Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

Οι ιδρυτές του YouTube ανασταίνουν κοινωνική bookmarking υπηρεσία



Σαν Ματέο, Καλιφόρνια.

Οι Chad Hurley και Steve Chen είναι γνωστοί για την ικανότητα τους να μετατρέπουν μια μικρή Ιστοσελίδα σε χρυσό. Το 2006 πούλησαν την start-up (=νεοεμφανίζομενη) εταιρεία τους, το γνωστό πλέον σε όλους μας YouTube, στην Google για $1.65  δισεκατομμύρια δολάρια!

Πρόσφατα, ακολουθώντας τη ίδια συνταγή, καταπιάστηκαν με μία ακόμα ιδέα που αναμένεται να προκαλέσει νέα μεγάλη αίσθηση στο Διαδίκτυο. Πρόκειται για ένα παραστρατημένο “παιδί” του Yahoo, μια υπηρεσία σελιδοδεικτών κοινωνικής δικτύωσης, το Delicious.

Η βασική ιδέα είναι να δώσουν ξανά ζωή σε ένα προϊόν που υπήρξε πρωτοπόρο στην εποχή του αλλά απέτυχε στην πορεία να γνωρίσει μεγάλη απήχηση από το ευρύ κοινό.  “Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε, δήλωσε ο Chad Hurley, είναι να συστήσουμε το Delicious στον υπόλοιπο κόσμο.”



Τι είναι το Delicious;



Δημιουργήθηκε το 2003 και δίνει τη δυνατότητα να σώζει και να οργανώνει κανείς συνδέσμους (links) από το Διαδίκτυο, τους γνωστούς σε όλους μας σελιδοδείκτες (bookmarks), χρησιμοποιώντας ένα πολύ απλό σύστημα ετικετών (tags), αναθέτοντας τους λέξεις- κλειδιά όπως για παράδειγμα “νευροεπιστήμες” ή “συνταγές”. Όταν έκανε την πρώτη του εμφάνιση απέσπασε πολύ θετικές κριτικές για τον τρόπο με τον οποίο διευκόλυνε το μοίρασμα συνδέσμων κι ενώ κατάφερε με την έντονη δημοτικότητά του να εκτοξεύσει το Yahoo στις πρώτες θέσεις το 2005, με την πάροδο των χρόνων δόθηκε πολύ λίγη προσοχή σε αυτό το πολλά υποσχόμενο προϊόν.

Όταν τον Δεκέμβριο διέρρευσε λοιπόν η είδηση πως το Yahoo σκοπεύει να πουλήσει ή και να κλείσει τελείως την υπηρεσία, οι Chen και Hurley, που μόλις είχαν δημιουργήσει μια νέα εταιρεία την Avos και έψαχναν για νέες ιδέες, είδαν μια μοναδική ευκαιρία να ανοίγεται μπροστά τους.


Γιατί το Delicious;

Ένα πρόβλημα που εντόπισαν οι ιδρυτές του YouTube μέσα από την τεράστια απήχηση των κοινωνικών δικτύων και της αναδημοσίευσης τόσων συνδέσμων, είναι ότι αναπόφευκτα χάνεται κανείς μέσα σ’ ένα κυκεώνα πληροφοριών, ειδήσεων, νέων ιστοσελίδων και βίντεο καθώς μεταπηδούν από το ένα Tweet στο άλλο και προσπαθούν να προλάβουν τα νέα RSS feeds που συνεχώς δημιουργούνται. “Υπάρχει ένας καταρράκτης περιεχομένου, τον οποίο χάνεις την ευκαιρία να προλάβεις” δηλώνει χαρακτηριστικά ο Steve Chen και συμπληρώνει “Υπάρχουν πάρα πολλές υπηρεσίες που προσπαθούν να βρουν λύση στο πρόβλημα εξόρυξης πληροφοριών αλλά κανείς δεν τα έχει καταφέρει ακόμα”. Ακούγοντας λοιπόν για τα σχέδια του Yahoo να “κλείσει” το Delicious, δεν έχασαν στιγμή να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία. (Ωστόσο, οι οικονομικές λεπτομέρειες της συναλλαγής δεν έχουν δημοσιευθεί.)
Φυσικά, ένας ακόμη λόγος που αποφάσισαν να προχωρήσουν στην αγορά μιας υπάρχουσας υπηρεσίας αντί να χτίσουν μια εξ ολοκλήρου καινούργια από το μηδέν, έχει να κάνει τόσο με την ήδη υπάρχουσα παρουσία του Delicious στην κοινότητα των περισσοτέρων κοινωνικών δικτύων που διευκολύνει το ξεκίνημα της προώθησής του, όσο και στην διατήρηση ενός “ιστορικού” προϊόντος και την διάσωση του από την εξαφάνιση.



Τι θα αλλάξει;



Οι νέοι ιδιοκτήτες του Delicious έχουν τονίσει πως η ανανεωμένη υπηρεσία θα εξακολουθεί να θυμίζει αρκετά την αρχική όταν θα κυκλοφορήσει στο κοινό. Παρόλα αυτά, η βασική λειτουργία του πρόκειται να διαφοροποιηθεί αρκετά από την υπάρχουσα. Αυτή τη στιγμή, η αρχική σελίδα περιλαμβάνει μια λίστα από συνδέσμους με τους πιο πρόσφατους δημοσιευμένους σελιδοδείκτες των χρηστών η οποία περιλαμβάνει επί το πλείστον τεχνολογικά νέα. Ωστόσο, το νέο Delicious αποσκοπεί να αποτελέσει περισσότερο ένα προορισμό, ένα μέρος συνάντησης, όπου οι χρήστες θα ανατρέχουν για να δουν τα πιο πρόσφατα links σχετικά με διάφορα τοπικά γεγονότα. Επιπλέον, θα  περιλαμβάνονται κριτικές για gadgets και διάφορες συμβουλές και σχόλια πάνω σε τεχνολογικά θέματα. Η αρχική σελίδα λοιπόν θα περιέχει μια βασική δομή αναζήτησης ανάμεσα σε διάφορα “stacks”, συλλογές, εικόνων, βίντεο και links που έχουν κοινοποιηθεί πάνω σε κάποιο συγκεκριμένο θέμα, ενώ θα παρέχεται και η δυνατότητα εξατομικευμένων προτάσεων στους χρήστες βασισμένες σε προγενέστερες προτιμήσεις κι αναζητήσεις τους. “Θέλουμε να απλοποιήσουμε τα πράγματα οπτικά και να τα ενσωματώσουμε μέσα στο προϊόν για να διευκολύνουμε τους ανθρώπους να καταλάβουν τι κάνουν” δηλώνει ο Chad Hurley. Μάλιστα ο Steve Chen αναφέρει ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα, “Κάνεις μια αναζήτηση στο Google και έχεις κάπου 8 με 10 καρτέλες ανοιχτές με διάφορα αποτελέσματα σχετικά με αυτό που ψάχνεις” τότε το νέο Delicious “προσφέρει έναν πάρα πολύ εύκολο τρόπο να σώσεις όλους αυτούς του συνδέσμους σε μια συλλογή την οποία κάποιο άλλος θα μπορεί να χρησιμοποιήσει αργότερα”



Η πρόκληση

Σε αυτό το εγχείρημά τους, η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν ο Hurley και ο Chen είναι να πείσουν το ήδη βομβαρδισμένο από τα νέα προϊόντα κοινό να αρχίσει να χρησιμοποιεί μια ακόμη καινούργια υπηρεσία. Ωστόσο, η Susan Etlinger, βιομηχανική αναλύτρια στο Altimeter Group, η οποία συμβουλεύει επιχειρήσεις για το πως μπορούν να αξιοποιήσουν καλύτερα τις νέες τεχνολογίες, έχει αντίθετη άποψη. Υποστηρίζει πως οι χρήστες του Διαδικτύου που έχουν κουραστεί από τον “θόρυβο” του Twitter και του Facebook θα είναι πιο ανοιχτοί σε μια καλύτερη λύση που τους βοηθάει να βρίσκουν περισσότερο εξατομικευμένα και σχετικά αποτελέσματα στις αναζητήσεις τους. Η φιλοδοξία των νέων ιδιοκτητών του Delicious να το φέρουν πιο κοντά στο κοινό μπορεί να φαίνεται σε κάποιους ως προσπάθεια να ανοίξουν πόλεμο με τους μεγάλους “παίχτες” Facebook, Twitter και Google, αλλά ο Hurley κι ο Chen αντιστέκονται σ’ αυτή την αντίληψη και δηλώνουν χαρακτηριστικά, “Η Google εξακολουθεί να αποτελεί την πρώτη επιλογή για να βρει κανείς κάτι γρήγορα, αλλά όταν οι άνθρωποι δεν ψάχνουν κάτι απλό θέλουμε να αιχμαλωτίσουμε τα αποτελέσματα αυτής της ιδέας, αυτής της αναζήτησης, και να τα εκθέσουμε για τον επόμενο χρήστη που θα τα χρειαστεί”. Το Delicious εξακολουθεί να προσελκύει γύρω στο μισό εκατομμύριο επισκέπτες το μήνα, σύμφωνα με το comScore και συνεπώς κάποιοι χρήστες του αναμένεται να είναι έντονα προστατευτικοί με τις αλλαγές που θα γίνουν. Για το λόγο αυτό, στην αρχή της κυκλοφορίας του, που θα είναι αργότερα μέσα στο έτος, θα κληθούν οι πρώτοι χρήστες να δοκιμάσουν τη νέα έκδοση της σελίδας και να προσφέρουν τη γνώμη και τα σχόλιά τους για την εμφάνιση και τα νέα χαρακτηριστικά. “Δεν αγοράσαμε την υπηρεσία για να την ¨σκοτώσουμ娔, λέει ο Hurley, “ευελπιστούμε να το καταλάβει αυτό ο κόσμος”.



Πηγή:
http://www.nytimes.com/2011/09/12/technology/youtube-founders-aim-to-revamp-delicious.html?scp=2&sq=delicious&st=cse

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2011

ΣΕ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΦΕΔΡΕΙΑ 151 ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ


Κατατέθει χθες στη Βουλή από τον ειδικό γραμματέα των ΔΕΚΟ του υπουργείου Οικονομικών, Γ. Κυριακού, εγκύκλιος που θέτει 151 ΔΕΚΟ και φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα στο νέο θεσμό της εργασιακής εφεδρείας.

Στην πρώτη φάση του θεσμού αυτού θα πρέπει οι παραπάνω φορείς και οργανισμοί να υποβάλουν μέχρι τις 26 Σεπτεμβρίου 2011 τις προτάσεις για το προσωπικό που θα οδηγηθεί στην εφεδρεία και το οποίο, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, θα πρέπει να αναλογεί σε τουλάχιστον 10% του συνόλου των εργαζομένων του κάθε φορέα.

Τα έξι κριτήρια επιλογής του προσωπικού σε αυτή τη φάση, που προσδιορίζονται με την εγκύκλιο του κ. Κυριακού και οδηγούν σε εργασιακή εφεδρεία, είναι τα εξής:

  1. Οι έχοντες θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα
  2. Όσοι έχουν φτάσει σε συντάξιμη ηλικία
  3. Όσοι έχουν χαμηλά τυπικά προσόντα, δηλαδή είναι υποχρεωτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (εδώ με λίγα λόγια πριμοδοτούνται οι κάτοχοι ειδικών γνώσεων,όπως είναι το διδακτορικό δίπλωμα, ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών,η γνώση ξένων γλωσσών και ο χειρισμός ηλεκτρονικού υπολογιστή)
  4. Εργαζόμενοι γενικών διοικητικών καθηκόντων
  5. Εργαζόμενοι σε τμήματα διοικητικής μέριμνας και
  6. Εργαζόμενοι γραμματειακής υποστήριξης
Αν με τα πρώτα τρία κριτήρια δεν καταφέρουν να συμπληρώσουν το απαιτούμενο ποσοστό τουλάχιστον 10% του προσωπικού τους, τότε θα περάσουν και στα επόμενα τρία κριτήρια επιλογής.

Οι διοικήσεις των φορέων έχουν διορία δύο εβδομάδες και όπως είναι προφανές, οι πρώτοι εργαζόμενοι που θα περάσουν στο εργασιακό καθεστώς της εφεδρείας πιθανότατα διανύουν τον τελευταίο μήνα απασχόλησής τους. Από τον επόμενο μήνα οι υπάλληλοι που επιλέχτηκαν με τα παραπάνω κριτήρια, θα αμείβονται μόλις με το 60% του βασικού τους μισθού για 12 μήνες. Στο διάστημα αυτό θα μπορούν να μεταφερθούν σε άλλες θέσεις του Δημοσίου, σε ποσοστό 10% των θέσεων τακτικού προσωπικού και 30% των θέσεων ορισμένου χρόνου, ενώ αν τελικά δεν επανενταχθούν θα οδηγηθούν σε απόλυση.

Σε δεύτερη φάση, αν οι φορείς απασχολούν πάνω από 100 εργαζομένους μετά τη μείωση του προσωπικού λόγω εργασιακής εφεδρείας, θα πρέπει προχωρήσουν στη διαδικασία αξιολόγησής των υπόλοιπων εργαζόμενων εντός δύο μηνών. Η διαδικασία αξιολόγησης θα πραγματοποιηθεί με την υποστήριξη εξωτερικών συμβούλων που θα προσληφθούν με ευθύνη του φορέα και θα τελούν υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ ενώ μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου θα πρέπει να έχουν παραδώσει το τελικό πόρισμα αξιολόγησης του προσωπικού. Το πλεονάζον προσωπικό που θα προκύψει από αυτή την αξιολόγηση θα περάσει και αυτό σε εργασιακή εφεδρεία.

Και όπως είναι φυσικό εδώ δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα όπως:
Θα «θυσιαστεί» αξιοκρατικά το «πλεονάζον» προσωπικό ή θα δουν την πόρτα χρήσιμοι υπάλληλοι, επειδή έτυχε η σύμβασή τους να έχει συγκεκριμένο χαρακτήρα και ο μισθός τους να είναι ενός άλφα ποσού;
Ποιος θα κρίνει ποιοι θα μπουν σε εργασιακή εφεδρεία και θα λαμβάνουν, για ένα χρόνο το 60% του μισθού τους και μετά την παρέλευση χρόνου εφόσον δεν έχουν απορροφηθεί από το Δημόσιο ή τον ΟΑΕΔ θα καταλήξουν στο ταμείο ανεργίας;

Ακόμα περισσότερο όμως υπάρχουν κι εκείνοι που χαρακτηρίζουν άκυρη την επιλογή ορισμένων εκ των παραπάνω φορέων. "Κενή περιεχομένου και ουσίας είναι η λίστα με τους οργανισμούς, που θα τεθούν σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας, καθώς το 20% εξ αυτών έπρεπε ήδη να έχει καταργηθεί, ενώ πολλοί εκ των φορέων δεν έπρεπε να βρίσκονται καν στον σχετικό κατάλογο, αφού εξαιρούνται των διατάξεων του Ν.  3986/2011." , δηλώνει χαρακτηριστικά ο Θανάσης Κουκάκης για την www.24h.gr.

Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα, η διαδικασία κατάρτισης των πινάκων με τους υπαλλήλους σε εργασιακή εφεδρεία, τον πρώτο χρόνο της εφαρμογής του μέτρου θα είναι συνεχής, θα ανανεώνονται από το ΑΣΕΠ κάθε τρεις μήνες και ο Ενοποιημένος Πίνακα Κατάταξης Πλεονάζοντος Προσωπικού θα αναρτάται στον διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ.

Ο χρόνος παραμονής του εκάστοτε υπαλλήλου στον Πίνακα εξαρτάται από το πού θα κατευθυνθεί στη συνέχεια. Το προσωπικό που μεταφέρεται σε φορείς του Δημοσίου καταλαμβάνοντας τακτικές θέσεις διαγράφεται από τον πίνακα. Όσοι όμως απασχοληθούν σε θέσεις ορισμένου χρόνου ή επιλέξουν τη μερική απασχόληση δεν διαγράφονται από τον πίνακα και ο χρόνος απασχόλησής τους δεν προσμετράται ως χρόνος παραμονής σε αυτόν. Ο χρόνος ένταξης στον πίνακα μοριοδοτείται μετά το πρώτο έτος με 70 μονάδες ανά έξι μήνες. Δημιουργείται έτσι μια νέα κατηγορία νομάδων υπαλλήλων οι οποίοι θα απασχολούνται διαδοχικά σε διάφορες υπηρεσίες του Δημοσίου καλύπτοντας καθορισμένες ανάγκες και εποχικά κενά. Στις περιπτώσεις που ισοβαθμούν περισσότεροι υπάλληλοι η επιλογή θα γίνεται βάσει ηλικιακών και οικογενειακών κριτηρίων.

Αναλυτικότερες πληροφορίες για το τι προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα στο άρθρο για «Το Βήμα της Κυριακής».

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011

Στο "κυνήγι" για το εργόσημο!


Από τις 20 Αυγούστου τέθηκε σε ισχύ το άρθρο 20 του ασφαλιστικού νόμου 3863/2010 που προβλέπει την υποχρεωτική ασφάλιση των περιστασιακά απασχολούμενων... και από σήμερα 12 Σεπτεμβρίου ξεκινά η έκδοση του εργόσημου από τα ΕΛ.ΤΑ και στις 20 Σεπτεμβρίου από τις τράπεζες Εθνική, Αγροτική, Εμπορική, Πειραιώς, Alpha Bank και Eurobank.

Με την εφαρμογή αυτού του νόμου λοιπόν, παύει η οποιαδήποτε οικονομική συναλλαγή μεταξύ παρόχου και αποδέκτη υπηρεσιών και αντικαθίσταται με το εργόσημο το οποίο ο περιστασιακά απασχολούμενος καλείται να εξαργυρώσει, με παρακράτηση ενός ποσού υπέρ του ασφαλιστικού του φορέα .

Σύμφωνα με το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, το μέτρο έχει σκοπό να συμβάλλει στην προστασία του περιστασιακά εργαζόμενου και στην καταπολέμηση της μαύρης εργασίας και της εισφοροδιαφυγής.

Ποιους αφορά:
"α) Το κατ’ οίκον απασχολούμενο προσωπικό που παρέχει εξαρτημένη εργασία ή υπηρεσίες, αμειβόμενο με την ώρα ή την ημέρα, σε τακτά ή μη χρονικά διαστήματα, είτε προς έναν είτε προς περισσότερους του ενός εργοδότες, για την ίδια μισθολογική περίοδο, που καλύπτεται από την ασφάλιση του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ. (...)
β) Οι απασχολούμενοι ως εργάτες γης σε εργασίες καλυπτόμενες από την ασφάλιση του ΟΓΑ κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 27 του ν. 2639/1998 (ΦΕΚ 205 Α΄)."

Ποια είναι η διαδικασία:
"Από τους κατά περίπτωση αρμόδιους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης εκδίδεται ειδικό εργόσημο, υπό τύπο πολύπτυχης επιταγής, συγκεκριμένης χρηματικής αξίας στην οποία περιλαμβάνεται το ποσό της αμοιβής του εργαζομένου και το ποσό της εισφοράς υπέρ του οικείου Φ.Κ.Α..
Το εργόσημο εκδίδεται, σε διπλότυπο ή σε δύο αποκόμματα, φέρει μοναδικό αλγοριθμικό αριθμό που εξασφαλίζει τη γνησιότητά του και αποτελεί τίτλο αξίας από τη στιγμή της έκδοσής του. Επί του αντιτύπου - αποκόμματος για τον εργοδότη αναγράφονται κατά την έκδοση του εργοσήμου τα ακόλουθα στοιχεία:

α) Ο φορέας έκδοσης του εργοσήμου.
β) Ο αρμόδιος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΟΓΑ ή ΙΚΑ).
γ) Ο μοναδικός αριθμός του εργοσήμου.
δ) Ο ΑΜΚΑ του εργοδότη
ε) Τα ονομαστικά στοιχεία του εργοδότη,. 
στ) Το ποσό του εργοσήμου, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί και την ονομαστική αξία του εργοσήμου και κατ' επέκταση την αμοιβή του εργαζομένου.
ζ) Με βάση την επιλογή ΦΚΑ (φορέα κοινωνικής ασφάλισης) και το είδος της παρεχόμενης εργασίας, αναγράφονται στο εργόσημο οι κρατήσεις για ασφαλιστικές εισφορές της συγκεκριμένης κατηγορίας
η) Η ημερομηνία έκδοσης του εργοσήμου.
θ) Η ημερομηνία λήξης του εργοσήμου.
Τα εργόσημα δύναται να διατίθενται στον εργοδότη από τα κατά τόπους Υποκαταστήματα των Φ.Κ.Α., από τις συνεργαζόμενες με τους Φ.Κ.Α. τράπεζες και υποκαταστήματα αυτών, από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών και από οποιονδήποτε άλλον φορέα ή δίκτυο έπειτα από απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, με καταβολή του οικείου ποσού.
Εργόσημο που δεν έχει χρησιμοποιηθεί από τον εργοδότη μπορεί να ακυρωθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία έκδοσής του. Στην περίπτωση αυτή επιστρέφεται το καταβαλλόμενο ποσόν. Η επιστροφή γίνεται αποκλειστικά από το φορέα έκδοσης, εντός του προβλεπόμενου χρόνου ακύρωσης και υπό την προϋπόθεση ότι θα προσκομιστούν στο φορέα έκδοσης και τα δύο αντίτυπα - αποκόμματα του εργοσήμου
(αντίτυπο για τον εργοδότη και τον εργαζόμενο).
Τα εργόσημα μεταβιβάζονται ονομαστικώς από τον εργοδότη στους εργαζόμενους (...) ως καταβολή για την αμοιβή της παρασχεθείσας εργασίας και στη συνέχεια εξοφλούνται από τους προαναφερόμενους φορείς διαθέσεως με καταβολή του αντίστοιχου ποσού, αφού προηγουμένως έχουν παρακρατηθεί οι αναλογούσες εισφορές.
Ο εργοδότης ως αμοιβή για την παρεχόμενη σε αυτόν υπηρεσία/εργασία, παραδίδει στον εργαζόμενο το εργόσημο (το αντίτυπο για τον εργαζόμενο) αντί χρηματικής αμοιβής. Στο αντίτυπο που προορίζεται για τον εργοδότη συμπληρώνονται τα στοιχεία του εργαζομένου (ΑΜΚΑ ή ονομαστικά στοιχεία) και η ημερομηνία πληρωμής και ο εργαζόμενος υπογράφει επί του αντιτύπου για τον εργοδότη, επιβεβαιώνοντας την παραλαβή του εργοσήμου. Από τη στιγμή της παράδοσης ως εργόσημο νοείται το αντίτυπο-απόκομμα για τον εργαζόμενο.
Ο εργαζόμενος απευθύνεται για την εξαργύρωση στον πιστωτικό φορέα που εξέδωσε το εργόσημο - ή και σε άλλο πιστωτικό φορέα που έχει τη δυνατότητα εξαργύρωσης αυτού - με τον ΑΜΚΑ του, εντός του χρονικού διαστήματος ισχύος του εργοσήμου. Ο χρόνος ισχύος του ορίζεται στους τέσσερις (4) μήνες από την ημερομηνία έκδοσής του. Μετά τη λήξη της περιόδου αυτής το εργόσημο δε μπορεί να εξαργυρωθεί από τον εργαζόμενο. Στον εργαζόμενο καταβάλλεται το καθαρό πληρωτέο ποσό και μεταφέρονται σε πίστωση του λογαριασμού του αρμόδιου φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης οι αναλογούσες προεισπραχθείσες ασφαλιστικές εισφορές.
Οι παρακρατηθείσες ασφαλιστικές εισφορές και το καθαρό ποσό αναγράφονται στην πολύπτυχη επιταγή εκ των οποίων το ένα τμήμα φυλάσσεται από τον φορέα που εξοφλεί, το άλλο φυλάσσεται από τον εργοδότη. Στο τέλος κάθε έτους ο Φ.Κ.Α. στέλνει ετήσια συγκεντρωτική κατάσταση σε εργοδότη και εργαζόμενο."

Το ποσό του εργοσήμου δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 5 ευρώ. 
Σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής εργοσήμου που δεν έχει εξαργυρωθεί, μόνο ο εργοδότης έχει δικαίωμα να ζητήσει την επανέκδοση του εργοσήμου υποβάλλοντας σχετικό αίτημα στον φορέα έκδοσης καθώς και επίσημη δήλωση απώλειας.
"Οι ετήσιες καταβληθείσες εισφορές εκπίπτουν κατά τα 2/3 από το φορολογητέο εισόδημα του εργοδότη και κατά το 1/3 από το φορολογητέο εισόδημα του εργαζομένου. Ως δικαιολογητικό για την εφαρμογή του παρόντος συνυποβάλλεται με την φορολογική δήλωση η ετήσια απολογιστική κατάσταση του Φ.Κ.Α. που έχει σταλεί στον εργοδότη."

Κατεβάστε το πλήρες κείμενο του νόμου 3863 εδώ...

Πηγές:
ν.3863/2010 (ΦΕΚ 115 Α')
ΕΡΓΟΣΗΜΟ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΤΑΣΙΑΚΑ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥΣ

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

Η αποκωδικοποίηση του Φ.Π.Α. δύο ταχυτήτων


• Τι πρέπει να ξέρουμε για να ελέγχουμε το σωστό φ.π.α. στη καθημερινή εστίαση και στα ψώνια μας.

• Μια άλλη πρακτική ανάγνωση του νόμου και των εγκυκλίων, αν συναντήσατε «γρίφους», ή «παγίδες»

Άρθρο του φοροτεχνικού Γιώργου Δ. Χριστόπουλου, εκπροσώπου τύπου της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. και της Ε.Φ.Ε.Ε.Α.

(Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Καθημερινή στις 04-09-2011)

Παρά την θύελλα αντιδράσεων από τους φορείς της αγοράς των κλάδων εστίασης, με κυρίαρχο επιχείρημα την περαιτέρω μείωση του τζίρου τους, με συνέπειες αβέβαιης απόδοσης στα  προσδοκώμενα φορολογικά έσοδα, πλην όμως βέβαιου αντίκτυπου στην επιδεινούμενη συνεχώς απασχόληση, η αύξηση του φ.π.α. από 13% στο 23%, στην εστίαση και σε άλλα είδη διατροφής, έκανε πρεμιέρα στις ταμειακές μηχανές, και φυσικά στη τσέπη μας, την Πέμπτη, 1-9-2011.

Η κυβέρνηση - δια στόματος του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, κ. Παντελή Οικονόμου - προτίθεται να επανεξετάσει το ζήτημα, στα πλαίσια της διαμόρφωσης του νέου φορολογικού συστήματος, που βρίσκεται σε διαβούλευση και θα ψηφισθεί τον επόμενο μήνα. Ωστόσο οι επαγγελματίες αναζητούν από τους λογιστές και φοροτεχνικούς τους, τη σωστή εφαρμογή των διατάξεων που παρουσιάζουν ιδιομορφίες, ενώ «γρίφους» συναντούν οι καταναλωτές και τα νοικοκυριά, στην αγωνία τους να προστατεύσουν την τσέπη τους, φοβούμενοι ότι θα δουν τις τιμές να σκαρφαλώνουν στα είδη αυτά, πολύ περισσότερο από το 10%, που είναι διαφορά στο φ.π.α. από 13% στο 23%.

Στο σημερινό μας σημείωμα σας δίνουμε ένα «μπούσουλα», που θα σας βοηθήσει στο ξεμπέρδεμα του κουβαριού, με μια άλλη κατάταξη και ερμηνεία της Υπ. Απόφασης 1170/5-8-2011 και της ερμηνευτικής 1182/26-8-2011.

Α. ΠΟΙΑ ΕΙΔΗ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΗΓΑΝ ΣΤΟΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 23%.

1) οι χυμοί φρούτων και λαχανικών που περιλαμβάνονται στη Δ.Κ. 2009.(δείτε πως έχει η διατύπωση της δασμ. Κλάσης 2009: «χυμοί φρούτων ή λαχανικών που δεν έχουν υποστεί ζύμωση, χωρίς προσθήκη αλκοόλης, με ή χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών»

2) τα έτοιμα ροφήματα και παρόμοια είδη του Κεφαλαίου 21 του Δασμολογίου, όπως είναι ο καφές, το τσάι, η σοκολάτα κλπ.

3) τα αεριούχα νερά (προσοχη:φυσικά ή τεχνητά). Πρόκειται για τα αεριούχα νερά που περιέχουν ανθρακικό οξύ (CO2).

4) τα νερά (μεταλλικά και τα αεριούχα)  με προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών ή αρωματισμένα και άλλα μη αλκοολούχα ποτά της Δ.Κ. 2202. .(δείτε και εδώ πως έχει η διατύπωση της δασμ. Κλάσης 2202 «νερά μεταλλικά φυσικά ή τεχνητά και αεριούχα με ζάχαρη ή άλλα γλυκαντικά ή αρωματισμένα». Πρόκειται δηλαδή για τα αναψυκτικά εν γένει.

Προσοχή: Η μετάταξη από 13% στο 23%, στα παραπάνω, ισχύει για πωλήσεις χονδρικά και λιανικά και από όλα τα σημεία. (super market, περίπτερα, εστιατόρια, ταχυφαγεία κλπ.)

5) η εκμετάλλευση καφενείων, καφετεριών, ζαχαροπλαστείων, εστιατορίων, ψητοπωλείων, οινομαγειρείων και λοιπών συναφών προς αυτές επιχειρήσεων.

Δηλαδή γενικά οι υπηρεσίες εστίασης, που περιλαμβάνουν: την παράδοση παρασκευασμένων εδεσμάτων, πρόχειρων ή μη γευμάτων ή γενικότερα φαγητών τα οποία ως έτοιμα μπορούν να καταναλωθούν άμεσα, χωρίς να χρειάζεται στη συνέχεια επεξεργασία από τον αγοραστή. Με την λέξη παράδοση, ο νόμος περιλαμβάνει:

• είτε την παράδοση για επιτόπια κατανάλωση,
• είτε την παράδοση σε «πακέτο», με παραλαβή από τον ίδιο τον πελάτη, ή με αποστολή στο σπίτι, ή στο χώρο εργασίας, κ.λπ.

Όπως διευκρινίζεται στην Υπ. Απόφαση, πρόκειται για φαγητά που παρασκευάζονται με βρασμό, ψήσιμο, τηγάνισμα, ζέσταμα ή άλλο τρόπο, πχ ανάμειξη υλικών.

Γενικός κανόνας: ο κανονικός συντελεστής (23%) εφαρμόζεται σε όλα τα αγαθά που περιέχονται στο πακέτο.

Έτσι τα γλυκά που παραδίδονται από ζαχαροπλαστεία και λοιπές συναφείς επιχειρήσεις, για κατανάλωση εκτός των καταστημάτων αυτών, εξακολουθούν να υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή 13% (βλ. πιο κάτω, κατηγορία Β΄ με 13%). Όταν όμως αυτά  σερβίρονται ή περιλαμβάνονται στα πακέτα έτοιμων φαγητών προς άμεση κατανάλωση, που παραδίδονται από εστιατόρια, ταβέρνες, πιτσαρίες, οβελιστήρια, οινομαγειρεία, ψητοπωλεία, ταχυφαγεία, καφετέριες και συναφή καταστήματα, θα έχουν φ.π.α. 23%, όλα τα αγαθά που περιέχονται στο πακέτο, ακόμα και το εμφιαλωμένο (επιτραπέζιο- μη αεριούχο) νερό!

6) Σημαντικές διευκρινήσεις:

α) ως συναφείς επιχειρήσεις και για τα είδη που πωλούν από 1-9-2011 με φ.π.α. 23%, θεωρούνται και:

• οι κινητές καντίνες,
• τα κυλικεία σε γήπεδα ή άλλους αθλητικούς χώρους. Προσοχή: εξαιρούνται κυλικεία που λειτουργούν μέσα σε σχολεία, πανεπιστήμια, νοσοκομεία, κλινικές,  γηροκομεία, άσυλα κλπ. (βλ. σχετικά πιο κάτω στη Β΄ κατηγορία, με 13%, περίπτωση β΄ )
• τα μπαρ κινηματογράφων και θεάτρων,
• οι επιχειρήσεις τροφοδοσίας (catering), για τις οποίες βλ πιο κάτω, περίπτωση ε΄.
• οι επιχειρήσεις παρασκευής και διανομής πίτσας, κινέζικων γευμάτων, γευμάτων δίαιτας ή υγιεινής διατροφής,
• τα γαλακτοπωλεία και καταστήματα διάθεσης για επιτόπια κατανάλωση, όπως λουκουμάδες, μπουγάτσα και κάθε είδους πίττες, παγωτά, κλπ.
• τα σούπερ μάρκετ που παραδίδουν έτοιμα μαγειρεμένα φαγητά (βλ. σχ. και πιο κάτω κατηγορία Γ΄).
• οι επιχειρήσεις που πωλούν σάντουιτς, τυρόπιτες, σαλάτες και λοιπά  παρόμοια πρόχειρα γεύματα ή σνακς.

β) Συμπεριλαμβάνονται στο 23% και τα αρτοποιεία, καθώς και τα ζαχαροπλαστεία, όταν πωλούν αντίστοιχα είδη (σάντουιτς, τυρόπιτες, σαλάτες και λοιπά  παρόμοια πρόχειρα γεύματα ή σνακς). Για το ψωμί και τα γλυκά, από τα καταστήματα αυτά, βλ. πιο κάτω, στην κατηγορία Β΄, με 13%, περιπτώσεις γ΄και δ΄.

γ) Οι υπηρεσίες εστίασης που παρέχονται από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και τα λοιπά καταλύματα, υπάγονται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ (23%). Προσοχή: οι υπηρεσίες μόνο διαμονής, φορολογούνται, από 01.01.2011, με τον υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ (6,5%).

δ) στην περίπτωση που οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις παρέχουν υπηρεσίες διαμονής και εστίασης ή άλλες υπηρεσίες έναντι ενιαίας τιμής, (χωρίς τελικά την διάκριση μεταξύ Ελλήνων και ξένων πελατών), υπό την προϋπόθεση ότι ο διαχωρισμός στους επί μέρους συντελεστές δεν είναι εφικτός - ο νόμος κάνει δεκτό - η διάκριση, κατά συντελεστή φόρου, από 1-9-2011, να γίνεται ως εξής:

1. Διαμονή με πρωινό: 5% της ενιαίας τιμής υπάγεται στον συντελεστή ΦΠΑ (23%), ως αντιπαροχή που καταβάλλεται για το πρωινό.

2. Διαμονή με ημιδιατροφή: 15% της ενιαίας τιμής υπάγεται στον συντελεστή ΦΠΑ (23%), ως αντιπαροχή για το πρωινό και το γεύμα.

3. Διαμονή με το σύστημα all inclusive (πλήρης διατροφή περιλαμβανομένης της κατανάλωσης ποτών και της παροχής λοιπών υπηρεσιών που περιλαμβάνονται στο πακέτο, όπως τηλεφωνική εξυπηρέτηση, χρήση ομπρελών, αθλητικές υπηρεσίες κ.α.): 30% της ενιαίας τιμήςυπάγεται στον συντελεστή ΦΠΑ (23%), ως αντιπαροχή που καταβάλλεται για τις υπηρεσίες εστίασης, για τις καταναλώσεις αλκοολούχων ή μη ποτών και για τις λοιπές παροχές που ενδεχομένως περιλαμβάνει το πακέτο.

ε) Η τροφοδοσία (catering) (όταν δεν γίνεται απλή παράδοση φαγητού), ανεξάρτητα από το γεγονός ότι τα προσφερόμενα είδη δεν καταναλώνονται άμεσα από τον πελάτη εντός των εγκαταστάσεων τους, αλλά σε χώρο και χρόνο που προσδιορίζονται από τον πελάτη,αποτελεί παροχή υπηρεσίας εστίασης και υπαγεται στον κανονικό συντελεστή 23%.
στ) τα σάντουιτς (είτε ωμά, είτε ψημένα) υπάγονται στον κανονικό συντελεστή φ.π.α. 23%. Προσοχή: με την τοποθέτηση τους σε πλαστική ή άλλη συσκευασία, σύμφωνα με τη διάταξη δεν θεωρούνται τυποποιημένα και συνεπώς υπάγονται στο 23%.

Β. ΣΤΟΝ ΧΑΜΗΛΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 13%.

Στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13% θα αναζητήσετε τα κάτωθι προϊόντα:

α) Τα μη αεριούχα φυσικά ή τεχνητά μεταλλικά νερά.

Προσοχή: για αποφυγή παρερμηνειών, και διάκριση από τα αεριούχα νερά (φυσικά ή τεχνητά), καθώς και τα αναψυκτικά, και τα οποία, όπως  είδαμε παραπάνω υπάγονται στο 23%, εδώ με 13%, ο νόμος εννοεί τα μη αεριούχα φυσικά ή τεχνητά μεταλλικά νερά, χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών, ούτε αρωματισμένα. Συνεπώς το κανονικό (επιτραπέζιο) εμφιαλωμένο νερό εξακολουθεί να είναι με 13%. για πωλήσεις χονδρικά και λιανικά και από όλα τα σημεία. (super market, περίπτερα, εστιατόρια, ταχυφαγεία κλπ.). Ενώ όπως είδαμε παραπάνω στο γενικό κανόνα, όταν σερβίρεται και περιλαμβάνεται στο πακέτο με τα άλλα φαγητά, ποτά, γλυκά, κ.λ.π., εμπίπτειστις υπηρεσίες εστίασης με 23%.

β) Τα κυλικεία που λειτουργούν μέσα σε σχολεία, πανεπιστήμια, νοσοκομεία, κλινικές, γηροκομεία, άσυλα κλπ. εξαιρούνται και συνεπώς δεν υπάγονται στο 23%, αλλά συνεχίζουν να υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή 13%, για τις παραδόσεις έτοιμων εδεσμάτων, γευμάτων και φαγητών γενικά.

γ) Το ψωμί (η παράδοση) και τα άλλα αρτοσκευάσματα όπως παξιμάδια, κριτσίνια, φρυγανιές, κουλούρια, κρουασάν, μπισκότα, κέικ και βουτήματα ζαχαροπλαστικής, συνεχίζουν να υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή (13%).

δ) Τα γλυκά από ζαχαροπλαστεία και λοιπές συναφείς επιχειρήσεις, τα οποία δεν καταναλώνονται επί τόπου, αλλά παραλαμβάνονται για κατανάλωση εκτός των καταστημάτων αυτών, εξακολουθούν να υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή 13%. Όταν όμως αυτά περιλαμβάνονται σε πακέτα έτοιμων φαγητών προς άμεση κατανάλωση, έχουν 23%.(σχ. βλ. και πιο πάνω στην κατηγορία Α, στην παράγραφο γενικός κανόνας).

ε) Τα τυποποιημένα είδη διατροφής εξακολουθούν να υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή 13%, παρότι είναι έτοιμα για άμεση κατανάλωση.

Τυποποιημένα θεωρούνται τα είδη διατροφής, τα οποία:

• παρασκευάζονται για ευρεία κατανάλωση και
• διατίθενται προς πώληση συσκευασμένα, (όπως κονσέρβες, αλλαντικά, αλίπαστα, γιαούρτια, έτοιμες σαλάτες, ταραμοσαλάτα, τυροσαλάτα, ρώσικη, κλπ.),
• ή είναι εμπορεύσιμα σε μεγάλες συσκευασίες ή ποσότητες και πωλούνται χύμα ή κομμένα σε μικρότερες ποσότητες. (όπως αλλαντικά, αλίπαστα, τυριά, ελιές, τουρσί και λοιπά παρόμοια).

Προσοχή: για τα σάντουιτς βλ. πιο πάνω Α΄ κατηγορία, περίπτωση στ΄).

στ) Τα μη παρασκευασμένα είδη διατροφής (ζυμαρικά, όσπρια, λαχανικά, φρούτα, κρέατα, ψάρια, και λοιπά είδη διατροφής, φρέσκα ή κατεψυγμένα), καθώς και τα παρασκευασμένα είδη διατροφής που διατίθενται κατεψυγμένα ανεξάρτητα από τον κωδικό δραστηριότητας της επιχείρησης, συνεχίζουν να υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή (13%).

Γ) Όταν η επιχείρηση εμπορεύεται διαφορετικά είδη αγαθών ή παρέχει διαφορετικά είδη υπηρεσιών (παντοπωλεία, σούπερ μάρκετ, κ.λ.π.):

Στις περιπτώσεις αυτές, ο νόμος τις υποχρεώνει να εφαρμόζουν τον κατά περίπτωση συντελεστή ΦΠΑ ο οποίος ισχύει για κάθε συγκεκριμένο αγαθό ή κάθε συγκεκριμένη υπηρεσία.

Παραδείγματα: 

(α) παντοπωλείο και ταβέρνα μαζί (μία ενιαία επιχείρηση):Για τα τρόφιμα και τυποποιημένα είδη διατροφής εφαρμόζει το μειωμένο συντελεστή 13%, ενώ για την ταβέρνα τον κανονικό συντελεστή 23%.

(β) σούπερ μάρκετ που παραδίδουν και έτοιμα μαγειρεμένα φαγητά:

Για τα προϊόντα του σούπερ μάρκετ εφαρμόζει τον ανάλογο συντελεστή. Ειδικά όμως για τα τυποποιημένα είδη διατροφής εφαρμόζει τον μειωμένο 13%, ενώ για την παράδοση έτοιμων γευμάτων τον κανονικό συντελεστή (23%).

Πηγή: http://www.taxheaven.gr/laws/circular/index/circular/12633

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Η Amazon ετοιμάζει το δικό της tablet!


Oι λεπτομέρειες που παρουσιάζονται απο όλα τα blogs προέρχονται από τον MG Siegler, editor του TechCrunch (ένα από τα πιο δημοφιλή blog πληροφορικής και τεχνολογίας), που το είδε και το δοκίμασε από κοντά.
 Το νέο tablet θα ονομάζεται “Amazon Kindle”. Θα διαφέρει κατα πολύ από το tablet της Apple αλλά και από όλα τα άλλα, καθώς οι υπεύθυνοι υποστηρίζουν πως δεν πρέπει να προσπαθήσεις να μιμηθείς κάτι.  Κα για αυτό η Amazon αποφάσισε να δημιουργήσει ένα νέο, δικό της, tablet 7’’ το οποίο όμως θα τρέχει Android.
Από τις πληροφορίες που έδωσε ο MG, η νέα συσκευή θα έχει μονοπύρηνο επεξεργαστή και μλόλις 6 GB χωρητικότητα, δηλαδή η Amazon το προορίζει για χρήση περισσότερο στο cloud .  Η συσκευή είναι μια ταμπλέτα 7 ιντσών με οθόνη αφής. Ισχυρίζεται, επίσης, πως μοιάζει με το Blackberry Playbook στην μορφή.
 Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, θα υποστηρίζει WiFi ενώ παράλληλα το Amazon συζητάει με εταιρείες παροχής κινητής τηλεφωνίας για να προσθέσει αργότερα και κάποια έκδοση με 3G. Εξωτερικά συναντάμε μία θύρα micro-USB (μάλλον για τη φόρτιση της συσκευής), το power button στο κάτω μέρος της, ενώ στο πάνω μέρος συναντάμε τα ηχεία. Παρολαυτά το Amazon Kindle δεν έχει camera, τουλάχιστον η έκδοση την οποία δοκίμασε ο MG.
Το περιβάλλον είναι μαύρο, σκούρο μπλέμ και αρκετό πορτοκαλί.  Η κεντρική οθόνη έχει τη μορφή ενός carousel. Εκεί εμφανίζονται όλα όσα έχει ο χρήστης εγκατεστημένα στη συσκευή. Στο κάτω μέρος υπάρχει μία μπάρα στην οποία μπορεί κανείς να καρφιτσώσετε τα αγαπημένα σας από αυτά. Ενώ στο πάνω μέρος της οθόνης εμφανίζονται πληροφορίες για το όνομα του κατόχου της συσκευής (δηλαδή YOUR NAME’s Kindle), την μπαταρία, καθώς και άλλες ειδοποιήσεις που μπορεί να προκύψουν.
Το Amazon Kindle δεν περιλαμβάνει καμία εφαρμογή της Google, γεγονός που επιβεβαιώνει τις δηλώσεις και την θελησή τους να διαφοροποιηθούν, το οποίο και δείχνει πως το Amazon θα συνεχίσει να χτίζει μόνο του το λειτουργικό που θα χρησιμοποιεί.
Σύμφωνα με φήμες αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Νοέμβριο.Το Amazon δεν έχει επίσημα επιβαβαιώσει την ημερομηνία. O Siegler αναφέρει επίσης πως και μια έκδοση 10 ιντσών ετοιμάζεται, αλλά αυτά τα σχέδια έχουν καθυστερήσει μέχρι τις αρχές του 2012. Τέλος, το TechCrunch  λέει πως η συσκευή θα πωλείται για 250 δολάρια, που είναι λιγότερο από την μισή τιμή που πωλέιται το Apple iPad.
Βέβαια όλα τα παραπάνω θα επιβεωβαιωθούν ή θα διαψευθούν με την κυκλοφορία του.....

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011

Ανάγκη εξέλιξης και υποστήριξης ιστοσελίδων


Στις μέρες μας όλο και περισσότεροι επαγγελματίες επιλέγουν το Ιντερνετ ως το καλύτερο μέσο προβολής, διαφήμισης κι αξιολόγησης των προϊόντων ή και της επιχείρησής τους. Άλλωστε διανύουμε πλέον μια εποχή που όχι μόνο η μη ύπαρξη ιστοσελίδας κατατάσσει την επιχείρηση ως εσωστρεφή αλλά και η πρώτη εντύπωση του εκάστοτε πελάτη στηρίζεται πολύ στο κατά πόσο φιλική, εύχρηστη κι αξιόπιστη είναι η ιστοσελίδα αυτή.

Παρόλα αυτά κι ενώ η δημιουργία website αποτελεί μία από τις πρώτες προτεραιότητες προώθησης από την πλευρά της επιχείρησης, στη πλειονότητα των περιπτώσεων δεν δίνεται από τους ενδιαφερόμενους η απαραίτητη προσοχή στις ανάγκες ενός τέτοιου project.

Φυσικά, ένα από τα πρώτα πράγματα που κοιτάει κανείς όταν δημιουργεί έναν ιστότοπο είναι να ικανοποιεί εικαστικά και πληροφοριακά τον επισκέπτη και εν δυνάμει πελάτη του. Έτσι λοιπόν αφιερώνεται αρκετός χρόνος από τον κατασκευαστή στη σωστή επιλογή των χρωματικών συνδυασμών και εικόνων που θα δώσουν τα κατάλληλα ερεθίσματα καθώς και στη διατύπωση του κειμένου που θα χρησιμοποιηθεί ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Η προβολή λοιπόν πολλές φορές είναι αρκετή για τον ιδιοκτήτη μιας ιστοσελίδας κι αν συνδυαστεί και με μια καλή πολιτική διαφήμισης και προώθηση της σελίδας τότε η δουλειά του κατασκευαστή θεωρείται πως έχει τελειώσει ενώ η μόνη επαφή που κρατούν μαζί του μετά είναι για τυχόν αλλαγές ή βλάβες που μπορεί να υποπέσουν στην αντίληψή τους.

Όπως τονίζουν όμως όλοι οι σοβαροί επαγγελματίες του χώρου κατασκευής ιστοσελίδων, και λίγοι τους δίνουν σημασία, η δημιουργία ενός website είναι μόνο η αρχή, ενώ είναι επιτακτικής ανάγκης και η διαρκής υποστήριξη, αναβάθμιση και προστασία του για όσο αυτό υφίσταται.

Είναι άλλωστε γνωστό πως οι παραβάσεις ιστοσελίδων έχουν αυξηθεί σημαντικά καταλήγοντας συνήθως σε αλλοίωση του περιεχομένου των ιστοχώρων και προβολή διαφόρων εικόνων από την πλευρά των hacker, ακόμα και κλοπή σημαντικών επιχειρηματικών δεδομένων.

Η υποστήριξη είναι η προϋπόθεση για να συνεχίσει να λειτουργεί ομαλά μια ιστοσελίδα στη διάρκεια του χρόνου. Και αν και είναι ένας από τους κρισιμότερους παράγοντες, πολύ συχνά δεν τον υπολογίζει ο ενδιαφερόμενος, με αποτέλεσμα ελάχιστες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο να διαθέτουν υποστήριξη, αν και υπάρχουν κρίσιμοι λόγοι που το υπαγορεύουν.

Υπάρχει λοιπόν μια πληθώρα ειδικών, προγραμματιστών και μη, εταιριών ή αυτόνομων ελευθέρων επαγγελματιών, που έχουν τις τεχνικές γνώσεις για να κατασκευάσουν μια ιστοσελίδα. Ο μεγαλύτερος ωστόσο, κατασταλτικός παράγοντας για τη σωστή και ομαλή υλοποίηση και συντήρηση τέτοιων έργων είναι συνήθως η ελλιπής γνώση κι οι εσφαλμένες εντυπώσεις που υπάρχουν από την πλευρά των ενδιαφερομένων. Είναι άλλωστε συχνό φαινόμενο η υποτίμηση της δουλειάς ενός προγραμματιστή, ενώ μάλιστα, στην Ελλάδα δεν υπάρχει καν η έννοια των συμβολαίων υποστήριξης και αναβάθμισης ιστοσελίδων για τη συνεχή παρακολούθηση κι εξέλιξή τους.

Γιατί λοιπόν είναι αναγκαία η υποστήριξη μιας ιστοσελίδας;
Η εγκατάσταση μιας ιστοσελίδας γίνεται πάντα με βάση συγκεκριμένες προδιαγραφές για την σωστή λειτουργία και επαρκή προστασία της. Ωστόσο, το Ιντερνετ είναι ένας ταχέως μεταβαλλόμενος χώρος κι ως εκ τούτου αν μια από τις προδιαγραφές αλλάξει, η ιστοσελίδα κινδυνεύει να μη λειτουργεί σωστά ή και να είναι ευάλωτη σε πιθανές επιθέσεις. Είτε για λόγους ασφάλειας είτε και λόγω διαρκούς εξέλιξης της αγοράς οι ιστοσελίδες συνήθως απαιτούν έλεγχο και πιθανός αλλαγές αρκετές φορές το χρόνο. Αυτές περιλαμβάνουν από έλεγχο των αρχείων καταγραφής επισκέψεων (log files) μέχρι και μια γενικότερη ανανέωση κι αναβάθμιση των τεχνικών χαρακτηριστικών που αν και δεν είναι εμφανή στον επισκέπτη της σελίδας είναι ζωτικής σημασίας για την ασφαλή κι αξιόπιστη λειτουργία της.

Η ελληνική πραγματικότητα:
Η πλειονότητα των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων θεωρεί τις υπηρεσίες πληροφορικής στην καλύτερη περίπτωση ως αναγκαίο κακό. Είναι σύνηθες φαινόμενο ο επιχειρηματίας να θεωρεί ότι η κατασκευή μιας ιστοσελίδας περιλαμβάνει και την «ισόβια» υποστήριξη της. Από την άλλη μεριά, η κατασκευή των ιστοσελίδων γίνεται πολλές φορές από μη αξιόπιστες εταιρίες ή ακόμα και μη επαγγελματίες του χώρου με αποτέλεσμα να μην αναλύονται στον πελάτη οι μελλοντικές εργασίες που απαιτούνται .
Οι αξιόπιστες λοιπόν εταιρείες πληροφορικής αντιμετωπίζουν σημαντικό πρόβλημα κάθε φορά που εξηγούν τι σημαίνει συμβόλαιο υποστήριξης και γιατί αυτό είναι σημαντικό. Έτσι η έννοια του συμβολαίου υποστήριξης ιστοσελίδας είναι σχεδόν άγνωστη στην ελληνική αγορά με πολύ αρνητικές επιπτώσεις για την ποιότητα της ηλεκτρονικής παρουσίας των επιχειρήσεων.
Φυσικά, η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη στα συμβόλαια προώθησης των ιστοσελίδων με χρήση τεχνικών Internet Marketing.

Συμπερασματικά, η κατασκευή ιστοσελίδων είναι απλά η βάση για την εκκίνηση μιας διαρκούς προσπάθειας βελτίωσης, εξέλιξης  και προσαρμογής στις σύγχρονες ανάγκες του διαδικτύου. Άλλωστε, τίποτα δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο ή τεχνικά άρτιο μετά από λίγους μήνες στο ρευστό κόσμο του Internet.

Σάββατο 27 Αυγούστου 2011

Κάθε γιατρός του ΙΚΑ ... με το κασελάκι του!

Δεν περνάει ημέρα που να μην απορούμε για τις αποφάσεις που παίρνουν οι επιτελείς της κυβέρνησης!  Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε γράψει για τις απίστευτες αστοχίες του προγράμματος  Digi – retail σε σχέση με την εισαγωγή νέων τεχνολογιών στις επιχειρήσεις λιανικής.  
Τώρα σειρά έχει η απόφαση Γ55/852/10-8-2011 του ΙΚΑ σύμφωνα με την οποία κάθε γιατρός που έχει οποιαδήποτε σχέση εργασίας με αυτό δικαιούται επιδότηση 600€ με σκοπό την προμήθεια ενός Laptop, ενός εκτυπωτή και μιας σύνδεσης στο Internet.

Και αναρωτιέται κανείς που είναι το παράδοξο;

Ο σκοπό της προμήθειας του φορητού εξοπλισμού σύμφωνα με το παραπάνω έγγραφο είναι  «να καταχωρούν ηλεκτρονικά και να  εκτελούν τις ιατρικές συνταγές και  παραπεμπτικά των ιατρικών εξετάσεων».  
Τι γίνεται όμως στις περιπτώσεις που κάποιος γιατρός του ΙΚΑ εξυπηρετεί περισσότερα ιατρεία του ΙΚΑ; Τι γίνεται π.χ. στην περίπτωση που ο γιατρός εξυπηρετεί 3 ημέρες στο ΙΚΑ της Τούμπας και 2 ημέρες στο ΙΚΑ Στρατωνίου.
Θα πρέπει κάθε φορά να μεταφέρει και να ξανασυνδέει το laptop και τον εκτυπωτή! Θα έχει δηλαδή το δικό του κασελάκι για την δουλειά όπως έκανε και ο Βασίλης Καΐλας στις ασπρόμαυρες ταινίες του 60!
Η απορία είναι απλή: Δεν θα ήταν αποτελεσματικότερο αντί να κάνουμε τους γιατρούς αχθοφόρους, να εξοπλίσουμε το κάθε ιατρείο με ένα ηλεκτρονικό υπολογιστή και ένα εκτυπωτή;  Έτσι ο εξοπλισμός θα ανήκε στο ΙΚΑ και στο συγκεκριμένο ιατρείο και όχι στο γιατρό που μπορεί μετά από ορισμένους μήνες να μην συνεργάζεται καν με αυτό.
Φυσικά δεν μπαίνουμε σε άλλες λεπτομέρειες και τραγελαφικές καταστάσεις όπως «μάζεψε το δικό σου εκτυπωτή να βάλω το δικό μου», «δεν έχει κάλυψη η κινητή τηλεφωνία και το “στικάκι” δεν μπαίνει στο Internet» κ.λ.π.
Τα μεγάλα μυαλά της δημόσια διοίκησης διέπρεψαν για ακόμα μια φορά!

Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011

Δωρεάν WiFi στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς


Στην εγκατάσταση συστημάτων παροχής ασύρματου διαδικτύου (WI-Fi), και μάλιστα δωρεάν, στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής θα προχωρήσει στο αμέσως επόμενο διάστημα το υπουργείο Υποδομών.

Μέσα στο επόμενο έτος θα τοποθετηθούν πομποί Wi-Fi σε όλους τους σταθμούς του Μετρό και του ΟΣΕ καθώς και σε επιλεγμένες στάσεις λεωφορείων, με προτεραιότητα εκείνες που γειτνιάζουν με κεντρικές πλατείες. Όταν ολοκληρωθεί το έργο, θα διασφαλίζεται η απρόσκοπτη συνέχεια του σήματος ανάμεσα στους σταθμούς. 

Έως τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου με την εγκατάσταση υποδομής ασύρματου διαδικτύου στην περιοχή της Αθηναϊκής Τριλογίας (Εθνική Βιβλιοθήκη, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ακαδημία Αθηνών), η οποία θα παρέχει δωρεάν πρόσβαση στο ίντερνετ μέσω του σταθμού του Μετρό και των στάσεων των λεωφορείων.

Η εγκατάσταση του συστήματος είναι δέσμευση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γ. Ραγκούση και των διοικήσεων του ΟΑΣΑ και του Μετρό. Πρόθεση του υπουργείουν είναι η παροχή ασύρματου διαδικτύου να επεκταθεί σταδιακά σε όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς και στα οδικά μέσα.

Παρόμοια πρωτοβουλία είχαν πάρει πριν λίγο μόλις διάστημα και τα κτέλ Αττικής τα οποία με ανακοίνωσή τους ενημέρωσαν μόλις στις αρχές Ιουλίου το επιβατικό κοινό πως οι επιβάτες των λεωφορείων της ΚΤΕΛ Νομού Αττικής Α.Ε. θα είχαν σύντομα δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Η εταιρία αποφάσισε πιλοτικά την παροχή Wi-fi σύνδεσης στα λεωφορεία που εκτελούν το υπεραστικό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Σκοπός της κίνησης αυτής ήταν η αναβάθμιση της ποιότητας του ταξιδιού και η προσέλκυση νέων πελατών για την ΚΤΕΛ Αττικής Α.Ε.  Ήδη ΚΤΕΛ άλλων νομών, όπως το ΚΤΕΛ Κοζάνης, προσφέρουν ευρυζωνικές συνδέσεις για τους επιβάτες των δρομολογίων τους.


Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

Τι είναι το Google Voice?

Εδώ κι ένα χρόνο περίπου οι χρήστες του Gmail απέκτησαν τη δυνατότητα να συνομιλούν δωρεάν με άλλους Gmail χρήστες μέσω κλήσης και βιντεοκλήσης από την ίδια τη σελίδα των email τους, αλλά και να πραγματοποιούν κλήσεις σε σταθερά και κινητά με πολύ φθηνές χρεώσεις και χωρίς την ανάγκη εγκατάστασης κάποιου προγράμματος στον υπολογιστή. Χαρακτηριστικό που ήρθε σε άμεση σύγκριση με το πολύ γνωστό σε όλους και δημοφιλές Skype. Ωστόσο, για τους κατοίκους των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής αυτό ήταν ακόμα μεγαλύτερη καινοτομία καθώς ήρθε να ενισχύσει το ήδη υπάρχων από τον Μάρτιο του 2009 Google Voice.

Το Google Voice λοιπόν είναι κάτι πολύ παραπάνω από τη δυνατότητα κλήσεων μέσω Ίντερνετ. Ένας απλός χρήστης Gmail έχει τη δυνατότητα να εγγραφεί δωρεάν σε έναν Google αριθμό τηλεφώνου και να εκμεταλλευτεί τις φθηνές χρεώσεις και τις μοναδικές προσφορές που του προσφέρονται και το σημαντικότερο μπορεί να χρησιμοποιεί αυτό το νούμερο σε οποιαδήποτε συσκευή τηλεφώνου επιθυμεί, κινητή ή σταθερή!

Η ιδέα είναι πολύ χρήσιμη καθώς με αυτό τον τρόπο συνδέεται ο χρήστης με έναν συγκεκριμένο αριθμό τηλεφώνου κι όχι με μια συγκεκριμένη συσκευή. Σε μια εποχή που όλοι σχεδόν έχουν το σταθερό τηλέφωνο στο σπίτι, το κινητό τους τηλέφωνο (πολλές φορές όχι μόνο ένα!) και πιθανόν και της δουλειάς τους το τηλέφωνο, μια τέτοια καινοτομία έρχεται να τους λύσει τα χέρια και να κάνει ακόμα ευκολότερη και λιγότερο σύνθετη την επικοινωνία τους με όλους.


Η χρήση είναι πολύ εύκολη. Από τη σελίδα του Google Voice στο Ίντερνετ, ή και μέσω mobile apps διαθέσιμα για Android, iPhone και Blackberry, επιλέγεις να πραγματοποιήσεις μια κλήση σε κάποιο νούμερο χρησιμοποιώντας τον Google αριθμό σου και μια οποιαδήποτε από τις συσκευές που έχεις συνδέσει με το νουμερο αυτό ή εναλλακτικά και από τον ίδιο τον υπολογιστή (όπως και με το Skype). Αφού επιλέξεις τον αριθμό που θέλεις να καλέσεις και τη συσκευή που θα χρησιμοποιήσεις, χτυπάει η συσκευή αυτή και απαντώντας στο ακουστικό ενεργοποιείται η κλήση στο νούμερο που επέλεξες. Το άτομο που καλείς θα δει στην αναγνώριση της κλήσης τηλεφώνου του τον Google αριθμό σου, άσχετα από ποια συσκευή πραγματοποίησες την κλήση -εννοείται πως στην εκάστοτε συσκευή που χρησιμοποιείς δεν είσαι υποχρεωμένος να ακυρώσεις τον πάροχο που είχες από πριν!


Το Google Voice εκμεταλλευόμενο μάλιστα και πολλά από τα χαρακτηριστικά του Gmail, προσφέρει πολλές ακόμα δυνατότητες όπως online τηλεφωνητή, με εγγραφή φωνητικών μηνυμάτων σε κείμενο και αποστολής τους με SMS ή email για πιο εύκολη διαχείριση, φθηνές intenational κλήσεις, εγγραφή και φραγή κλήσης, ταυτόχρονη κλήση με πολλούς και πολλά άλλα.


Το δυσάρεστο της υπόθεσης είναι πως το Google Voice έχοντας κλείσει πλέων 2 χρόνια λειτουργίας είναι ακόμα διαθέσιμο μόνο σε κατοίκους των Η.Π.Α. Εμείς στην Ελλάδα και σε άλλες 37 χώρες έχουμε προς το παρόν μόνο τη δυνατότητα κλήσεων και βιντεοκλήσεων μέσω της Gmail σελίδας στο Ίντερνετ δωρεάν σε άλλους Gmail λογαριασμούς αλλά και επί πληρωμή σε εγχώρια σταθερά, κινητά και σε άλλους 150 προορισμούς εξωτερικού.

Για την ώρα λοιπόν ευελπιστούμε να φτάσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα αυτή η νέα τεχνολογία και στη χώρα μας.
Πατήστε για περισσότερες πληροφορίες για τις χρεώσεις του Google και του Skype.