φυσικά στη τσέπη μας, την Πέμπτη, 1-9-2011.

Η κυβέρνηση - δια στόματος του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, κ. Παντελή Οικονόμου - προτίθεται να επανεξετάσει το ζήτημα, στα πλαίσια της διαμόρφωσης του νέου φορολογικού συστήματος, που βρίσκεται σε διαβούλευση και θα ψηφισθεί τον επόμενο μήνα. Ωστόσο οι επαγγελματίες αναζητούν από τους λογιστές και φοροτεχνικούς τους, τη σωστή εφαρμογή των διατάξεων που παρουσιάζουν ιδιομορφίες, ενώ «γρίφους» συναντούν οι καταναλωτές και τα νοικοκυριά, στην αγωνία τους να προστατεύσουν την τσέπη τους, φοβούμενοι ότι θα δουν τις τιμές να σκαρφαλώνουν στα είδη αυτά, πολύ περισσότερο από το 10%, που είναι διαφορά στο φ.π.α. από 13% στο 23%.

Στο σημερινό μας σημείωμα σας δίνουμε ένα «μπούσουλα», που θα σας βοηθήσει στο ξεμπέρδεμα του κουβαριού, με μια άλλη κατάταξη και ερμηνεία της Υπ. Απόφασης 1170/5-8-2011 και της ερμηνευτικής 1182/26-8-2011.

Α. ΠΟΙΑ ΕΙΔΗ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΗΓΑΝ ΣΤΟΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 23%.

1) οι χυμοί φρούτων και λαχανικών που περιλαμβάνονται στη Δ.Κ. 2009.(δείτε πως έχει η διατύπωση της δασμ. Κλάσης 2009: «χυμοί φρούτων ή λαχανικών που δεν έχουν υποστεί ζύμωση, χωρίς προσθήκη αλκοόλης, με ή χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών»

2) τα έτοιμα ροφήματα και παρόμοια είδη του Κεφαλαίου 21 του Δασμολογίου, όπως είναι ο καφές, το τσάι, η σοκολάτα κλπ.

3) τα αεριούχα νερά (προσοχη:φυσικά ή τεχνητά). Πρόκειται για τα αεριούχα νερά που περιέχουν ανθρακικό οξύ (CO2).

4) τα νερά (μεταλλικά και τα αεριούχα)  με προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών ή αρωματισμένα και άλλα μη αλκοολούχα ποτά της Δ.Κ. 2202. .(δείτε και εδώ πως έχει η διατύπωση της δασμ. Κλάσης 2202 «νερά μεταλλικά φυσικά ή τεχνητά και αεριούχα με ζάχαρη ή άλλα γλυκαντικά ή αρωματισμένα». Πρόκειται δηλαδή για τα αναψυκτικά εν γένει.

Προσοχή: Η μετάταξη από 13% στο 23%, στα παραπάνω, ισχύει για πωλήσεις χονδρικά και λιανικά και από όλα τα σημεία. (super market, περίπτερα, εστιατόρια, ταχυφαγεία κλπ.)

5) η εκμετάλλευση καφενείων, καφετεριών, ζαχαροπλαστείων, εστιατορίων, ψητοπωλείων, οινομαγειρείων και λοιπών συναφών προς αυτές επιχειρήσεων.

Δηλαδή γενικά οι υπηρεσίες εστίασης, που περιλαμβάνουν: την παράδοση παρασκευασμένων εδεσμάτων, πρόχειρων ή μη γευμάτων ή γενικότερα φαγητών τα οποία ως έτοιμα μπορούν να καταναλωθούν άμεσα, χωρίς να χρειάζεται στη συνέχεια επεξεργασία από τον αγοραστή. Με την λέξη παράδοση, ο νόμος περιλαμβάνει:

• είτε την παράδοση για επιτόπια κατανάλωση,
• είτε την παράδοση σε «πακέτο», με παραλαβή από τον ίδιο τον πελάτη, ή με αποστολή στο σπίτι, ή στο χώρο εργασίας, κ.λπ.

Όπως διευκρινίζεται στην Υπ. Απόφαση, πρόκειται για φαγητά που παρασκευάζονται με βρασμό, ψήσιμο, τηγάνισμα, ζέσταμα ή άλλο τρόπο, πχ ανάμειξη υλικών.

Γενικός κανόνας: ο κανονικός συντελεστής (23%) εφαρμόζεται σε όλα τα αγαθά που περιέχονται στο πακέτο.

Έτσι τα γλυκά που παραδίδονται από ζαχαροπλαστεία και λοιπές συναφείς επιχειρήσεις, για κατανάλωση εκτός των καταστημάτων αυτών, εξακολουθούν να υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή 13% (βλ. πιο κάτω, κατηγορία Β΄ με 13%). Όταν όμως αυτά  σερβίρονται ή περιλαμβάνονται στα πακέτα έτοιμων φαγητών προς άμεση κατανάλωση, που παραδίδονται από εστιατόρια, ταβέρνες, πιτσαρίες, οβελιστήρια, οινομαγειρεία, ψητοπωλεία, ταχυφαγεία, καφετέριες και συναφή καταστήματα, θα έχουν φ.π.α. 23%, όλα τα αγαθά που περιέχονται στο πακέτο, ακόμα και το εμφιαλωμένο (επιτραπέζιο- μη αεριούχο) νερό!

6) Σημαντικές διευκρινήσεις:

α) ως συναφείς επιχειρήσεις και για τα είδη που πωλούν από 1-9-2011 με φ.π.α. 23%, θεωρούνται και:

• οι κινητές καντίνες,
• τα κυλικεία σε γήπεδα ή άλλους αθλητικούς χώρους. Προσοχή: εξαιρούνται κυλικεία που λειτουργούν μέσα σε σχολεία, πανεπιστήμια, νοσοκομεία, κλινικές,  γηροκομεία, άσυλα κλπ. (βλ. σχετικά πιο κάτω στη Β΄ κατηγορία, με 13%, περίπτωση β΄ )
• τα μπαρ κινηματογράφων και θεάτρων,
• οι επιχειρήσεις τροφοδοσίας (catering), για τις οποίες βλ πιο κάτω, περίπτωση ε΄.
• οι επιχειρήσεις παρασκευής και διανομής πίτσας, κινέζικων γευμάτων, γευμάτων δίαιτας ή υγιεινής διατροφής,
• τα γαλακτοπωλεία και καταστήματα διάθεσης για επιτόπια κατανάλωση, όπως λουκουμάδες, μπουγάτσα και κάθε είδους πίττες, παγωτά, κλπ.
• τα σούπερ μάρκετ που παραδίδουν έτοιμα μαγειρεμένα φαγητά (βλ. σχ. και πιο κάτω κατηγορία Γ΄).
• οι επιχειρήσεις που πωλούν σάντουιτς, τυρόπιτες, σαλάτες και λοιπά  παρόμοια πρόχειρα γεύματα ή σνακς.

β) Συμπεριλαμβάνονται στο 23% και τα αρτοποιεία, καθώς και τα ζαχαροπλαστεία, όταν πωλούν αντίστοιχα είδη (σάντουιτς, τυρόπιτες, σαλάτες και λοιπά  παρόμοια πρόχειρα γεύματα ή σνακς). Για το ψωμί και τα γλυκά, από τα καταστήματα αυτά, βλ. πιο κάτω, στην κατηγορία Β΄, με 13%, περιπτώσεις γ΄και δ΄.

γ) Οι υπηρεσίες εστίασης που παρέχονται από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και τα λοιπά καταλύματα, υπάγονται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ (23%). Προσοχή: οι υπηρεσίες μόνο διαμονής, φορολογούνται, από 01.01.2011, με τον υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ (6,5%).

δ) στην περίπτωση που οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις παρέχουν υπηρεσίες διαμονής και εστίασης ή άλλες υπηρεσίες έναντι ενιαίας τιμής, (χωρίς τελικά την διάκριση μεταξύ Ελλήνων και ξένων πελατών), υπό την προϋπόθεση ότι ο διαχωρισμός στους επί μέρους συντελεστές δεν είναι εφικτός - ο νόμος κάνει δεκτό - η διάκριση, κατά συντελεστή φόρου, από 1-9-2011, να γίνεται ως εξής:

1. Διαμονή με πρωινό: 5% της ενιαίας τιμής υπάγεται στον συντελεστή ΦΠΑ (23%), ως αντιπαροχή που καταβάλλεται για το πρωινό.

2. Διαμονή με ημιδιατροφή: 15% της ενιαίας τιμής υπάγεται στον συντελεστή ΦΠΑ (23%), ως αντιπαροχή για το πρωινό και το γεύμα.

3. Διαμονή με το σύστημα all inclusive (πλήρης διατροφή περιλαμβανομένης της κατανάλωσης ποτών και της παροχής λοιπών υπηρεσιών που περιλαμβάνονται στο πακέτο, όπως τηλεφωνική εξυπηρέτηση, χρήση ομπρελών, αθλητικές υπηρεσίες κ.α.): 30% της ενιαίας τιμήςυπάγεται στον συντελεστή ΦΠΑ (23%), ως αντιπαροχή που καταβάλλεται για τις υπηρεσίες εστίασης, για τις καταναλώσεις αλκοολούχων ή μη ποτών και για τις λοιπές παροχές που ενδεχομένως περιλαμβάνει το πακέτο.

ε) Η τροφοδοσία (catering) (όταν δεν γίνεται απλή παράδοση φαγητού), ανεξάρτητα από το γεγονός ότι τα προσφερόμενα είδη δεν καταναλώνονται άμεσα από τον πελάτη εντός των εγκαταστάσεων τους, αλλά σε χώρο και χρόνο που προσδιορίζονται από τον πελάτη,αποτελεί παροχή υπηρεσίας εστίασης και υπαγεται στον κανονικό συντελεστή 23%.
στ) τα σάντουιτς (είτε ωμά, είτε ψημένα) υπάγονται στον κανονικό συντελεστή φ.π.α. 23%. Προσοχή: με την τοποθέτηση τους σε πλαστική ή άλλη συσκευασία, σύμφωνα με τη διάταξη δεν θεωρούνται τυποποιημένα και συνεπώς υπάγονται στο 23%.

Β. ΣΤΟΝ ΧΑΜΗΛΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 13%.

Στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13% θα αναζητήσετε τα κάτωθι προϊόντα:

α) Τα μη αεριούχα φυσικά ή τεχνητά μεταλλικά νερά.

Προσοχή: για αποφυγή παρερμηνειών, και διάκριση από τα αεριούχα νερά (φυσικά ή τεχνητά), καθώς και τα αναψυκτικά, και τα οποία, όπως  είδαμε παραπάνω υπάγονται στο 23%, εδώ με 13%, ο νόμος εννοεί τα μη αεριούχα φυσικά ή τεχνητά μεταλλικά νερά, χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών, ούτε αρωματισμένα. Συνεπώς το κανονικό (επιτραπέζιο) εμφιαλωμένο νερό εξακολουθεί να είναι με 13%. για πωλήσεις χονδρικά και λιανικά και από όλα τα σημεία. (super market, περίπτερα, εστιατόρια, ταχυφαγεία κλπ.). Ενώ όπως είδαμε παραπάνω στο γενικό κανόνα, όταν σερβίρεται και περιλαμβάνεται στο πακέτο με τα άλλα φαγητά, ποτά, γλυκά, κ.λ.π., εμπίπτειστις υπηρεσίες εστίασης με 23%.

β) Τα κυλικεία που λειτουργούν μέσα σε σχολεία, πανεπιστήμια, νοσοκομεία, κλινικές, γηροκομεία, άσυλα κλπ. εξαιρούνται και συνεπώς δεν υπάγονται στο 23%, αλλά συνεχίζουν να υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή 13%, για τις παραδόσεις έτοιμων εδεσμάτων, γευμάτων και φαγητών γενικά.

γ) Το ψωμί (η παράδοση) και τα άλλα αρτοσκευάσματα όπως παξιμάδια, κριτσίνια, φρυγανιές, κουλούρια, κρουασάν, μπισκότα, κέικ και βουτήματα ζαχαροπλαστικής, συνεχίζουν να υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή (13%).

δ) Τα γλυκά από ζαχαροπλαστεία και λοιπές συναφείς επιχειρήσεις, τα οποία δεν καταναλώνονται επί τόπου, αλλά παραλαμβάνονται για κατανάλωση εκτός των καταστημάτων αυτών, εξακολουθούν να υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή 13%. Όταν όμως αυτά περιλαμβάνονται σε πακέτα έτοιμων φαγητών προς άμεση κατανάλωση, έχουν 23%.(σχ. βλ. και πιο πάνω στην κατηγορία Α, στην παράγραφο γενικός κανόνας).

ε) Τα τυποποιημένα είδη διατροφής εξακολουθούν να υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή 13%, παρότι είναι έτοιμα για άμεση κατανάλωση.

Τυποποιημένα θεωρούνται τα είδη διατροφής, τα οποία:

• παρασκευάζονται για ευρεία κατανάλωση και
• διατίθενται προς πώληση συσκευασμένα, (όπως κονσέρβες, αλλαντικά, αλίπαστα, γιαούρτια, έτοιμες σαλάτες, ταραμοσαλάτα, τυροσαλάτα, ρώσικη, κλπ.),
• ή είναι εμπορεύσιμα σε μεγάλες συσκευασίες ή ποσότητες και πωλούνται χύμα ή κομμένα σε μικρότερες ποσότητες. (όπως αλλαντικά, αλίπαστα, τυριά, ελιές, τουρσί και λοιπά παρόμοια).

Προσοχή: για τα σάντουιτς βλ. πιο πάνω Α΄ κατηγορία, περίπτωση στ΄).

στ) Τα μη παρασκευασμένα είδη διατροφής (ζυμαρικά, όσπρια, λαχανικά, φρούτα, κρέατα, ψάρια, και λοιπά είδη διατροφής, φρέσκα ή κατεψυγμένα), καθώς και τα παρασκευασμένα είδη διατροφής που διατίθενται κατεψυγμένα ανεξάρτητα από τον κωδικό δραστηριότητας της επιχείρησης, συνεχίζουν να υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή (13%).

Γ) Όταν η επιχείρηση εμπορεύεται διαφορετικά είδη αγαθών ή παρέχει διαφορετικά είδη υπηρεσιών (παντοπωλεία, σούπερ μάρκετ, κ.λ.π.):

Στις περιπτώσεις αυτές, ο νόμος τις υποχρεώνει να εφαρμόζουν τον κατά περίπτωση συντελεστή ΦΠΑ ο οποίος ισχύει για κάθε συγκεκριμένο αγαθό ή κάθε συγκεκριμένη υπηρεσία.

Παραδείγματα: 

(α) παντοπωλείο και ταβέρνα μαζί (μία ενιαία επιχείρηση):Για τα τρόφιμα και τυποποιημένα είδη διατροφής εφαρμόζει το μειωμένο συντελεστή 13%, ενώ για την ταβέρνα τον κανονικό συντελεστή 23%.

(β) σούπερ μάρκετ που παραδίδουν και έτοιμα μαγειρεμένα φαγητά:

Για τα προϊόντα του σούπερ μάρκετ εφαρμόζει τον ανάλογο συντελεστή. Ειδικά όμως για τα τυποποιημένα είδη διατροφής εφαρμόζει τον μειωμένο 13%, ενώ για την παράδοση έτοιμων γευμάτων τον κανονικό συντελεστή (23%).

Πηγή: http://www.taxheaven.gr/laws/circular/index/circular/12633

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Η Amazon ετοιμάζει το δικό της tablet!


Oι λεπτομέρειες που παρουσιάζονται απο όλα τα blogs προέρχονται από τον MG Siegler, editor του TechCrunch (ένα από τα πιο δημοφιλή blog πληροφορικής και τεχνολογίας), που το είδε και το δοκίμασε από κοντά.
 Το νέο tablet θα ονομάζεται “Amazon Kindle”. Θα διαφέρει κατα πολύ από το tablet της Apple αλλά και από όλα τα άλλα, καθώς οι υπεύθυνοι υποστηρίζουν πως δεν πρέπει να προσπαθήσεις να μιμηθείς κάτι.  Κα για αυτό η Amazon αποφάσισε να δημιουργήσει ένα νέο, δικό της, tablet 7’’ το οποίο όμως θα τρέχει Android.
Από τις πληροφορίες που έδωσε ο MG, η νέα συσκευή θα έχει μονοπύρηνο επεξεργαστή και μλόλις 6 GB χωρητικότητα, δηλαδή η Amazon το προορίζει για χρήση περισσότερο στο cloud .  Η συσκευή είναι μια ταμπλέτα 7 ιντσών με οθόνη αφής. Ισχυρίζεται, επίσης, πως μοιάζει με το Blackberry Playbook στην μορφή.
 Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, θα υποστηρίζει WiFi ενώ παράλληλα το Amazon συζητάει με εταιρείες παροχής κινητής τηλεφωνίας για να προσθέσει αργότερα και κάποια έκδοση με 3G. Εξωτερικά συναντάμε μία θύρα micro-USB (μάλλον για τη φόρτιση της συσκευής), το power button στο κάτω μέρος της, ενώ στο πάνω μέρος συναντάμε τα ηχεία. Παρολαυτά το Amazon Kindle δεν έχει camera, τουλάχιστον η έκδοση την οποία δοκίμασε ο MG.
Το περιβάλλον είναι μαύρο, σκούρο μπλέμ και αρκετό πορτοκαλί.  Η κεντρική οθόνη έχει τη μορφή ενός carousel. Εκεί εμφανίζονται όλα όσα έχει ο χρήστης εγκατεστημένα στη συσκευή. Στο κάτω μέρος υπάρχει μία μπάρα στην οποία μπορεί κανείς να καρφιτσώσετε τα αγαπημένα σας από αυτά. Ενώ στο πάνω μέρος της οθόνης εμφανίζονται πληροφορίες για το όνομα του κατόχου της συσκευής (δηλαδή YOUR NAME’s Kindle), την μπαταρία, καθώς και άλλες ειδοποιήσεις που μπορεί να προκύψουν.
Το Amazon Kindle δεν περιλαμβάνει καμία εφαρμογή της Google, γεγονός που επιβεβαιώνει τις δηλώσεις και την θελησή τους να διαφοροποιηθούν, το οποίο και δείχνει πως το Amazon θα συνεχίσει να χτίζει μόνο του το λειτουργικό που θα χρησιμοποιεί.
Σύμφωνα με φήμες αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Νοέμβριο.Το Amazon δεν έχει επίσημα επιβαβαιώσει την ημερομηνία. O Siegler αναφέρει επίσης πως και μια έκδοση 10 ιντσών ετοιμάζεται, αλλά αυτά τα σχέδια έχουν καθυστερήσει μέχρι τις αρχές του 2012. Τέλος, το TechCrunch  λέει πως η συσκευή θα πωλείται για 250 δολάρια, που είναι λιγότερο από την μισή τιμή που πωλέιται το Apple iPad.
Βέβαια όλα τα παραπάνω θα επιβεωβαιωθούν ή θα διαψευθούν με την κυκλοφορία του.....

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011

Ανάγκη εξέλιξης και υποστήριξης ιστοσελίδων


Στις μέρες μας όλο και περισσότεροι επαγγελματίες επιλέγουν το Ιντερνετ ως το καλύτερο μέσο προβολής, διαφήμισης κι αξιολόγησης των προϊόντων ή και της επιχείρησής τους. Άλλωστε διανύουμε πλέον μια εποχή που όχι μόνο η μη ύπαρξη ιστοσελίδας κατατάσσει την επιχείρηση ως εσωστρεφή αλλά και η πρώτη εντύπωση του εκάστοτε πελάτη στηρίζεται πολύ στο κατά πόσο φιλική, εύχρηστη κι αξιόπιστη είναι η ιστοσελίδα αυτή.

Παρόλα αυτά κι ενώ η δημιουργία website αποτελεί μία από τις πρώτες προτεραιότητες προώθησης από την πλευρά της επιχείρησης, στη πλειονότητα των περιπτώσεων δεν δίνεται από τους ενδιαφερόμενους η απαραίτητη προσοχή στις ανάγκες ενός τέτοιου project.

Φυσικά, ένα από τα πρώτα πράγματα που κοιτάει κανείς όταν δημιουργεί έναν ιστότοπο είναι να ικανοποιεί εικαστικά και πληροφοριακά τον επισκέπτη και εν δυνάμει πελάτη του. Έτσι λοιπόν αφιερώνεται αρκετός χρόνος από τον κατασκευαστή στη σωστή επιλογή των χρωματικών συνδυασμών και εικόνων που θα δώσουν τα κατάλληλα ερεθίσματα καθώς και στη διατύπωση του κειμένου που θα χρησιμοποιηθεί ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Η προβολή λοιπόν πολλές φορές είναι αρκετή για τον ιδιοκτήτη μιας ιστοσελίδας κι αν συνδυαστεί και με μια καλή πολιτική διαφήμισης και προώθηση της σελίδας τότε η δουλειά του κατασκευαστή θεωρείται πως έχει τελειώσει ενώ η μόνη επαφή που κρατούν μαζί του μετά είναι για τυχόν αλλαγές ή βλάβες που μπορεί να υποπέσουν στην αντίληψή τους.

Όπως τονίζουν όμως όλοι οι σοβαροί επαγγελματίες του χώρου κατασκευής ιστοσελίδων, και λίγοι τους δίνουν σημασία, η δημιουργία ενός website είναι μόνο η αρχή, ενώ είναι επιτακτικής ανάγκης και η διαρκής υποστήριξη, αναβάθμιση και προστασία του για όσο αυτό υφίσταται.

Είναι άλλωστε γνωστό πως οι παραβάσεις ιστοσελίδων έχουν αυξηθεί σημαντικά καταλήγοντας συνήθως σε αλλοίωση του περιεχομένου των ιστοχώρων και προβολή διαφόρων εικόνων από την πλευρά των hacker, ακόμα και κλοπή σημαντικών επιχειρηματικών δεδομένων.

Η υποστήριξη είναι η προϋπόθεση για να συνεχίσει να λειτουργεί ομαλά μια ιστοσελίδα στη διάρκεια του χρόνου. Και αν και είναι ένας από τους κρισιμότερους παράγοντες, πολύ συχνά δεν τον υπολογίζει ο ενδιαφερόμενος, με αποτέλεσμα ελάχιστες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο να διαθέτουν υποστήριξη, αν και υπάρχουν κρίσιμοι λόγοι που το υπαγορεύουν.

Υπάρχει λοιπόν μια πληθώρα ειδικών, προγραμματιστών και μη, εταιριών ή αυτόνομων ελευθέρων επαγγελματιών, που έχουν τις τεχνικές γνώσεις για να κατασκευάσουν μια ιστοσελίδα. Ο μεγαλύτερος ωστόσο, κατασταλτικός παράγοντας για τη σωστή και ομαλή υλοποίηση και συντήρηση τέτοιων έργων είναι συνήθως η ελλιπής γνώση κι οι εσφαλμένες εντυπώσεις που υπάρχουν από την πλευρά των ενδιαφερομένων. Είναι άλλωστε συχνό φαινόμενο η υποτίμηση της δουλειάς ενός προγραμματιστή, ενώ μάλιστα, στην Ελλάδα δεν υπάρχει καν η έννοια των συμβολαίων υποστήριξης και αναβάθμισης ιστοσελίδων για τη συνεχή παρακολούθηση κι εξέλιξή τους.

Γιατί λοιπόν είναι αναγκαία η υποστήριξη μιας ιστοσελίδας;
Η εγκατάσταση μιας ιστοσελίδας γίνεται πάντα με βάση συγκεκριμένες προδιαγραφές για την σωστή λειτουργία και επαρκή προστασία της. Ωστόσο, το Ιντερνετ είναι ένας ταχέως μεταβαλλόμενος χώρος κι ως εκ τούτου αν μια από τις προδιαγραφές αλλάξει, η ιστοσελίδα κινδυνεύει να μη λειτουργεί σωστά ή και να είναι ευάλωτη σε πιθανές επιθέσεις. Είτε για λόγους ασφάλειας είτε και λόγω διαρκούς εξέλιξης της αγοράς οι ιστοσελίδες συνήθως απαιτούν έλεγχο και πιθανός αλλαγές αρκετές φορές το χρόνο. Αυτές περιλαμβάνουν από έλεγχο των αρχείων καταγραφής επισκέψεων (log files) μέχρι και μια γενικότερη ανανέωση κι αναβάθμιση των τεχνικών χαρακτηριστικών που αν και δεν είναι εμφανή στον επισκέπτη της σελίδας είναι ζωτικής σημασίας για την ασφαλή κι αξιόπιστη λειτουργία της.

Η ελληνική πραγματικότητα:
Η πλειονότητα των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων θεωρεί τις υπηρεσίες πληροφορικής στην καλύτερη περίπτωση ως αναγκαίο κακό. Είναι σύνηθες φαινόμενο ο επιχειρηματίας να θεωρεί ότι η κατασκευή μιας ιστοσελίδας περιλαμβάνει και την «ισόβια» υποστήριξη της. Από την άλλη μεριά, η κατασκευή των ιστοσελίδων γίνεται πολλές φορές από μη αξιόπιστες εταιρίες ή ακόμα και μη επαγγελματίες του χώρου με αποτέλεσμα να μην αναλύονται στον πελάτη οι μελλοντικές εργασίες που απαιτούνται .
Οι αξιόπιστες λοιπόν εταιρείες πληροφορικής αντιμετωπίζουν σημαντικό πρόβλημα κάθε φορά που εξηγούν τι σημαίνει συμβόλαιο υποστήριξης και γιατί αυτό είναι σημαντικό. Έτσι η έννοια του συμβολαίου υποστήριξης ιστοσελίδας είναι σχεδόν άγνωστη στην ελληνική αγορά με πολύ αρνητικές επιπτώσεις για την ποιότητα της ηλεκτρονικής παρουσίας των επιχειρήσεων.
Φυσικά, η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη στα συμβόλαια προώθησης των ιστοσελίδων με χρήση τεχνικών Internet Marketing.

Συμπερασματικά, η κατασκευή ιστοσελίδων είναι απλά η βάση για την εκκίνηση μιας διαρκούς προσπάθειας βελτίωσης, εξέλιξης  και προσαρμογής στις σύγχρονες ανάγκες του διαδικτύου. Άλλωστε, τίποτα δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο ή τεχνικά άρτιο μετά από λίγους μήνες στο ρευστό κόσμο του Internet.

Σάββατο 27 Αυγούστου 2011

Κάθε γιατρός του ΙΚΑ ... με το κασελάκι του!

Δεν περνάει ημέρα που να μην απορούμε για τις αποφάσεις που παίρνουν οι επιτελείς της κυβέρνησης!  Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε γράψει για τις απίστευτες αστοχίες του προγράμματος  Digi – retail σε σχέση με την εισαγωγή νέων τεχνολογιών στις επιχειρήσεις λιανικής.  
Τώρα σειρά έχει η απόφαση Γ55/852/10-8-2011 του ΙΚΑ σύμφωνα με την οποία κάθε γιατρός που έχει οποιαδήποτε σχέση εργασίας με αυτό δικαιούται επιδότηση 600€ με σκοπό την προμήθεια ενός Laptop, ενός εκτυπωτή και μιας σύνδεσης στο Internet.

Και αναρωτιέται κανείς που είναι το παράδοξο;

Ο σκοπό της προμήθειας του φορητού εξοπλισμού σύμφωνα με το παραπάνω έγγραφο είναι  «να καταχωρούν ηλεκτρονικά και να  εκτελούν τις ιατρικές συνταγές και  παραπεμπτικά των ιατρικών εξετάσεων».  
Τι γίνεται όμως στις περιπτώσεις που κάποιος γιατρός του ΙΚΑ εξυπηρετεί περισσότερα ιατρεία του ΙΚΑ; Τι γίνεται π.χ. στην περίπτωση που ο γιατρός εξυπηρετεί 3 ημέρες στο ΙΚΑ της Τούμπας και 2 ημέρες στο ΙΚΑ Στρατωνίου.
Θα πρέπει κάθε φορά να μεταφέρει και να ξανασυνδέει το laptop και τον εκτυπωτή! Θα έχει δηλαδή το δικό του κασελάκι για την δουλειά όπως έκανε και ο Βασίλης Καΐλας στις ασπρόμαυρες ταινίες του 60!
Η απορία είναι απλή: Δεν θα ήταν αποτελεσματικότερο αντί να κάνουμε τους γιατρούς αχθοφόρους, να εξοπλίσουμε το κάθε ιατρείο με ένα ηλεκτρονικό υπολογιστή και ένα εκτυπωτή;  Έτσι ο εξοπλισμός θα ανήκε στο ΙΚΑ και στο συγκεκριμένο ιατρείο και όχι στο γιατρό που μπορεί μετά από ορισμένους μήνες να μην συνεργάζεται καν με αυτό.
Φυσικά δεν μπαίνουμε σε άλλες λεπτομέρειες και τραγελαφικές καταστάσεις όπως «μάζεψε το δικό σου εκτυπωτή να βάλω το δικό μου», «δεν έχει κάλυψη η κινητή τηλεφωνία και το “στικάκι” δεν μπαίνει στο Internet» κ.λ.π.
Τα μεγάλα μυαλά της δημόσια διοίκησης διέπρεψαν για ακόμα μια φορά!

Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011

Δωρεάν WiFi στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς


Στην εγκατάσταση συστημάτων παροχής ασύρματου διαδικτύου (WI-Fi), και μάλιστα δωρεάν, στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής θα προχωρήσει στο αμέσως επόμενο διάστημα το υπουργείο Υποδομών.

Μέσα στο επόμενο έτος θα τοποθετηθούν πομποί Wi-Fi σε όλους τους σταθμούς του Μετρό και του ΟΣΕ καθώς και σε επιλεγμένες στάσεις λεωφορείων, με προτεραιότητα εκείνες που γειτνιάζουν με κεντρικές πλατείες. Όταν ολοκληρωθεί το έργο, θα διασφαλίζεται η απρόσκοπτη συνέχεια του σήματος ανάμεσα στους σταθμούς. 

Έως τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου με την εγκατάσταση υποδομής ασύρματου διαδικτύου στην περιοχή της Αθηναϊκής Τριλογίας (Εθνική Βιβλιοθήκη, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ακαδημία Αθηνών), η οποία θα παρέχει δωρεάν πρόσβαση στο ίντερνετ μέσω του σταθμού του Μετρό και των στάσεων των λεωφορείων.

Η εγκατάσταση του συστήματος είναι δέσμευση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γ. Ραγκούση και των διοικήσεων του ΟΑΣΑ και του Μετρό. Πρόθεση του υπουργείουν είναι η παροχή ασύρματου διαδικτύου να επεκταθεί σταδιακά σε όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς και στα οδικά μέσα.

Παρόμοια πρωτοβουλία είχαν πάρει πριν λίγο μόλις διάστημα και τα κτέλ Αττικής τα οποία με ανακοίνωσή τους ενημέρωσαν μόλις στις αρχές Ιουλίου το επιβατικό κοινό πως οι επιβάτες των λεωφορείων της ΚΤΕΛ Νομού Αττικής Α.Ε. θα είχαν σύντομα δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Η εταιρία αποφάσισε πιλοτικά την παροχή Wi-fi σύνδεσης στα λεωφορεία που εκτελούν το υπεραστικό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Σκοπός της κίνησης αυτής ήταν η αναβάθμιση της ποιότητας του ταξιδιού και η προσέλκυση νέων πελατών για την ΚΤΕΛ Αττικής Α.Ε.  Ήδη ΚΤΕΛ άλλων νομών, όπως το ΚΤΕΛ Κοζάνης, προσφέρουν ευρυζωνικές συνδέσεις για τους επιβάτες των δρομολογίων τους.


Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

Τι είναι το Google Voice?

Εδώ κι ένα χρόνο περίπου οι χρήστες του Gmail απέκτησαν τη δυνατότητα να συνομιλούν δωρεάν με άλλους Gmail χρήστες μέσω κλήσης και βιντεοκλήσης από την ίδια τη σελίδα των email τους, αλλά και να πραγματοποιούν κλήσεις σε σταθερά και κινητά με πολύ φθηνές χρεώσεις και χωρίς την ανάγκη εγκατάστασης κάποιου προγράμματος στον υπολογιστή. Χαρακτηριστικό που ήρθε σε άμεση σύγκριση με το πολύ γνωστό σε όλους και δημοφιλές Skype. Ωστόσο, για τους κατοίκους των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής αυτό ήταν ακόμα μεγαλύτερη καινοτομία καθώς ήρθε να ενισχύσει το ήδη υπάρχων από τον Μάρτιο του 2009 Google Voice.

Το Google Voice λοιπόν είναι κάτι πολύ παραπάνω από τη δυνατότητα κλήσεων μέσω Ίντερνετ. Ένας απλός χρήστης Gmail έχει τη δυνατότητα να εγγραφεί δωρεάν σε έναν Google αριθμό τηλεφώνου και να εκμεταλλευτεί τις φθηνές χρεώσεις και τις μοναδικές προσφορές που του προσφέρονται και το σημαντικότερο μπορεί να χρησιμοποιεί αυτό το νούμερο σε οποιαδήποτε συσκευή τηλεφώνου επιθυμεί, κινητή ή σταθερή!

Η ιδέα είναι πολύ χρήσιμη καθώς με αυτό τον τρόπο συνδέεται ο χρήστης με έναν συγκεκριμένο αριθμό τηλεφώνου κι όχι με μια συγκεκριμένη συσκευή. Σε μια εποχή που όλοι σχεδόν έχουν το σταθερό τηλέφωνο στο σπίτι, το κινητό τους τηλέφωνο (πολλές φορές όχι μόνο ένα!) και πιθανόν και της δουλειάς τους το τηλέφωνο, μια τέτοια καινοτομία έρχεται να τους λύσει τα χέρια και να κάνει ακόμα ευκολότερη και λιγότερο σύνθετη την επικοινωνία τους με όλους.


Η χρήση είναι πολύ εύκολη. Από τη σελίδα του Google Voice στο Ίντερνετ, ή και μέσω mobile apps διαθέσιμα για Android, iPhone και Blackberry, επιλέγεις να πραγματοποιήσεις μια κλήση σε κάποιο νούμερο χρησιμοποιώντας τον Google αριθμό σου και μια οποιαδήποτε από τις συσκευές που έχεις συνδέσει με το νουμερο αυτό ή εναλλακτικά και από τον ίδιο τον υπολογιστή (όπως και με το Skype). Αφού επιλέξεις τον αριθμό που θέλεις να καλέσεις και τη συσκευή που θα χρησιμοποιήσεις, χτυπάει η συσκευή αυτή και απαντώντας στο ακουστικό ενεργοποιείται η κλήση στο νούμερο που επέλεξες. Το άτομο που καλείς θα δει στην αναγνώριση της κλήσης τηλεφώνου του τον Google αριθμό σου, άσχετα από ποια συσκευή πραγματοποίησες την κλήση -εννοείται πως στην εκάστοτε συσκευή που χρησιμοποιείς δεν είσαι υποχρεωμένος να ακυρώσεις τον πάροχο που είχες από πριν!


Το Google Voice εκμεταλλευόμενο μάλιστα και πολλά από τα χαρακτηριστικά του Gmail, προσφέρει πολλές ακόμα δυνατότητες όπως online τηλεφωνητή, με εγγραφή φωνητικών μηνυμάτων σε κείμενο και αποστολής τους με SMS ή email για πιο εύκολη διαχείριση, φθηνές intenational κλήσεις, εγγραφή και φραγή κλήσης, ταυτόχρονη κλήση με πολλούς και πολλά άλλα.


Το δυσάρεστο της υπόθεσης είναι πως το Google Voice έχοντας κλείσει πλέων 2 χρόνια λειτουργίας είναι ακόμα διαθέσιμο μόνο σε κατοίκους των Η.Π.Α. Εμείς στην Ελλάδα και σε άλλες 37 χώρες έχουμε προς το παρόν μόνο τη δυνατότητα κλήσεων και βιντεοκλήσεων μέσω της Gmail σελίδας στο Ίντερνετ δωρεάν σε άλλους Gmail λογαριασμούς αλλά και επί πληρωμή σε εγχώρια σταθερά, κινητά και σε άλλους 150 προορισμούς εξωτερικού.

Για την ώρα λοιπόν ευελπιστούμε να φτάσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα αυτή η νέα τεχνολογία και στη χώρα μας.
Πατήστε για περισσότερες πληροφορίες για τις χρεώσεις του Google και του Skype.

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2011

ΕΞΑΓΓΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΩΝΥΜΙΑΣ ΣΤΑ BLOG

Nομοθετικά μέτρα για την λειτουργία των blogs - ιστολογίων προς την κατεύθυνση της ταυτοποίησης των διαχειριστών, καθώς και τη δυνατότητα άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών για περισσότερα εγκλήματα απ' όσα επέτρεπε ο νόμος μέχρι σήμερα, εξήγγειλε την Τρίτη ο υπουργός Δικαιοσύνης, Μιλτιάδης Παπαϊωάννου.


Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Βήματος, ο υπουργός Δικαιοσύνης ισχυρήστηκε ότι ίσως θα πρέπει να επανεξεταστεί η αυτοδέσμευση των δημοσιογράφων, αφού έχουν παρουσιαστεί φαινόμενα σχολιασμού στο Διαδίκτυο περιστατικών πολιτικής βίας, ο οποίος εξυπηρετεί συμφέροντα που αντίκεινται στην ελευθερία της έκφρασης και στη δημοκρατία.

Τα μέλη της της νέας νομοθετικής επιτροπής που θα συγκροτηθεί υπό την προεδρία του αντιπροέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας, κ. Α. Ράντου, θα μελετήσουν μια σειρά ρυθμίσεων για την ταυτοποίηση των διαχειριστών/blogs αλλά και τη διεύρυνση των λόγων για τους οποίους θα ζητείται η άρση του απορρήτου και θα καταθέσουν προτάσεις. 

Υπέρ της θέσης ότι το απόρρητο των επικοινωνιών δεν ισχύει για τις διαδικτυακές αναρτήσεις έχει ταχθεί επανειλημμένα και ο Άρειος Πάγος. Σύμφωνα με τις γνωμοδοτήσεις του, οι Αρχές πρέπει να μπορούν να ζητούν από τους παρόχους τα στοιχεία χρηστών που κατηγορούνται για αξιόποινες πράξεις χωρίς να ζητούν άδεια από την Αρχή Διασφάλισης Απορρήτου Επικοινωνιών. 


Τέλος, ο κ. Παπαϊωάννου τόνισε ότι οι νομοθετικές αλλαγές δεν θα ξεπερνούν την αρχή της ελευθερίας της έκφρασης ώστε να μην περιοριστέι η ελευθερία του λόγου, η οποία είναι κατοχυρωμένη από το Σύνταγμα.



Πήγες: http://dikastis.blogspot.com/2011/08/blog.html
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=413666&wordsinarticle=blog






ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ YOUTUBE CHANNEL ΩΣ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ MARKETING ΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

Λένε ότι μια εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις. Αν είναι έτσι τότε ένα βίντεο ισοδυναμεί με πολύ περισσότερες!
Έχει παρατηρηθεί πως οι άνθρωποι είναι περισσότερο πρόθυμοι να δουν ένα βίντεο παρά να διαβάσουν ένα μακροσκελές κείμενο. Ένα βίντεο μπορεί να είναι ενημερωτικό και εκπαιδευτικό αλλά ταυτόχρονα και διασκεδαστικό.

Τον τελευταίο καιρό παρατηρείται πως όλο και περισσότερες επιχειρήσεις ιδιαίτερα στο εξωτερικό δημιουργούν βίντεο σχετικά με τη δραστηριότητα τους αλλά και φτιάχνουν το δικό τους youtube channel. Όμως ποια θα μπορούσε να είναι τα οφέλη ενός βίντεο για το marketing μιας επιχείρησης; Και τι είναι το κανάλι του Youtube;

Το πιο ευρέως διαδεδομένο site προβολής και ανάρτησης βίντεο είναι το YouTube, το οποίο και δίνει στους χρήστες του τη δυνατότητα να φτιάξουν το δικό τους κανάλι με βίντεο – YouTube Channel (κάτι παρόμοιο με το profile των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης) όπου μπορεί κανείς να παρουσιάσει κάποιες βασικές πληροφορίες για τον εαυτό του, να ανεβάσει τα βίντεο του, να επισημάνει τα αγαπημένα του και να γίνει μέλος σε διάφορες ομάδες.

Για μια επιχείρηση τώρα το YouTube Channel χρησιμοποιείται για λόγους marketing.
Μέσω ενός βίντεο μπορεί να προβάλει και να προωθήσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, τη χρησιμότητα τους καθώς και τον τρόπο χρήσης τους ώστε να διευκολύνει τους πελάτες της.
Το κανάλι της παρουσιάζοντας τα στοιχεία της (όπως ο κλάδος της, τα στοιχεία επικοινωνίας και η εταιρική ιστοσελίδα) και έχοντας ένα συγκεκριμένο περιεχόμενο, συνήθως σχετικό με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει τη βοηθά να αποκτήσει μια ταυτότητα.
Επίσης ανεβάζοντας και εκπαιδευτικά ή ενημερωτικά βίντεο έχει τη δυνατότητα να παρέχει πληροφόρηση όχι μόνο για τις δραστηριότητες της αλλά και για θέματα του αντικειμένου της, καθιστώντας τις γνώσεις της προσιτές σε όλους και βοηθώντας έτσι όχι μόνο τους πελάτες της αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες που μπορεί να αναζητούν σχετικές πληροφορίες. Με αυτό τον τόπο της προσδίδεται αξιοπιστία και αποδεικνύεται το πόσο καλός γνώστης του αντικειμένου της είναι.
Επιπλέον, στο κανάλι υπάρχει μια συνέπεια ως προς το περιεχόμενο της, ιδιαίτερα συγκριτικά με τα μεμονωμένα βίντεο, αφού κανείς μπορεί να βρει εκεί όλα τα σχετικά βίντεο και επομένως και τη συνέχεια ή το επόμενο μέρος του βίντεο που παρακολουθεί
Έτσι με τη δημιουργία του εταιρικού YouTube Channel μια επιχείρηση μπορεί να γίνει περισσότερο γνωστή, να ενισχύσει την αξιοπιστία της και επιπλέον να κερδίσει νέους πελάτες.

Τι όμως θα μπορούσε να μια βοηθήσει μια επιχείρηση να πετύχει τα παραπάνω; Ενδεικτικά, στην αρθρογραφία αναφέρονται :
  • Καθορισμός εξ' αρχής του σκοπού δημιουργίας του καναλιού και του στόχου
  • Επιλογή κατάλληλου και αντιπροσωπευτικού ονόματος για το κανάλι
  • Περιγραφή του περιεχομένου που θα βρει κανείς στο κανάλι
  • Στους τίτλους των βίντεο να εμπεριέχονται λέξεις - κλειδιά για την εύκολη ανεύρεσή του από τις μηχανές αναζήτησης
  • Χρήση tags
  • Οργάνωση  και ταξινόμηση βίντεο σε κατηγορίες - playlists
 

Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΒΕΛΤΙΣΤΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

H Boussias Communications και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν – ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών αναλαμβάνουν μία καινοτόμο πρωτοβουλία, τον σχεδιασμό και τη διοργάνωση των e-volution awards .
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, θα απονεμηθούν βραβεία που θα αναγνωρίζουν και θα επιβραβεύουν τις βέλτιστες πρακτικές στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Στα e-volution awards μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή όλες οι επιχειρήσεις που είτε δραστηριοποιούνται, σχεδιάζουν να δραστηριοποιηθούν ή προμηθεύουν επιχειρήσεις στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και εδρεύουν στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Συμμετοχή μπορεί να υποβάλλει είτε η ίδια η εταιρεία που δραστηριοποιείται online, φυσικό πρόσωπο, νόμιμος εκπρόσωπος, είτε κάποιος από τους προμηθευτές της για κάποια από τις εφαρμογές ή υπηρεσίες που έχει υλοποιήσει για αυτήν. Κάθε συμμετέχουσα εταιρεία έχει το δικαίωμα να υποβάλλει συμμετοχή σε όσες κατηγορίες επιθυμεί.
Σκοπός:
Σκοπός του θεσμού είναι η ανάδειξη και η επιβράβευση των βέλτιστων πρακτικών στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Στόχος:
Στόχος των εν λόγω βραβείων είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου, μέσω της ανάδειξης case studies, τα οποία θα αποτελέσουν οδηγό για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις καθώς και η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης τόσο σε B2B επίπεδο όσο και σε B2C.
Γιατί να δηλώσετε συμμετοχή / Οφέλη:
·         Λαμβάνετε μέρος στο μοναδικό διαγωνισμό που επιβραβεύει τις πιο καινοτόμες και σύγχρονες πρακτικές στο ηλεκτρονικό επιχειρείν
·         Η διάκριση αποτελεί σημαντική αναγνώριση και επιβράβευση της δουλειάς σας αλλά και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
·         Με τη χρήση του λογότυπου e-volution awards, μπορείτε να επικοινωνήσετε για όσο χρονικό διάστημα επιθυμείτε την διάκρισή σας στο ευρύτερο κοινό και στους πελάτες σας

Ημερομηνίες:
Τελική Ημερομηνία Υποβολής Συμμετοχών: 7 Οκτωβρίου 2011.
Ημερομηνία Απονομής των Βραβείων: Δεκέμβριος 2011.

Αξιολόγηση Έργων - Κριτική Επιτροπή:
Η αξιολόγηση θα πραγματοποιηθεί από έγκριτη κριτική επιτροπή, η οποία αποτελείται από εμπειρογνώμονες του χώρου, καθηγητές Πανεπιστημίων και εκπροσώπους σχετικών φορέων. Την ευθύνη της επιστημονικής υποστήριξης του διαγωνισμού έχει το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN).
Η αξιολόγηση θα στηριχθεί στα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην φόρμα συμμετοχής και λαμβάνοντας υπ΄ όψη θέματα:
·         καινοτομίας / πρωτοτυπίας
·         μέγεθος αξιοποίησης /χρήσης
·         οφέλη / ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα
·         πλάνα επέκτασης καθώς και εξειδικευμένα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με την κατηγορία συμμετοχής.

Βραβεία:
e-volution award
Απονέμεται στην επιχείρηση, η οποία θα συγκεντρώσει την καλύτερη αξιολόγηση/βαθμολογία από την κριτική επιτροπή σε συγκεκριμένη κατηγορία από όλους συνολικά τους επιχειρηματικούς κλάδους.
e-volution έπαινος
Απονέμεται στην επιχείρηση που θα συγκεντρώσει την καλύτερη αξιολόγηση/βαθμολογία από την κριτική επιτροπή σε συγκεκριμένο επιχειρηματικό κλάδο.

Για υποβολή της συμμετοχής σας επισκεφτείτε το http://www.evolutionawards.gr/ default.asp?pid=26&la=1

Πηγές:

Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΝΕΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ



Νέα καινοτομική επιχειρηματικότητα – Αιτήσεις από 1/8 ως 30/9

Σκοπός- Στόχοι του Προγράμματος - Επιλέξιμες Επιχειρήσεις
·         Ενισχύεται η δημιουργία / ίδρυση νέων επιχειρήσεων από φυσικά πρόσωπα τα οποία επιδιώκουν να μετατρέψουν μία καινοτόμο ιδέα ή/και μία καταγεγραμμένη / κατοχυρωμένη τεχνογνωσία που δεν έχει ακόμη αξιοποιηθεί εμπορικά,  σε επιχειρηματική καινοτομία.
·         Ενισχύονται οι πολύ μικρές και μικρές νέες επιχειρήσεις (οι οποίες έχουν κλείσει έως και πέντε πλήρεις διαχειριστικές χρήσεις) οι οποίες επιδιώκουν την εμπορική αξιοποίηση καινοτομικών ιδεών υπό τη μορφή της εμπορικής διάθεσης νέων προϊόντων ή υπηρεσιών ή την επέκταση / διαφοροποίηση των προϊόντων / υπηρεσιών τους ή την βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας ή της διαδικασίας παροχής υπηρεσιών που χρησιμοποιούν.

Πλαίσιο Υλοποίησης του Προγράμματος
•             Δημόσια Δαπάνη: Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται με 30.000.000,00€  μέσω του ΕΠΑΝ ΙΙ. 
                Προϋπολογισμός Έργων: Ενισχύονται έργα προϋπολογισμού ύψους επένδυσης από €30.000,00 έως €300.000,00 ευρώ για το τομέα της μεταποίησης ή από €20.000,00 έως €200.000,00 για τα επενδυτικά σχέδια που δραστηριοποιούνται σε όλους τους υπόλοιπους επιλέξιμους κλάδους οικονομικών δραστηριοτήτων.
•             Ποσοστά ενίσχυσης Δημόσιας Χρηματοδότησης: Το ποσοστό ενίσχυσης ανέρχεται σε  60% των επιλέξιμων δαπανών, και όχι 50% όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί .
•             Επιλέξιμες Δαπάνες: Καλύπτεται ένα ευρύ φάσμα ενεργειών όπως:
o              Μηχανολογικός και Εργαστηριακός Εξοπλισμός
o              Πληροφορική / τηλεπικοινωνίες 
o              Κατοχύρωση – Τροποποίηση Πατεντών – Πνευματικής Ιδιοκτησίας / Χρήση και Προστασία δικαιωμάτων πατεντών και πνευματικής ιδιοκτησίας / Μεταφορά τεχνογνωσίας
o              Κτιριακά / Διαμόρφωση κτιρίων και  χώρων / Ειδικές Εγκαταστάσεις
o              Σχεδιασμός και πιστοποίηση προϊόντων, υπηρεσιών και διαδικασιών / Πιστοποίηση Διαχειριστικών Συστημάτων
o              Δαπάνες Τεχνικής, Επιστημονικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης
o              Δαπάνες προβολής & επικοινωνίας
o              Ανάπτυξη εξειδικευμένου προσωπικού  και ανθρωπίνων πόρων
o              Ανάπτυξη Πρωτοτύπων
o              Λειτουργικές Δαπάνες
•             Διάρκεια Υλοποίησης: Η διάρκεια υλοποίησης των εγκεκριμένων έργων ορίζεται σε 18 μήνες από την ημερομηνία της απόφασης ένταξης της επιχείρησης, με δυνατότητα εξάμηνης (6) παράτασης.
•             Υποβολή προτάσεων: Οι επενδυτικές προτάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά (υποχρεωτικά) μέσω των δικτυακών τόπων του Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης (ΕΦΕΠΑΕ)  και του ΥΠΟΙΑΝ 
•             Επιλεξιμότητα Δαπανών : Από την ημερομηνία Προκήρυξης του Προγράμματος Φορείς διαχείρισης : η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας – Διεύθυνση Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων (ΔΜΜΕ) και ο Ενδιάμεσος Φορέας του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα (ΕΦΕΠΑΕ). Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του Κανονισμού De Minimis (αριθ.1998/2006)
•             Διαδικασία: Οι προτάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του δικτυακού τόπου www.ependyseis.gr, www.ependyseis.gr/mis στην οποία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εισέρχονται και μέσω συνδέσμων των ανωτέρω αναφερόμενων ιστοσελίδων. Η επενδυτική πρόταση υποβάλλεται ηλεκτρονικά με το «Έντυπο Υποβολής», το οποίο παράγεται κατά τη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής από το Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων που παρέχει το ΥΠΟΙΑΝ. Ως προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής των προτάσεων ορίζεται η 14η ώρα της ημέρας που έχει καθοριστεί ως καταληκτική ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής εκάστου έτους (κύκλου). Μετά τη λήξη της ημερομηνίας της ηλεκτρονικής υποβολής των προτάσεων εκάστου κύκλου, δεν γίνεται αποδεκτή καμία υποβολή προτάσεων για τον κύκλο αυτό. 
      Για την ηλεκτρονική υποβολή, κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει να επισκεφθεί τους σχετικούς δικτυακούς τόπους και να λάβει αναλυτική ενημέρωση και οδηγίες αναφορικά με τη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής της Πρότασής του (www.ypoian.gr , www.antagonistikotita.gr, www.espa.gr, www.ependyseis.gr/mis , www.ggb.gr). 

Τα στελέχη της Verus Plus μελετούν την προκήρυξη και θα είναι σε θέση να λύσουν τις τυχόν απορίες σας, να σας δώσουν διευκρινήσεις αλλά και να σας βοηθήσουν στην προετοιμασία του φακέλου σας για την υποβολή της πρότασης σας!


http://epan2.antagonistikotita.gr/greek/prokResultsFull.asp?id=191
http://www.ependyseis.gr/sub/neakepix/taytotita.htm