Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

Επενδυτικό πρόγραμμα «Ανάδειξη Καινοτόμων Επιχειρηματικών Ιδεών Νέων»



Προώθηση της δραστηριοποίησης των νέων, καθώς και τη μεταφορά τους στο προσκήνιο του επιχειρηματικού κόσμου επιχειρείται με την ανακοίνωση του νέου προγράμματος.

Στόχος του είναι:

 - Η ανάδειξη καινοτόμων ιδεών  και της εφευρετικότητας των νέων.
  -  Η αποτελεσματικότερη σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας μέσω της πρακτικής άσκησης
  - Η προώθηση της επιχειρηματικότητας των νέων στην κατεύθυνση ανάπτυξης του επιχειρηματικού πνεύματος, των δεξιοτήτων διαχείρισης διαδικασιών οργάνωσης και διοίκησης μονάδων, και της εξοικείωσης των νέων σε θέματα έρευνας και τεχνολογίας
Αλλά και η δημιουργία ενός πιο μόνιμου μηχανισμού ανάδειξης και αξιοποίησης των ιδεών αυτών

Οι διαγωνισμοί που θα οργανωθούν θα απευθύνονται σε κάθε φοιτητή Ιδρύματος του Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας ή πρόσφατο απόφοιτο.
Εκεί έγκειται και η ιδιαιτερότητα των διαγωνισμών, οι οποίοι ουσιαστικά θα αποτελούν έτσι μία διαδικασία προετοιμασίας και υποστήριξης των νέων που ενδιαφέρονται ουσιαστικά να επιχειρήσουν. Η διεξαγωγή του Διαγωνισμού προβλέπεται να περιλαμβάνει έξι διακριτά στάδια. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ημερίδα ενημέρωσης για τις διαδικασίες διενέργειας του διαγωνισμού. Επίσης, ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει την προκριματική φάση, κατά την οποία θα γίνει κατάθεση συμμετοχών online, τη φάση της αξιολόγησης, την ημιτελική φάση καθώς και την παρακολούθηση workshops πριν την τελική φάση, από την οποία θα προκύψουν οι καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες που θα βραβευτούν.

Διαδικαστικά
Κατά τη διάρκεια υλοποίησης της Πράξης, προβλέπεται να διεξαχθούν δύο ετήσιοι
πανελλήνιοι διαγωνισμοί. Ο πρώτος θα διεξαχθεί πιλοτικά σε μικρό αριθμό πόλεων ενώ στον δεύτερο πανελλήνιο διαγωνισμό προβλέπεται η συμμετοχή όλων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας, καθώς και οικονομική αποζημίωση για όλες τις μετακινήσεις των συμμετεχόντων φοιτητών και νέων αποφοίτων.
Η διεξαγωγή του διαγωνισμού προβλέπεται να περιλαμβάνει έξι διακριτά στάδια.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται ημερίδα ενημέρωσης για τις διαδικασίες διενέργειας του
διαγωνισμού. Επίσης, ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει:
·          την προκριματική φάση, κατά την οποία θα γίνει κατάθεση συμμετοχών online
·          τη φάση της αξιολόγησης
·          την ημιτελική φάση
·          παρακολούθηση workshops πριν την τελική φάση, από την οποία θα προκύψουν οι καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες που θα βραβευτούν

Μέσω των διαγωνισμών, οι νέοι (φοιτητές και απόφοιτοι) ενθαρρύνονται να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν τις επιχειρηματικές τους ιδέες και να εκπονήσουν επιχειρηματικά σχέδια, σε ομάδες δύο ή τριών ατόμων, υπό την καθοδήγηση και την επίβλεψη εξειδικευμένων εποπτών/συμβούλων (coachers).

Το αντικείμενο των επιχειρηματικών σχεδίων θα επεκτείνεται σε τομείς που η Ελλάδα έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα και δυνατότητες να αναπτύξει επιχειρηματική δραστηριότητα (τουρισμός-πολιτισμός, αγροκτηνοτροφικά προϊόντα και μεσογειακή διατροφή, ενέργεια και ΑΠΕ, μεταφορές, υψηλή τεχνολογία, βιοτεχνολογία κ.λπ.), αξιοποιώντας την παράδοση της χώρας, τις πλουτοπαραγωγικές πηγές, τους φυσικούς πόρους της και τη διεσπαρμένη τεχνογνωσία στην κοινωνία.

Τα επιχειρηματικά σχέδια θα παρουσιασθούν σε επιτροπές ειδικών από την αγορά με τη μέθοδο που ακολουθείται κατά την παρουσίαση επιχειρηματικών ιδεών προς χρηματοδότηση (σε venture capital forums κ.λπ.).

Επιπλέον οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευτούν στην παρουσίαση (pitch) των ιδεών τους, στην ανάπτυξη επιχειρηματικών σχεδίων (business plan), καθώς και στη χρησιμότητα ανάληψης κινδύνων επίσης θα τους δωθεί σωστή καθοδήγηση από ειδικούς για την ανάπτυξή τους.

Η Αξιολόγηση της Πράξης θα αφορά στην αξιολόγηση όλων των συντελεστών και του τρόπου υλοποίησης της Πράξης ως προς τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά, την απόδοση και τα αποτελέσματα (για παράδειγμα αποτίμηση των
ισχυρών και αδύνατων σημείων, αποτίμηση του αρχικού σχεδιασμού και των τυχόν
αποκλίσεων, έρευνα πεδίου στους ωφελούμενους, αποτίμηση των κοινωνικο-οικονομικών επιπτώσεων της πράξης).
Κριτήρια αξιολόγησης:
(i) πληρότητα και σαφήνεια της πρότασης,
(ii) σκοπιμότητα της πράξης,
(iii) τήρηση εθνικών και κοινοτικών κανόνων,
(iv) ωριμότητα της πράξης,
(v) ποιοτικά κριτήρια
Ιδιαίτερη σημασία θα δωθεί:
-          στη ύπαρξη ή όχι Βραβείων Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας
-          στις θέσεις εργασίας που δημιουργούνται κατά την διάρκεια υλοποίησης της πράξης
-          στον αριθμό φοιτητών / σπουδαστών / αποφοίτων ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης που συμμετέχουν

Διαδικασία επιλογής και ένταξης της πράξης
·          Έλεγχος πληρότητας των υποβληθέντων στοιχείων της πρότασης
·          Αξιολόγηση των προτάσεων από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης (ΕΥΔ) του Ε.Π
·          Υπογραφή του συμφώνου αποδοχής των όρων της απόφασης ένταξης, εφόσον προηγηθεί η θετική αξιολόγηση της πρότασης
·          Έκδοση απόφασης ένταξης της πράξης στο πρόγραμμα
·          Δημοσιοποίηση στην οικεία ιστοσελίδα της ΕΥΔ του τίτλου των πράξεων που
εντάσσονται στο Ε.Π., των δικαιούχων αυτών, καθώς και του ποσού της
συγχρηματοδοτούμενης δημόσιας δαπάνης της πράξης.
·          Τρόπος υλοποίησης της πράξης: Μετά την κοινοποίηση της Απόφασης Ένταξης
της Πράξης, ο δικαιούχος καταθέτει στη Διαχειριστική Αρχή τα Τεχνικά Δελτία των Υποέργων.

Η υποβολή των προτάσεων είναι δυνατή από την επομένη της ημερομηνίας της δημοσίευσης της Πρόσκλησης έως εξαντλήσεως της συνολικής προς διάθεση
δημόσιας δαπάνης των Αξόνων Προτεραιότητας.
Απαραίτητα δικαολογητικά:
(i) Αίτηση Χρηματοδότησης βρίσκεται δημοσιευμένο στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.edulll.gr.
(ii) Τεχνικό Δελτίο Προτεινόμενης Πράξης (ΤΔΠΠ), βρίσκεται δημοσιευμένο στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.edulll.gr . Το οποίο είναι ένα έντυπο που συμπληρώνεται από τους δυνητικούς Δικαιούχους και υποβάλλεται στη Διαχειριστική Αρχή του ΕΠ για έγκριση της ένταξης της Πράξης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα. Στο Τεχνικό Δελτίο Προτεινόμενης Πράξης συμπληρώνονται στοιχεία που περιγράφουν την ταυτότητα της πράξης, τη σκοπιμότητα και την ωριμότητά της, τους εμπλεκόμενους φορείς καθώς και το χρονοδιάγραμμα και κόστος υλοποίησης.
(iii) Βεβαίωση διαχειριστικής επάρκειας δικαιούχου.
(iv) Κανονιστικό πλαίσιο ορισμού του φορέα λειτουργίας και συντήρησης της πράξης και των αντίστοιχων αρμοδιοτήτων του.
(v) Βεβαίωση του δικαιούχου περί μη χρηματοδότησης της προβλεπόμενης δαπάνης της πράξης από άλλα κοινοτικά ή εθνικά χρηματοδοτικά μέσα, στο πλαίσιο της τρέχουσας ή προηγούμενης προγραμματικής περιόδου.
(vi) Απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Δικαιούχου για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο της παρούσας Πρόσκλησης.
(vii) Απόφαση ορισμού Υπεύθυνου Πράξης.
(viii) ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ με αναλυτική περιγραφή του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου για όλες τις δράσεις της υποβαλλόμενης πράξης, τεκμηρίωση της πλήρωσης των κριτηρίων ένταξης πράξεων:
·         Πληρότητα και σαφήνεια της πρότασης
·         Σκοπιμότητα της πράξης
·         Τήρηση εθνικών και κοινοτικών κανόνων
·         Ωριμότητα της πράξης
·         Ποιοτικά κριτήρια
όπως εξειδικεύονται στην παρούσα πρόσκληση.
(viii) ΕΝΤΥΠΟ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΡΑΞΗΣ, στο οποίο θα αποτυπώνεται αναλυτικά ο προϋπολογισμός της πράξης ανά δράση και Υποέργο.

Χρόνος Υλοποίησης Πράξης:     Σεπτέμβριος 2011 – Δεκέμβριος 2013

Προϋπολογισμός:      € 800.000

Περίοδος υποβολής αίτησης:      από 7/9/2011 έως εξαντλήσεως προϋπολογισμού

Πηγές:



Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

Άρχισε να λειτουργεί αποδοτικά το ΕΣΠΑ;

1029 νέα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 3,19 δις ευρώ, εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ το τελευταίο εξάμηνο!




Τον τελευταίο καιρό όποιος επισκέπτεται την ιστοσελίδα του ΕΣΠΑ και έχει ενημέρωση για τα επενδυτικά προγράμματα που ανακοινώνονται αλλά και για εκείνα που ήδη τρέχουν θα του έχει κάνει αίσθηση η πλειάδα των προγραμμάτων. Ειδικά αν είχε την αντίστοιχη εικόνα των προηγούμενων εξαμήνων. Οι πολυαναμενόμενες αλλαγές αλλαγές που ήδη υλοποιήθηκαν με σκοπό την απλοποίηση, αποκέντρωση και αναδιάρθρωση των υπηρεσιών του, φαίνεται πως άρχισαν να αποδίδουν, ώστε να γίνει πιο ευέλικτο και ένα δυναμικό εργαλείο για τη στήριξη των επιχειρήσεων. Η συμμετοχή των επιχειρήσεων στο πρόγραμμα έχει αυξηθεί κατά πολύ και τα αποτελέσματα ήταν ελπιδοφόρα.
Πιο συγκεκριμένα αναφέρονται:

  • Απεγκλωβισμός 2,4 δις € κοινοτικών πόρων από νεκρά έργα και εκχωρήσεις. (έργα που δεν προχωρούσαν, έργα που στο τέλος των χρονοδιαγραμμάτων δεν τηρούσαν τις προϋποθέσεις που είχαν τεθεί ή που δέσμευαν πόρους χωρίς αυτοί να διοχετεύονται στην πραγματική οικονομία. Συγκεκριμένα αυτά τα χρήματα προέρχονται:
    1. Από τη μείωση των νεκρών εντάξεων κατά 38% (Μέσα σε τρεις μήνες από 5,5 δις € το Μάιο, μειώθηκαν πλέον σε 3,4 δις €).
    2. Από τη μείωση των νεκρών εκχωρήσεων κατά 24% (εξοικονόμηση 320 εκ € από το Μάιο μέχρι σήμερα).
    3. Την ένταξη 1000 νέων έργων αξίας 2,23 δις € καθώς και νέων συμβάσεων (1,28 δις €), το δεύτερο τρίμηνο του 2011.
    Αυτό γίνεται όπως αναφέρουν οι ιθύνοντες για να υπάρξει χώρος για πραγματικά ώριμα και χρήσιμα έργα, τα οποία ήδη εντοπίζονται και έρχονται προς ένταξη.
  • Αύξηση του ετήσιου στόχου κάλυψης της απορρόφησης του ΕΣΠΑ στο 19,5% το β΄ τρίμηνο του 2011 από 4,3% το α΄ τρίμηνο του 2011.
  • Τα Περιφερειακά προγράμματα που στο πρώτο τρίμηνο κάλυπταν μόλις το 4,4 % του στόχου το δεύτερο τρίμηνο κάλυπταν το 17,3%, δηλαδή σημείωσαν αύξηση 293%.
  • Παράλληλα έχουν κατατεθεί προτάσεις για έργα  περίπου στο 60% των Προγραμμάτων μέχρι σήμερα, και θα επεκταθούν σε όλα μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Άλλα αξιόλογα αποτελέσματα του τελευταίου εξαμήνου που έγιναν γνωστά στις αρχές του μήνα:
  • Από το Μάρτιο έως τον Αύγουστο του 2011, εντάχθηκαν συνολικά 1029 νέα έργα στο ΕΣΠΑ, συνολικού προϋπολογισμού 3,19 δις ευρώ, στα οποία συμπεριλαμβάνονται 966 έργα (προϋπολογισμού 3,18 δις ευρώ) και 63 δράσεις τεχνικής βοήθειας, απαραίτητες για την υλοποίηση των έργων.
  • Στα έργα αυτά συμπεριλαμβάνονται 90 νέα έργα για το περιβάλλον, 18 έργα για τις μεγάλες υποδομές και τα δίκτυα μεταφορών, 105 δράσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης με νέα πληροφοριακά συστήματα και τεχνολογικά εργαλεία, αλλά και δεκάδες άλλες σημαντικές παρεμβάσεις στους τομείς της Υγείας, της Παιδείας, της ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού, στον Τουρισμό και τον Πολιτισμό
Για περισσότερα και πιο συγκεκριμένα αποτελέσματα (ανά επιχειρησιακό πρόγραμμα ή ανά περιφερειακό πρόγραμμα) σας παραπέμπουμε στη σελίδα του ΕΣΠΑ .

Τέλος όπως επισήμανε ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας «με την αύξηση της κοινοτικής συμμετοχής στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα στο 95% και με βάση τις πληρωμές που έχουμε ήδη πραγματοποιήσει,  αναμένεται να επιστραφούν στον προϋπολογισμό αναδρομικά άμεσα 875 εκ €, ενώ με βάση τις πληρωμές που προβλέπεται να πραγματοποιηθούν ως το τέλος του 2011 υπολογίζονται άλλα 400 εκ €. Άρα, έχουμε μια συνολική εξοικονόμηση για το ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) περίπου 1,275 δις €».

Το μέλλον βέβαια θα δείξει κατά πόσο θα συνεχιστεί η πορεία αυτή και κατά πόσο θα υπάρξουν τα αναγκαία για την οικονομία αλλά και για τους ανθρώπους της αποτελέσματα...

Open Coffee Thessaloniki XXVI





Φθινόπωρο και το Open Coffee Θεσσαλονίκης επιστρέφει με την 26η συνάντηση του και θερινή ακόμα διάθεση. Όλοι όσοι ενδιαφέρονται θα μαζευτούν την τρίτη Τρίτη του Σεπτέμβρη (20/9) στις 19:30 στην “πλατεία” του Νέου Δημαρχιακού Μεγάρου (αν ο καιρός το επιτρέπει, διαφορετικά στο φουαγιέ) για να πούνε τα νέα τους, να θέσουν τους στόχους για τη νέα σεζόν, να ενημερωθούν για τις πιο πρόσφατες εξελίξεις που αφορούν την κοινότητα του OC και να παρακολουθήσουν ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις:


  • Creating Value: From start to exit in four years: ΟΣωκράτης Παπαφλωράτος co-founder τουTrustedPlaces.com μοιράζεται την εμπειρία του από την σύλληψη της ιδέας και την υλοποίηση της, μέχρι την εξαγορά από το Yell.com (Yellow Pages).
  • New StartUp: Συνδυάζοντας νέα μέσα με παραδοσιακές επιχειρήσεις: Ο Νίκος Δρανδάκης, co fοunder και CEO του Taxibeat, παρουσιάζει την υπηρεσία που υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο που μετακινούμαστε στην πόλη. Με την ευκαιρία της έναρξης της υπηρεσίας στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάζει την εφαρμογή και μοιράζεται τη μέχρι τώρα εμπειρία του από τη χρηματοδότηση από το Openfund.
  • True Story: Headquartered in Thessaloniki, selling globally: Ο Λάμπρος Ρόρρης, developer από τη BETA CAE, της εταιρείας πρότυπο στην παραγωγή λογισμικών συστημάτων CAE για την αυτοκινητοβιομηχανία, το διάστημα κ.α. τομείς, θα μοιραστεί τις εμπειρίες και τα διδάγματα από τη συμμετοχή σε ένα τόσο μεγάλο software developement project, παροτρύνοντας μας να κάνουμε το πρώτο μας βήμα στη δημιουργία καινοτόμων, εξωστρεφών εταιρειών με έδρα τη Θεσσαλονίκη.
Επιπλέον, για πρώτη φορά δοκιμάζεται να γίνει ένα μίνι Workshop μετά τις παρουσιάσεις, προσκαλώντας τον Γιάννη Τσιτσόπουλο από την ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ να ”εξηγήσει” πως το πρόγραμμα “Νέα Kαινοτομική Επιχειρηματικότητα” του ΕΠΑΝ ΙΙ μπορεί να ενισχύσει μέσω επιχορήγησης έως και 60% την έναρξη ή/και ανάπτυξη μίας startup επιχείρησης. Ο Άγγελος Μαγκλής lead partner του MOBIP, του οποίου το ετήσιο meeting γίνεται φέτος στο Λονδίνο, ανακοινώνει ένα πανευρωπαϊκό διαγωνισμό επιχειρηματικών σχεδίων για Mobile Services και Apps.
Διαδικαστικά:
  • Το event ξεκινάει κατά στις 19.30, στο γνωστό φιλικό και καθιερωμένα ανεπίσημο κλίμα για νέες γνωριμίες κι ανταλλαγή απόψεων γύρω από κοινά θέματα ενδιαφέροντος νέων και δραστήριων ατόμων.
  • Οι παρουσιάσεις, συνοδευόμενες από σύντομο Q&A θα πραγματοποιηθούν στις 20:00 στην “πλατεία” του Νέου Δημαρχιακού Μεγάρου (αν βρέχει στο φουαγιέ). (δείτε χάρτη)
  • Εξ’ ορισμού, η συμμετοχή είναι δωρεάν και ανοικτή προς κάθε ενδιαφερόμενο. Αν θέλετε να επαληθεύσετε την παρουσία σας, αφήνετε ένα σχόλιο εδώ (ή και στο σχετικό facebook event).

Οι ιδρυτές του YouTube ανασταίνουν κοινωνική bookmarking υπηρεσία



Σαν Ματέο, Καλιφόρνια.

Οι Chad Hurley και Steve Chen είναι γνωστοί για την ικανότητα τους να μετατρέπουν μια μικρή Ιστοσελίδα σε χρυσό. Το 2006 πούλησαν την start-up (=νεοεμφανίζομενη) εταιρεία τους, το γνωστό πλέον σε όλους μας YouTube, στην Google για $1.65  δισεκατομμύρια δολάρια!

Πρόσφατα, ακολουθώντας τη ίδια συνταγή, καταπιάστηκαν με μία ακόμα ιδέα που αναμένεται να προκαλέσει νέα μεγάλη αίσθηση στο Διαδίκτυο. Πρόκειται για ένα παραστρατημένο “παιδί” του Yahoo, μια υπηρεσία σελιδοδεικτών κοινωνικής δικτύωσης, το Delicious.

Η βασική ιδέα είναι να δώσουν ξανά ζωή σε ένα προϊόν που υπήρξε πρωτοπόρο στην εποχή του αλλά απέτυχε στην πορεία να γνωρίσει μεγάλη απήχηση από το ευρύ κοινό.  “Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε, δήλωσε ο Chad Hurley, είναι να συστήσουμε το Delicious στον υπόλοιπο κόσμο.”



Τι είναι το Delicious;



Δημιουργήθηκε το 2003 και δίνει τη δυνατότητα να σώζει και να οργανώνει κανείς συνδέσμους (links) από το Διαδίκτυο, τους γνωστούς σε όλους μας σελιδοδείκτες (bookmarks), χρησιμοποιώντας ένα πολύ απλό σύστημα ετικετών (tags), αναθέτοντας τους λέξεις- κλειδιά όπως για παράδειγμα “νευροεπιστήμες” ή “συνταγές”. Όταν έκανε την πρώτη του εμφάνιση απέσπασε πολύ θετικές κριτικές για τον τρόπο με τον οποίο διευκόλυνε το μοίρασμα συνδέσμων κι ενώ κατάφερε με την έντονη δημοτικότητά του να εκτοξεύσει το Yahoo στις πρώτες θέσεις το 2005, με την πάροδο των χρόνων δόθηκε πολύ λίγη προσοχή σε αυτό το πολλά υποσχόμενο προϊόν.

Όταν τον Δεκέμβριο διέρρευσε λοιπόν η είδηση πως το Yahoo σκοπεύει να πουλήσει ή και να κλείσει τελείως την υπηρεσία, οι Chen και Hurley, που μόλις είχαν δημιουργήσει μια νέα εταιρεία την Avos και έψαχναν για νέες ιδέες, είδαν μια μοναδική ευκαιρία να ανοίγεται μπροστά τους.


Γιατί το Delicious;

Ένα πρόβλημα που εντόπισαν οι ιδρυτές του YouTube μέσα από την τεράστια απήχηση των κοινωνικών δικτύων και της αναδημοσίευσης τόσων συνδέσμων, είναι ότι αναπόφευκτα χάνεται κανείς μέσα σ’ ένα κυκεώνα πληροφοριών, ειδήσεων, νέων ιστοσελίδων και βίντεο καθώς μεταπηδούν από το ένα Tweet στο άλλο και προσπαθούν να προλάβουν τα νέα RSS feeds που συνεχώς δημιουργούνται. “Υπάρχει ένας καταρράκτης περιεχομένου, τον οποίο χάνεις την ευκαιρία να προλάβεις” δηλώνει χαρακτηριστικά ο Steve Chen και συμπληρώνει “Υπάρχουν πάρα πολλές υπηρεσίες που προσπαθούν να βρουν λύση στο πρόβλημα εξόρυξης πληροφοριών αλλά κανείς δεν τα έχει καταφέρει ακόμα”. Ακούγοντας λοιπόν για τα σχέδια του Yahoo να “κλείσει” το Delicious, δεν έχασαν στιγμή να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία. (Ωστόσο, οι οικονομικές λεπτομέρειες της συναλλαγής δεν έχουν δημοσιευθεί.)
Φυσικά, ένας ακόμη λόγος που αποφάσισαν να προχωρήσουν στην αγορά μιας υπάρχουσας υπηρεσίας αντί να χτίσουν μια εξ ολοκλήρου καινούργια από το μηδέν, έχει να κάνει τόσο με την ήδη υπάρχουσα παρουσία του Delicious στην κοινότητα των περισσοτέρων κοινωνικών δικτύων που διευκολύνει το ξεκίνημα της προώθησής του, όσο και στην διατήρηση ενός “ιστορικού” προϊόντος και την διάσωση του από την εξαφάνιση.



Τι θα αλλάξει;



Οι νέοι ιδιοκτήτες του Delicious έχουν τονίσει πως η ανανεωμένη υπηρεσία θα εξακολουθεί να θυμίζει αρκετά την αρχική όταν θα κυκλοφορήσει στο κοινό. Παρόλα αυτά, η βασική λειτουργία του πρόκειται να διαφοροποιηθεί αρκετά από την υπάρχουσα. Αυτή τη στιγμή, η αρχική σελίδα περιλαμβάνει μια λίστα από συνδέσμους με τους πιο πρόσφατους δημοσιευμένους σελιδοδείκτες των χρηστών η οποία περιλαμβάνει επί το πλείστον τεχνολογικά νέα. Ωστόσο, το νέο Delicious αποσκοπεί να αποτελέσει περισσότερο ένα προορισμό, ένα μέρος συνάντησης, όπου οι χρήστες θα ανατρέχουν για να δουν τα πιο πρόσφατα links σχετικά με διάφορα τοπικά γεγονότα. Επιπλέον, θα  περιλαμβάνονται κριτικές για gadgets και διάφορες συμβουλές και σχόλια πάνω σε τεχνολογικά θέματα. Η αρχική σελίδα λοιπόν θα περιέχει μια βασική δομή αναζήτησης ανάμεσα σε διάφορα “stacks”, συλλογές, εικόνων, βίντεο και links που έχουν κοινοποιηθεί πάνω σε κάποιο συγκεκριμένο θέμα, ενώ θα παρέχεται και η δυνατότητα εξατομικευμένων προτάσεων στους χρήστες βασισμένες σε προγενέστερες προτιμήσεις κι αναζητήσεις τους. “Θέλουμε να απλοποιήσουμε τα πράγματα οπτικά και να τα ενσωματώσουμε μέσα στο προϊόν για να διευκολύνουμε τους ανθρώπους να καταλάβουν τι κάνουν” δηλώνει ο Chad Hurley. Μάλιστα ο Steve Chen αναφέρει ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα, “Κάνεις μια αναζήτηση στο Google και έχεις κάπου 8 με 10 καρτέλες ανοιχτές με διάφορα αποτελέσματα σχετικά με αυτό που ψάχνεις” τότε το νέο Delicious “προσφέρει έναν πάρα πολύ εύκολο τρόπο να σώσεις όλους αυτούς του συνδέσμους σε μια συλλογή την οποία κάποιο άλλος θα μπορεί να χρησιμοποιήσει αργότερα”



Η πρόκληση

Σε αυτό το εγχείρημά τους, η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν ο Hurley και ο Chen είναι να πείσουν το ήδη βομβαρδισμένο από τα νέα προϊόντα κοινό να αρχίσει να χρησιμοποιεί μια ακόμη καινούργια υπηρεσία. Ωστόσο, η Susan Etlinger, βιομηχανική αναλύτρια στο Altimeter Group, η οποία συμβουλεύει επιχειρήσεις για το πως μπορούν να αξιοποιήσουν καλύτερα τις νέες τεχνολογίες, έχει αντίθετη άποψη. Υποστηρίζει πως οι χρήστες του Διαδικτύου που έχουν κουραστεί από τον “θόρυβο” του Twitter και του Facebook θα είναι πιο ανοιχτοί σε μια καλύτερη λύση που τους βοηθάει να βρίσκουν περισσότερο εξατομικευμένα και σχετικά αποτελέσματα στις αναζητήσεις τους. Η φιλοδοξία των νέων ιδιοκτητών του Delicious να το φέρουν πιο κοντά στο κοινό μπορεί να φαίνεται σε κάποιους ως προσπάθεια να ανοίξουν πόλεμο με τους μεγάλους “παίχτες” Facebook, Twitter και Google, αλλά ο Hurley κι ο Chen αντιστέκονται σ’ αυτή την αντίληψη και δηλώνουν χαρακτηριστικά, “Η Google εξακολουθεί να αποτελεί την πρώτη επιλογή για να βρει κανείς κάτι γρήγορα, αλλά όταν οι άνθρωποι δεν ψάχνουν κάτι απλό θέλουμε να αιχμαλωτίσουμε τα αποτελέσματα αυτής της ιδέας, αυτής της αναζήτησης, και να τα εκθέσουμε για τον επόμενο χρήστη που θα τα χρειαστεί”. Το Delicious εξακολουθεί να προσελκύει γύρω στο μισό εκατομμύριο επισκέπτες το μήνα, σύμφωνα με το comScore και συνεπώς κάποιοι χρήστες του αναμένεται να είναι έντονα προστατευτικοί με τις αλλαγές που θα γίνουν. Για το λόγο αυτό, στην αρχή της κυκλοφορίας του, που θα είναι αργότερα μέσα στο έτος, θα κληθούν οι πρώτοι χρήστες να δοκιμάσουν τη νέα έκδοση της σελίδας και να προσφέρουν τη γνώμη και τα σχόλιά τους για την εμφάνιση και τα νέα χαρακτηριστικά. “Δεν αγοράσαμε την υπηρεσία για να την ¨σκοτώσουμ娔, λέει ο Hurley, “ευελπιστούμε να το καταλάβει αυτό ο κόσμος”.



Πηγή:
http://www.nytimes.com/2011/09/12/technology/youtube-founders-aim-to-revamp-delicious.html?scp=2&sq=delicious&st=cse

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2011

ΣΕ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΦΕΔΡΕΙΑ 151 ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ


Κατατέθει χθες στη Βουλή από τον ειδικό γραμματέα των ΔΕΚΟ του υπουργείου Οικονομικών, Γ. Κυριακού, εγκύκλιος που θέτει 151 ΔΕΚΟ και φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα στο νέο θεσμό της εργασιακής εφεδρείας.

Στην πρώτη φάση του θεσμού αυτού θα πρέπει οι παραπάνω φορείς και οργανισμοί να υποβάλουν μέχρι τις 26 Σεπτεμβρίου 2011 τις προτάσεις για το προσωπικό που θα οδηγηθεί στην εφεδρεία και το οποίο, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, θα πρέπει να αναλογεί σε τουλάχιστον 10% του συνόλου των εργαζομένων του κάθε φορέα.

Τα έξι κριτήρια επιλογής του προσωπικού σε αυτή τη φάση, που προσδιορίζονται με την εγκύκλιο του κ. Κυριακού και οδηγούν σε εργασιακή εφεδρεία, είναι τα εξής:

  1. Οι έχοντες θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα
  2. Όσοι έχουν φτάσει σε συντάξιμη ηλικία
  3. Όσοι έχουν χαμηλά τυπικά προσόντα, δηλαδή είναι υποχρεωτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (εδώ με λίγα λόγια πριμοδοτούνται οι κάτοχοι ειδικών γνώσεων,όπως είναι το διδακτορικό δίπλωμα, ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών,η γνώση ξένων γλωσσών και ο χειρισμός ηλεκτρονικού υπολογιστή)
  4. Εργαζόμενοι γενικών διοικητικών καθηκόντων
  5. Εργαζόμενοι σε τμήματα διοικητικής μέριμνας και
  6. Εργαζόμενοι γραμματειακής υποστήριξης
Αν με τα πρώτα τρία κριτήρια δεν καταφέρουν να συμπληρώσουν το απαιτούμενο ποσοστό τουλάχιστον 10% του προσωπικού τους, τότε θα περάσουν και στα επόμενα τρία κριτήρια επιλογής.

Οι διοικήσεις των φορέων έχουν διορία δύο εβδομάδες και όπως είναι προφανές, οι πρώτοι εργαζόμενοι που θα περάσουν στο εργασιακό καθεστώς της εφεδρείας πιθανότατα διανύουν τον τελευταίο μήνα απασχόλησής τους. Από τον επόμενο μήνα οι υπάλληλοι που επιλέχτηκαν με τα παραπάνω κριτήρια, θα αμείβονται μόλις με το 60% του βασικού τους μισθού για 12 μήνες. Στο διάστημα αυτό θα μπορούν να μεταφερθούν σε άλλες θέσεις του Δημοσίου, σε ποσοστό 10% των θέσεων τακτικού προσωπικού και 30% των θέσεων ορισμένου χρόνου, ενώ αν τελικά δεν επανενταχθούν θα οδηγηθούν σε απόλυση.

Σε δεύτερη φάση, αν οι φορείς απασχολούν πάνω από 100 εργαζομένους μετά τη μείωση του προσωπικού λόγω εργασιακής εφεδρείας, θα πρέπει προχωρήσουν στη διαδικασία αξιολόγησής των υπόλοιπων εργαζόμενων εντός δύο μηνών. Η διαδικασία αξιολόγησης θα πραγματοποιηθεί με την υποστήριξη εξωτερικών συμβούλων που θα προσληφθούν με ευθύνη του φορέα και θα τελούν υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ ενώ μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου θα πρέπει να έχουν παραδώσει το τελικό πόρισμα αξιολόγησης του προσωπικού. Το πλεονάζον προσωπικό που θα προκύψει από αυτή την αξιολόγηση θα περάσει και αυτό σε εργασιακή εφεδρεία.

Και όπως είναι φυσικό εδώ δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα όπως:
Θα «θυσιαστεί» αξιοκρατικά το «πλεονάζον» προσωπικό ή θα δουν την πόρτα χρήσιμοι υπάλληλοι, επειδή έτυχε η σύμβασή τους να έχει συγκεκριμένο χαρακτήρα και ο μισθός τους να είναι ενός άλφα ποσού;
Ποιος θα κρίνει ποιοι θα μπουν σε εργασιακή εφεδρεία και θα λαμβάνουν, για ένα χρόνο το 60% του μισθού τους και μετά την παρέλευση χρόνου εφόσον δεν έχουν απορροφηθεί από το Δημόσιο ή τον ΟΑΕΔ θα καταλήξουν στο ταμείο ανεργίας;

Ακόμα περισσότερο όμως υπάρχουν κι εκείνοι που χαρακτηρίζουν άκυρη την επιλογή ορισμένων εκ των παραπάνω φορέων. "Κενή περιεχομένου και ουσίας είναι η λίστα με τους οργανισμούς, που θα τεθούν σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας, καθώς το 20% εξ αυτών έπρεπε ήδη να έχει καταργηθεί, ενώ πολλοί εκ των φορέων δεν έπρεπε να βρίσκονται καν στον σχετικό κατάλογο, αφού εξαιρούνται των διατάξεων του Ν.  3986/2011." , δηλώνει χαρακτηριστικά ο Θανάσης Κουκάκης για την www.24h.gr.

Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα, η διαδικασία κατάρτισης των πινάκων με τους υπαλλήλους σε εργασιακή εφεδρεία, τον πρώτο χρόνο της εφαρμογής του μέτρου θα είναι συνεχής, θα ανανεώνονται από το ΑΣΕΠ κάθε τρεις μήνες και ο Ενοποιημένος Πίνακα Κατάταξης Πλεονάζοντος Προσωπικού θα αναρτάται στον διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ.

Ο χρόνος παραμονής του εκάστοτε υπαλλήλου στον Πίνακα εξαρτάται από το πού θα κατευθυνθεί στη συνέχεια. Το προσωπικό που μεταφέρεται σε φορείς του Δημοσίου καταλαμβάνοντας τακτικές θέσεις διαγράφεται από τον πίνακα. Όσοι όμως απασχοληθούν σε θέσεις ορισμένου χρόνου ή επιλέξουν τη μερική απασχόληση δεν διαγράφονται από τον πίνακα και ο χρόνος απασχόλησής τους δεν προσμετράται ως χρόνος παραμονής σε αυτόν. Ο χρόνος ένταξης στον πίνακα μοριοδοτείται μετά το πρώτο έτος με 70 μονάδες ανά έξι μήνες. Δημιουργείται έτσι μια νέα κατηγορία νομάδων υπαλλήλων οι οποίοι θα απασχολούνται διαδοχικά σε διάφορες υπηρεσίες του Δημοσίου καλύπτοντας καθορισμένες ανάγκες και εποχικά κενά. Στις περιπτώσεις που ισοβαθμούν περισσότεροι υπάλληλοι η επιλογή θα γίνεται βάσει ηλικιακών και οικογενειακών κριτηρίων.

Αναλυτικότερες πληροφορίες για το τι προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα στο άρθρο για «Το Βήμα της Κυριακής».

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011

Στο "κυνήγι" για το εργόσημο!


Από τις 20 Αυγούστου τέθηκε σε ισχύ το άρθρο 20 του ασφαλιστικού νόμου 3863/2010 που προβλέπει την υποχρεωτική ασφάλιση των περιστασιακά απασχολούμενων... και από σήμερα 12 Σεπτεμβρίου ξεκινά η έκδοση του εργόσημου από τα ΕΛ.ΤΑ και στις 20 Σεπτεμβρίου από τις τράπεζες Εθνική, Αγροτική, Εμπορική, Πειραιώς, Alpha Bank και Eurobank.

Με την εφαρμογή αυτού του νόμου λοιπόν, παύει η οποιαδήποτε οικονομική συναλλαγή μεταξύ παρόχου και αποδέκτη υπηρεσιών και αντικαθίσταται με το εργόσημο το οποίο ο περιστασιακά απασχολούμενος καλείται να εξαργυρώσει, με παρακράτηση ενός ποσού υπέρ του ασφαλιστικού του φορέα .

Σύμφωνα με το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, το μέτρο έχει σκοπό να συμβάλλει στην προστασία του περιστασιακά εργαζόμενου και στην καταπολέμηση της μαύρης εργασίας και της εισφοροδιαφυγής.

Ποιους αφορά:
"α) Το κατ’ οίκον απασχολούμενο προσωπικό που παρέχει εξαρτημένη εργασία ή υπηρεσίες, αμειβόμενο με την ώρα ή την ημέρα, σε τακτά ή μη χρονικά διαστήματα, είτε προς έναν είτε προς περισσότερους του ενός εργοδότες, για την ίδια μισθολογική περίοδο, που καλύπτεται από την ασφάλιση του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ. (...)
β) Οι απασχολούμενοι ως εργάτες γης σε εργασίες καλυπτόμενες από την ασφάλιση του ΟΓΑ κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 27 του ν. 2639/1998 (ΦΕΚ 205 Α΄)."

Ποια είναι η διαδικασία:
"Από τους κατά περίπτωση αρμόδιους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης εκδίδεται ειδικό εργόσημο, υπό τύπο πολύπτυχης επιταγής, συγκεκριμένης χρηματικής αξίας στην οποία περιλαμβάνεται το ποσό της αμοιβής του εργαζομένου και το ποσό της εισφοράς υπέρ του οικείου Φ.Κ.Α..
Το εργόσημο εκδίδεται, σε διπλότυπο ή σε δύο αποκόμματα, φέρει μοναδικό αλγοριθμικό αριθμό που εξασφαλίζει τη γνησιότητά του και αποτελεί τίτλο αξίας από τη στιγμή της έκδοσής του. Επί του αντιτύπου - αποκόμματος για τον εργοδότη αναγράφονται κατά την έκδοση του εργοσήμου τα ακόλουθα στοιχεία:

α) Ο φορέας έκδοσης του εργοσήμου.
β) Ο αρμόδιος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΟΓΑ ή ΙΚΑ).
γ) Ο μοναδικός αριθμός του εργοσήμου.
δ) Ο ΑΜΚΑ του εργοδότη
ε) Τα ονομαστικά στοιχεία του εργοδότη,. 
στ) Το ποσό του εργοσήμου, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί και την ονομαστική αξία του εργοσήμου και κατ' επέκταση την αμοιβή του εργαζομένου.
ζ) Με βάση την επιλογή ΦΚΑ (φορέα κοινωνικής ασφάλισης) και το είδος της παρεχόμενης εργασίας, αναγράφονται στο εργόσημο οι κρατήσεις για ασφαλιστικές εισφορές της συγκεκριμένης κατηγορίας
η) Η ημερομηνία έκδοσης του εργοσήμου.
θ) Η ημερομηνία λήξης του εργοσήμου.
Τα εργόσημα δύναται να διατίθενται στον εργοδότη από τα κατά τόπους Υποκαταστήματα των Φ.Κ.Α., από τις συνεργαζόμενες με τους Φ.Κ.Α. τράπεζες και υποκαταστήματα αυτών, από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών και από οποιονδήποτε άλλον φορέα ή δίκτυο έπειτα από απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, με καταβολή του οικείου ποσού.
Εργόσημο που δεν έχει χρησιμοποιηθεί από τον εργοδότη μπορεί να ακυρωθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία έκδοσής του. Στην περίπτωση αυτή επιστρέφεται το καταβαλλόμενο ποσόν. Η επιστροφή γίνεται αποκλειστικά από το φορέα έκδοσης, εντός του προβλεπόμενου χρόνου ακύρωσης και υπό την προϋπόθεση ότι θα προσκομιστούν στο φορέα έκδοσης και τα δύο αντίτυπα - αποκόμματα του εργοσήμου
(αντίτυπο για τον εργοδότη και τον εργαζόμενο).
Τα εργόσημα μεταβιβάζονται ονομαστικώς από τον εργοδότη στους εργαζόμενους (...) ως καταβολή για την αμοιβή της παρασχεθείσας εργασίας και στη συνέχεια εξοφλούνται από τους προαναφερόμενους φορείς διαθέσεως με καταβολή του αντίστοιχου ποσού, αφού προηγουμένως έχουν παρακρατηθεί οι αναλογούσες εισφορές.
Ο εργοδότης ως αμοιβή για την παρεχόμενη σε αυτόν υπηρεσία/εργασία, παραδίδει στον εργαζόμενο το εργόσημο (το αντίτυπο για τον εργαζόμενο) αντί χρηματικής αμοιβής. Στο αντίτυπο που προορίζεται για τον εργοδότη συμπληρώνονται τα στοιχεία του εργαζομένου (ΑΜΚΑ ή ονομαστικά στοιχεία) και η ημερομηνία πληρωμής και ο εργαζόμενος υπογράφει επί του αντιτύπου για τον εργοδότη, επιβεβαιώνοντας την παραλαβή του εργοσήμου. Από τη στιγμή της παράδοσης ως εργόσημο νοείται το αντίτυπο-απόκομμα για τον εργαζόμενο.
Ο εργαζόμενος απευθύνεται για την εξαργύρωση στον πιστωτικό φορέα που εξέδωσε το εργόσημο - ή και σε άλλο πιστωτικό φορέα που έχει τη δυνατότητα εξαργύρωσης αυτού - με τον ΑΜΚΑ του, εντός του χρονικού διαστήματος ισχύος του εργοσήμου. Ο χρόνος ισχύος του ορίζεται στους τέσσερις (4) μήνες από την ημερομηνία έκδοσής του. Μετά τη λήξη της περιόδου αυτής το εργόσημο δε μπορεί να εξαργυρωθεί από τον εργαζόμενο. Στον εργαζόμενο καταβάλλεται το καθαρό πληρωτέο ποσό και μεταφέρονται σε πίστωση του λογαριασμού του αρμόδιου φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης οι αναλογούσες προεισπραχθείσες ασφαλιστικές εισφορές.
Οι παρακρατηθείσες ασφαλιστικές εισφορές και το καθαρό ποσό αναγράφονται στην πολύπτυχη επιταγή εκ των οποίων το ένα τμήμα φυλάσσεται από τον φορέα που εξοφλεί, το άλλο φυλάσσεται από τον εργοδότη. Στο τέλος κάθε έτους ο Φ.Κ.Α. στέλνει ετήσια συγκεντρωτική κατάσταση σε εργοδότη και εργαζόμενο."

Το ποσό του εργοσήμου δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 5 ευρώ. 
Σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής εργοσήμου που δεν έχει εξαργυρωθεί, μόνο ο εργοδότης έχει δικαίωμα να ζητήσει την επανέκδοση του εργοσήμου υποβάλλοντας σχετικό αίτημα στον φορέα έκδοσης καθώς και επίσημη δήλωση απώλειας.
"Οι ετήσιες καταβληθείσες εισφορές εκπίπτουν κατά τα 2/3 από το φορολογητέο εισόδημα του εργοδότη και κατά το 1/3 από το φορολογητέο εισόδημα του εργαζομένου. Ως δικαιολογητικό για την εφαρμογή του παρόντος συνυποβάλλεται με την φορολογική δήλωση η ετήσια απολογιστική κατάσταση του Φ.Κ.Α. που έχει σταλεί στον εργοδότη."

Κατεβάστε το πλήρες κείμενο του νόμου 3863 εδώ...

Πηγές:
ν.3863/2010 (ΦΕΚ 115 Α')
ΕΡΓΟΣΗΜΟ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΤΑΣΙΑΚΑ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥΣ