Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2011

Digi-Retail



Tο digi-retail, το νέο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ που ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στις 21/07/2010, έχει ως στόχο τη βελτίωση της αξιοποίησης των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών από τις επιχειρήσεις του κλάδου λιανικής. Ενισχύονται έργα ύψους επένδυσης από 10.000 έως 500.000€ με ποσοστό επιχορήγησης από 40% έως 60%.Ο μέγιστος επιτρεπτός προϋπολογισμός του επενδυτικού σχεδίου και το ποσοστό επιχορήγησης ορίζονται ανάλογα με την κατηγορία που κατατάσσεται η επιχείρηση βάσει των κριτηρίων της δράσης. Σε κάθε περίπτωση ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικής πρότασης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 100% του Μέσου Όρου του κύκλου εργασιών των τελευταίων τριών διαχειριστικών χρήσεων της επιχείρησης (ή λιγότερων, αν δεν έχουν κλεισθεί τρεις). Ο μέγιστος επιχορηγούμενος προϋπολογισμός ανά υποβαλλόμενη πρόταση ανέρχεται σε 400.000€. Ο ελάχιστος προϋπολογισμός ανά υποβαλλόμενη πρόταση ορίζεται στα 10.000€.
Αναλυτικά τα ποσά φαίνονται στον πίνακα που ακολουθεί:

Κατηγορία Δικαιούχου

ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ
ΜΙΚΡΗ
ΜΕΣΑΙΑ
ΜΕΓΑΛΗ
Π/Υ Επενδυτικού Σχεδίου
Από 10.000€
έως 100.000€
Από 25.000€ έως 150.000€
Από 50.000€ έως 250.000€
Από 100.000€ έως 500.000€

Ανάλογα με την κατηγορία του δικαιούχου τα ποσοστά επιχορήγησης ανά επενδυτικό σχέδιο παρουσιάζονται στον πίνακα που ακολουθεί:

Κατηγορία Δικαιούχου

ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ
ΜΙΚΡΗ
ΜΕΣΑΙΑ
ΜΕΓΑΛΗ
Ποσοστό Επιχορήγησης
60%
60%
50%
40%

Δικαίωμα συμμετοχής στη δράση digi-retail
Δικαιούχοι των ενισχύσεων μπορούν να είναι μεμονωμένες επιχειρήσεις (όχι ενώσεις  επιχειρήσεων), ιδιωτικού δικαίου, κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που δραστηριοποιούνται νόμιμα στην Ελληνική Επικράτεια. Επιλέξιμες προς χρηματοδότηση θεωρούνται οι επιχειρήσεις, για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά οι παρακάτω προϋποθέσεις:
§  Έχουν κλείσει τουλάχιστον μια πλήρη δωδεκάμηνη διαχειριστική χρήση.
§  Η Επιχείρηση απασχολεί κατ΄ ελάχιστο έναν (1) εργαζόμενο (1 Ετήσια Μονάδα Εργασίας) με σχέση εξηρτημένης εργασίας, ιδιωτικού δικαίου, επιπλέον του/ων επιχειρηματία/ων – του/ων μετόχου/ων – του/ων εταίρου/ων.
§  Ο κλάδος (κατά ΚΑΔ 2008) της κύριας δραστηριότητας και της δραστηριότητας με τα μεγαλύτερα έσοδα της επιχείρησης δεν εμπίπτει στις εξαιρέσεις του κανόνα De Minimis και η επιχείρηση ανήκει στον κλάδο του Λιανεμπορίου.
§  H επιχείρηση κατά την τρέχουσα χρήση και κατά τις δύο προηγούμενες χρήσεις δεν έχει λάβει επιχορηγήσεις από Προγράμματα και Δράσεις Κρατικών Ενισχύσεων που εμπίπτουν στον κανόνα De Minimis, τα οποία αθροιστικά μαζί με την αιτούσα επιχορήγηση υπερβαίνουν τα 200.000€.
§  Η Επιχείρηση δεν ήταν προβληματική την 1η Ιουλίου 2008 (σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 2 παρ.2 και 3 της ΥΑ 34704/ΕΥΣ5629 (ΦΕΚ 1418/Β/15 Ιουλίου 2009)). Η Επιχείρηση μπορεί να λάβει επιχορήγηση αν κατέστη προβληματική μετά την 1η Ιουλίου 2008, συνεπεία της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής και οικονομικής κρίσης.
§  H επιχείρηση λειτουργεί νόμιμα, διατηρώντας σε ισχύ όλες τις προβλεπόμενες από το νόμο άδειες λειτουργίας
Επενδύσεις που ενισχύονται από τη δράση digi-retail
Κάθε δικαιούχος που θα συμμετάσχει στη Δράση Digi-retail μπορεί να υποβάλλει επενδυτική πρόταση στο πλαίσιο των ακόλουθων ενεργειών. (Ενδεικτικά παραδείγματα, με παράθεση και των αγγλικών όρων προς διευκόλυνση των ενδιαφερόμενων) :
 E (1): Αναδιοργάνωση και εξοικονόμηση πόρων, με αξιοποίηση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών
- Πλήρης αυτοματοποίηση και ηλεκτρονική παρακολούθηση προϊόντων και αποθεμάτων, με ηλεκτρονική έκδοση παραστατικών
- Ηλεκτρονική τιμολόγηση (e-invoicing) ή/και έκδοση αποδείξεων λιανικής με ταυτόχρονη ηλεκτρονική αρχειοθέτηση
- Υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών (e-payments)
- Ηλεκτρονικός καθορισμός τιμών και σήμανσης (e-pricing) και δυναμική τιμολόγηση προϊόντων
- Ηλεκτρονική σήμανση ραφιού (electronic shelf tags)
- Εφαρμογές RFID (π.χ. έξυπνο καλάθι προϊόντων κλπ)
- Αυτοματοποιημένη ανταλλαγή πληροφοριών για τη διακίνηση και διαθεσιμότητα προϊόντων μεταξύ υποκαταστημάτων μέσω online επικοινωνίας
- Υπηρεσίες ολοκληρωμένης διαχείρισης λιανικής (διαχείριση πελατολογίου, αυτοματοποίηση εφοδιαστικής αλυσίδας, διασύνδεση με ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα)
- Εφαρμογές Business Intelligence
*ii. Ε(2): Εξωστρέφεια προώθηση διεύρυνση κύκλου εργασιών με χρήση προηγμένων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (Ενδεικτικά Παραδείγματα)
- Έξυπνες κάρτες επιβράβευσης πελατών (smart loyalty cards)
- Ψηφιακή Σήμανση για την προβολή προϊόντων (Digital signage)
- Αυτόματες/ Έξυπνες προϊοντικές ετικέτες (smart tagging)
- Διαδραστικές βιτρίνες, Marketing μέσω συσκευών κινητής επικοινωνίας, Διαδικτυακές καμπάνιες ενημέρωσης και προβολής, Βελτιστοποίηση παρουσίας σε μηχανές αναζήτησης)
- Υπηρεσίες Προώθησης, Προβολής και Διαφήμισης μέσω εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης
- Δυναμική/ εξατομικευμένη προώθηση προϊόντων με ηλεκτρονικά μέσα
- Υπηρεσίες κατάρτισης εξατομικευμένων προτάσεων προς τους καταναλωτές, αξιοποιώντας παρελθούσες καταναλωτικές προτιμήσεις.
Για την υλοποίηση των ενεργειών Ε(1) και Ε(2) είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση οι ακόλουθες δαπάνες:
Α/Α
Κατηγορία Δαπάνης
Ποσοστό του Προϋπολογισμού
1
Προμήθεια Εξοπλισμού
0% – 40%
2
Προμήθεια Λογισμικού και Υπηρεσιών
30% – 50%
3
Υπηρεσίες Υλοποίησης προπληρωμένες και/ή συνδρομητικές) τεχνολογικού περιεχομένου και ψηφιακές υπηρεσίες ενημέρωσης – προβολής
40% – 60%








Ο συνδυασμός των παραπάνω ενεργειών είναι υποχρεωτικός.
Επισημαίνεται ότι τα παραπάνω παραδείγματα ενεργειών μπορούν να αφορούν είτε σε μεμονωμένα καταστήματα, είτε σε ανταλλαγή δεδομένων με περισσότερα υποκαταστήματα, λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς υλοποίησης που θα τεθούν στη δράση.
Μέσα από το πρόγραμμα θα χρηματοδοτείται η κατασκευή Ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) μόνο υπό την προϋπόθεση ότι αυτή είναι εμπλουτισμένη με ολοκληρωμένες συναλλαγές και εξυπηρετεί λύσεις από την Κατηγορία Ενεργειών Ε(2): Εξωστρέφεια – προώθηση – διεύρυνση κύκλου εργασιών με χρήση προηγμένων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών.
Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εξασφαλίσουν την ολοκλήρωση των ενεργειών που θα υλοποιήσουν στο πλαίσιο της δράσης, με τις υπάρχουσες διαδικασίες και τα συστήματα της επιχείρησης.


Marketing to the social media web

Τα social media έχουν πλέον χαράξει ένα νέο δρόμο σε ότι αφορά το μάρκετινγκ και αυτό γιατί πλέον οι μαρκετίστες λόγω του social web δεν μιλάνε στο κοινό αλλά μιλάνε με το κοινό. Tα μέσα που διαθέτουν με τις κατάλληλες στρατηγικές μπορούν να αλλάξουν τη γνώμη του κοινού μέσα σε δευτερόλεπτα δημιουργώντας ένα πανδαιμόνιο. Η προτίμηση του κοινού στα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης μειώνεται σταθερά ενώ οι χρήστες του internet αυξάνονται κάθε χρόνο κατά 70%. Γι’αυτό όλο και περισσότερες εταιρίες στρέφονται στο δικτυακό μάρκετινγκ, κατανοώντας πλέον τη στροφή του κοινού προς αυτή την κατεύθυνση. Οι καταναλωτές στρέφονται στο internet γιατί αυτό τους δίνει μεγαλύτερη πρόσβαση στο εκάστοτε προϊόν και την εταιρία που το παράγει και όσοι  marketers δεν ακολουθήσουν την τάση που τους θέλει να αλληλεπιδρούν με το κοινό θα χάσουν το παιχνίδι του ανταγωνισμού. Το web έχει τέτοια επίδραση στη ζωή των ανθρώπων, όπως είχε παλιά η τηλεόραση. Το κοινό απαιτεί πλέον άμεση πληροφόρηση για οποιαδήποτε ανάγκη του, ενώ η αληθινή δουλειά του marketer έχει γίνει η συγκέντρωση και ο πολλαπλασιασμός των πελατών με 2 τρόπους:
α)παρέχοντας ελκυστικό περιεχόμενο στην ιστοσελίδα και στο δικτυακό περιβάλλον που θέλουν να επισκεφτούν και
β) συμμετέχοντας σε δημόσιες συζητήσεις που γίνονται on line

Παρακάτω απαριθμούμε τα βήματα που πρέπει να γίνουν έτσι ώστε να πετύχουμε τους στόχους μας μέσω των social media.
1. Παρακολούθηση των δικτυακών χώρων που έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή και κίνηση από χρήστες. Αυτό μεταφράζεται στις εξής ερωτήσεις: ποιές είναι οι μεγαλύτερες δικτυακές κοινότητες και για ποιά πράγματα συζητάνε? Υπάρχει σχετικό περιεχόμενο που μας αφορά?
2. Στρατολόγηση ανθρώπων που θα δημιουργήσουν έναν πυρήνα που θέλει να συζητάει τα πάντα σχετικά με την εταιρία, τα προϊόντα της και οτιδήποτε άλλο την αφορά.
3. Αξιολόγηση των πλατφορμών, υπό την έννοια ότι πρέπει κανείς να κατανοήσει ποιά από όλες εξυπηρετεί τους στόχους της κάθε εταιρίας. Αυτό εξαρτάται από το ποιούς θέλουμε να προσεγγίσουμε, ενώ δεν υπάρχει συνταγή για το αν θα χρησιμοποιήσουμε ένα blog, μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης ( facebook), μια δικτυακή κοινότητα ή μηχανές κατάταξης μέσω της δημοφιλίας του website, όπως είναι το google, το yahoo και άλλα. Μπορεί στους δικούς μας στόχους να ταιριάζει ένα, δύο ή συνδυασμός και των τεσσάρων.
4. Εμπλοκή των ενδιαφερομένων. Αυτό έχει να κάνει με τη δημιουργία εκείνου του περιεχομένου που θα κάνει τους χρήστες να συζητούν και να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.
5. Μέτρηση, η οποία μπορεί να αποδειχθεί δυσκολότερη από όσο νομίζουμε γιατί πρέπει να αξιολογηθούν οι μετρήσεις που όντως  χρειάζεται να γίνουν και είναι σχετικές.
6. Προώθηση. Αν και κάποια sites όπως το you tube δεν χρειάζονται  προώθηση, μια εταιρία πρέπει να προσεγγίσει πολλές και διαφορετικές κοινότητες, ώστε τα social media να έχουν αποτέλεσμα κάνοντας τους χρήστες να επισκεφτούν πολλές φορές τα sites και να κατεβάσουν περιεχόμενο.
7. Βελτίωση. Η βελτίωση δεν πρέπει να σταματάει  ποτέ, προσθέτοντας συνεχώς νέα ενδιαφέροντα στοιχεία στο site κάνοντάς το όλο και πιο ελκυστικό.

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Συστήματα POS, η ολοκληρωμένη λύση μηχανογράφησης

 
Το POS ( Point Of Sale) είναι ένα σύστημα για τη διαχείριση των πωλήσεων  μιας εταιρίας στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Στο εμπόριο υπάρχουν σχεδιασμένα αρκετά συστήματα που μπορούν να εξυπηρετήσουν διαφόρους τύπους επιχειρήσεων. Ένα σύστημα POS κάνει  την επιχείρηση  πιο αποτελεσματική, μειώνει το κόστος λειτουργίας, βελτιώνει παράλληλα την εξυπηρέτηση των πελατών και προσδίδει κύρος στην επιχείρηση .
 Ένα σύστημα POS αποτελείται απο μία οθόνη για τον υπάλληλο, μία οθόνη για τον πελάτη, ένα συρτάρι για τα χρήματα, ένα barcode scanner για την ανάγνωση του γραμμωτού κώδικο στα προιόντα, έναν εκτυπωτή για τις αποδείξεις,  και τέλος έναν υπολογιστή όπου υπάρχει εγκατεστημένο το λογισμικό του POS συστήματος, το οποίο είναι ανάλογο με το είδος και τις ανάγκες της κάθε επιχείρησης. Πολλές φορές τα παραπάνω μέρη του συστήματος είναι ενσωματομένα σε μια συσκευή μειώνοντας έτσι δραματικά το χώρο που καταλαμβάνει ο εξοπλισμός.
Μερικά από τα πλεονεκτήματα της χρήσης ενός POS συστήματος είναι η μείωση των λαθών που μπορεί να γίνουν κατα την πώληση, όπως να επιλεχθεί λάθος κατηγορία Φ.Π.Α σε ένα προιόν, ο άμεσος έλεγχος αποθεμάτων, οι μαζικές αλλαγές τιμών, τα στατιστικά των πωλήσεων για την καλύτερη κατανόηση της εμπορική λειτουργίας της επιχείρσης και η ηλεκτρονική υποβολή παραγγελίων στους προμηθευτές. 
Μπορείτε να διαβάσετε περσσότερα στο website της Verus+ 

Newsletters, η νέα μορφή ενημέρωσης

                                              
Tα newsletters είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κρατάει η επιχείρηση την επαφή με τους πελάτες της.  Στην Ελλάδα δεν είναι ακόμη ανεπτυγμένος τρόπος επικοινωνίας αλλά με τη συνεχή ανάπτυξη του διαδικτύου είναι σίγουρο ότι όλες οι επιχειρήσεις θα στραφούν στα newsletters. Τα e-mail newsletters ξεκίνησαν από τα περιοδικά και τις εφημερίδες που έστελναν με e-mails τους τίτλους των άρθρων που περιείχε η εφημερίδα. Από αυτό, μπορούμε να καταλάβουμε ότι το newsletter πρέπει να έχει ενημερωτικό χαρακτήρα κυρίως και ελαφρώς διαφημιστικό. Τα e-mails στέλνονται με τέτοια συχνότητα ώστε να μην ενοχλούν τους πελάτες αλλά και να υποδεικνύουν σοβαρότητα σχετικά με το περιεχόμενό τους, αλλιώς η επιχείρηση κινδυνεύει είτε να δηλωθούν ως spamming είτε να διαγράφονται από τους πελάτες χωρίς να διαβαστούν. Τα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει ένα newsletter για να είναι ελκυστικό είναι: μια γραμμή θέματος που να προκαλεί τον αναγνώστη σε περεταίρω ανάγνωση, χρήσιμο, καλογραμμένο και σχετικό προς τους πελάτες περιεχόμενο, καθώς και κάποιες μοναδικές προσφορές. Οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται γενικά σε ένα newsletter είναι πρόσφατες ανακοινώσεις σχετικά με εταιρικά νέα ή προϊόντα που έχουν επίδραση στους αναγνώστες, 1-2 άρθρα που συσχετίζουν προϊόντα με υπηρεσίες και είναι χρήσιμα για τους πελάτες και  δευτερευόντως κάποια μελέτη περίπτωσης (case study) για έναν πελάτη της εταιρίας που πέτυχε με τη βοήθειά μας. Μια σύντομη λίστα θεμάτων που μπορούν να συμπεριληφθούν είναι η εξής:
·         νέα και πληροφορίες της εταιρίας
·         χρήσιμες συμβουλές (tips & tricks)
·         έρευνες και gallop που είναι ενδιαφέροντα
·         ειδικές προσφορές και μοναδικές εκπτώσεις
·         υλικό για προώθηση
·         απαντήσεις σε συχνά υποβαλλόμενες ερωτήσεις
·         πληροφορίες για νέα προϊόντα ή για την εξέλιξη των παλιών προϊόντων
·         τεχνικά θέματα επεξηγημένα με απλό τρόπο.
 Από τα παραπάνω φυσικά, γίνεται μια επιλογή στο εκάστοτε newsletter, αναλόγως με το τι είναι πιο ενδιαφέρον κάθε φορά να σταλεί στους πελάτες.
Χρήσιμες συμβουλές για ένα επιτυχημένο newsletter
1.       Σαφήνεια στις επικεφαλίδες
2.       Πολλές και λεπτομερείς πληροφορίες (επειδή όμως το mail πρέπει να είναι σύντομο, δίνουμε με παραπομπές στην ιστοσελίδα παραπάνω πληροφορίες)
3.       Αποφυγή συνημμένων
4.       Ευκολία στην ανάγνωση
5.       Χωρίστε το μήνυμα με οριζόντιες γραμμές
6.       Απλή γλώσσα και σύντομο κείμενο (περιεκτικό και δηλωτικό του θέματος του e-mail)
7.       Προσαρμογή γλώσσας και ύφους κειμένου στο κοινό
8.       Χρήση HTML mail (χωρίς υπερβολές σε γραφικά )
Κάποια σημαντικά τμήματα που πρέπει να προσεχθούν είναι η πρώτη παράγραφος, οι λίστες με bullets στις οποίες δίνεται συνήθως το περιεχόμενο του e-mail και όσες λέξεις είναι τονισμένες με bold και ξεχωρίζουν. Επίσης πρέπει να υπάρχει πάντοτε η δυνατότητα από τον αναγνώστη να κάνει διαγραφή από τη λίστα. Είναι πολύ σημαντικό αυτός που γράφει το e-mail να έχει πάντα στο μυαλό του τους αναγνώστες και το γεγονός ότι οι χρήστες του διαδικτύου δε διαβάζουν αλλά σκανάρουν πληροφορίες. Τέλος, αποστολή newsletters πρέπει να γίνεται μόνο σε όσους το έχουν ζητήσει.

Φορολογικοί μηχανισμοί τύπου Α και Β


Μηχανογραφική είναι η έκδοση των στοιχείων για την οποία γίνεται χρήση ηλεκτρονικών μέσων και ανεξάρτητα από το είδος του λογισμικού που χρησιμοποιείται για την έκδοση των στοιχείων, αυτά πρέπει να σημαίνονται μέσω μηχανισμού σήμανσης (ΕΑΦΔΣΣ). Οι Ειδικές Ασφαλείς Φορολογικές Διατάξεις Σήμανσης Στοιχείων (ΕΑΦΔΣΣ) για την έκδοση, σήμανση και διαφύλαξη του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων έγιναν υποχρεωτικές με την ΠΟΛ 1284/20-12-2002.Αυτές αναφέρονται στον ηλεκτρονικό μηχανισμό που περιγράφεται στην ΠΟΛ 1257/2002 του Υπουργείου Οικονομικών και συνδέεται μέσω σειριακής θύρας (RS232) ή μέσω θύρας USB με τον Η/Υ, επιτρέποντας την έκδοση, τη σήμανση και τη διαφύλαξη των φορολογικών στοιχείων που εκδίδονται μέσω Η/Υ . Ήδη έχουν κατασκευαστεί ΕΑΦΔΣΣ που υποστηρίζουν τη δικτυακή λειτουργία, επιτρέποντας έτσι τη χρήση τους  από οποιοδήποτε Η/Υ. Υπάρχουν 2 τύποι φορολογικών μηχανισμών: ο τύπος Α και ο τύπος Β. Η επιλογή του τύπου του φορολογικού μηχανισμού (Α ή Β) καθορίζεται από το λογισμικό που συνδέει το μηχανισμό με τον Η/Υ. Η συσκευή του φορολογικού μηχανισμού είναι η ίδια και για τους 2 τύπους. Η διαφορά τους έγκειται στον τρόπο με τον οποίο, το σύστημα μηχανογράφησης (ERP) που χρησιμοποιείται για την έκδοση των στοιχείων, επικοινωνεί με τη συσκευή.
 Στον τύπο Α:
·       Το σύστημα μηχανογράφησης (ERP) δε γνωρίζει την ύπαρξη του μηχανισμού, όποτε δεν υπάρχει επικοινωνία μεταξύ της διαδικασίας έκδοσης παραστατικού και του μηχανισμού
·       Η επικοινωνία του Η/Υ και του φορολογικού μηχανισμού εκτελείται από άλλο πρόγραμμα το οποίο προσθέτει μια ψηφιακή υπογραφή σε ότι είναι προς εκτύπωση
·       Το σύστημα μηχανογράφησης δεν παίρνει πληροφορίες από το φορολογικό μηχανισμό σχετικά με την ψηφιακή υπογραφή που έχει δοθεί
·       Το σύστημα μηχανογράφησης δε γνωρίζει την κατάσταση του μηχανισμού σε καμία φάση της έκδοσης παραστατικού και συνεχίζει την έκδοση ανεξάρτητα απ’ αυτόν
·       Για να δοθεί σήμανση σε κάποιο παραστατικό απαιτείται παραμετροποίηση
·       Το σύστημα μηχανογράφησης δεν διατηρεί ιστορικό παραστατικών  και δεν διαχειρίζεται το ιστορικό του πρωτότυπου παραστατικού οπότε ο χρήστης δεν μπορεί να παρακολουθεί την ψηφιακή υπογραφή κάθε παραστατικου
·       Το σύστημα μηχανογράφησης δεν αναγνωρίζει ποια παραστατικά θα πάρουν σήμανση και ποιά όχι. Υπεύθυνο για τη σήμανση είναι το λογισμικό που συνδέει το σύστημα μηχανογράφησης με το φορολογικό μηχανισμό
Στον τύπο Β:
·       Το σύστημα μηχανογράφησης επικοινωνεί πλήρως και άμεσα με το μηχανισμό
·       Ξέρει τα παραστατικά που πρέπει να εκδοθούν με σήμανση
·       Προειδοποιεί το χρήστη στην περίπτωση που προσπαθήσει να εκδώσει παραστατικό που απαιτεί σήμανση και ο Η/Υ δεν διαθέτει μηχανισμό σήμανσης
·       Ελέγχει τη διαφορά ώρας που υπάρχει ανάμεσα σε Η/Υ και μηχανισμό και προειδοποιεί αν δεν είναι αποδεκτή
·       Καθιστά εύκολη την αποστολή ψηφιακών παραστατικών με υπογραφή
·       Υπάρχει δυνατότητα προβολής και επανεκτύπωσης του πρωτότυπου παραστατικού
·       Η σήμανση αποθηκεύεται μέσα στη βάση δεδομένων του συστήματος μηχανογράφησης
Με τους φορολογικούς μηχανισμούς επιτυγχάνεται:
ü  Η σήμανση και η πιστοποίηση της γνησιότητας των εκδοθέντων στοιχείων
ü  Η δυνατότητα εξακρίβωσης της γνησιότητας των στοιχείων αυτών και η ευκολότερη διασταύρωση τους από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς
ü  Η μείωση του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων και του φόρτου εργασίας των φορολογικών υπηρεσιών για τη σήμανση των στοιχείων
ü  Η ασφαλής διατήρηση και φύλαξη αντιγράφων σε ηλεκτρονική μορφή

Ενοποιημένες επικοινωνίες

                      
                                
Ο όρος ενοποιημένες επικοινωνίες (unified communications) αναφέρεται στη διαδικασία ενσωμάτωσης όλων των μεθόδων επικοινωνίας (πραγματικού και μη πραγματικού χρόνου), συσκευών και μέσων, ενοποιώντας όλα τα συστήματα μιας επιχείρησης σε ένα ενιαίο δίκτυο, προσφέροντας ταχύτερη ανταπόκριση και αποδοτικότητα στους χρήστες. Υπηρεσίες επικοινωνίας πραγματικού χρόνου είναι η ανταλλαγή άμεσων μηνυμάτων(chat), presence information, η τηλεφωνία, η συνδιάσκεψη μέσω βίντεο, η αναγνώριση και ο έλεγχος κλήσεων, ενώ η επικοινωνία σε μη πραγματικό χρόνο είναι ο  τηλεφωνητής, τα e-mails, τα γραπτά μηνύματα και τα fax.Παραδείγματα υπηρεσιών στα οποία αναφέρεται ο όρος ενοποιημένες επικοινωνίες είναι:

ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Το ενοποιημένο σύστημα ανταλλαγής μηνυμάτων επιτρέπει στο χρήστη να χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για να λαμβάνει φωνητικά και γραπτά μηνύματα, fax και άλλα, σε ένα ενοποιημένο γραμματοκιβώτιo, ακόμα και αν βρίσκεται σε κίνηση
 Συντελεί στην εύκολη διαχείριση των επικοινωνιών, συμβάλλοντας έτσι στην ταχύτερη λήψη αποφάσεων.

Η ενοποίηση σταθερής και κινητής τηλεφωνίας παρέχει πρόσβαση στα δεδομένα και τα τηλεφωνα της εταιρίας, ενσωματώνοντας απομακρυσμένα και κινητά τηλέφωνα μέσα στο εταιρικό τηλεφωνικό δίκτυο
Προσφέρει επαγγελματική κινητικότητα που επιτρέπει την άμεση απόκριση των υπαλλήλων, διέπει τη συνεργασία μεταξύ τους και αυξάνει την αποδοτικότητα.

Η δημιουργία κέντρων εξυπηρέτησης επιτρέπουν τη μεταβίβαση των μηνυμάτων, e-mails, fax, τηλεφώνων και όποιου άλλου μέσου επικοινωνίας στην αρμόδια ομάδα υπαλλήλων
Καλύτερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση πελατών, που συντελεί στη βελτίωση της ικανοποίησης του πελάτη.

Η λειτουργία συνδιασκέψεων επιτρέπει την άμεση συνεργασία και επικοινωνία είτε των εταιριών μεταξύ τους είτε των εταιριών με πελάτες
Διευκολύνει την άμεση λήψη αποφάσεων και τη λύση προβλημάτων.



Αυτά είναι μόνο κάποια παραδείγματα εφαρμογών των ενοποιημένων επικοινωνιών καθώς και τα πλεονεκτήματα τους, που δείχνουν το σημαντικό ρόλο που αυτές μπορούν να παίξουν στη μείωση του κόστους, στη μείωση των νεκρών χρόνων μέσω της ταχύτερης απόκρισης και συνεπως, στην αύξηση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας.

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

USB 3.0. Το νέο όριο ταχύτητας

         
.Το Usb 2.0 το οποίο έκανε την είσοδο του στην αγορά το 2002, δείχνει πλέον την ηλικία του και αυτό λόγω του πολύ μεγαλύτερου όγκου δεδομένων. που  πρέπει να διαχειριστούμε. Το usb 3.0 ήρθε να ικανοποιήσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς! Θεωρητικά η μέγιστη ταχύτητα μεταφοράς μεσω usb 3.0 είναι 5Gbit/sec έναντι των 480Mbit/sec που μεταφέρει το Usb 2.0. 

Σε αντίθεση με την αλλαγή από USB 1.0 σε USB 2.0, το USB 3.0 έχει εμφανή διαφορά στους ακροδέκτες του. Το USB Type A βύσμα (που πηγαίνει στον υπολογιστή) μοιάζει το ίδιο, αλλά εσωτερικά έχει χρώμα μπλε υποδεικνύοντας έτσι ότι είναι USB 3.0. Στο άλλο άκρο του καλωδίου, το βύσμα τύπου Β (που εισχωρεί στη συσκευή USB) φαίνεται πραγματικά διαφορετικό. Η φωτογραφία της ανάρτησης μας δείχνει ακριβώς τη διαφορά αυτή.  Ως αποτέλεσμα, δεν θα μπορεί  ένα USB 3.0 καλώδιο να χωρέσει σε μια συσκευή USB 2.0. Ωστόσο, θα μπορείτε να συνδέσετε συσκευές και καλώδια USB 3.0 στον υπολογιστή σας, απλά δεν θα απολαμβάνετε το πλεονέκτημα της ταχύτητας. Γι αυτό και έχουν ήδη κυκλοφορήσει κάρτες pci express με υποδοχές usb 3.0.
Το 2011 θα είναι  η χρονία του usb 3.0 με μία τεράστια ποικιλία απο συσκευές διαθέσιμες ( εξωτερικοί σκληροί δίσκοι, motherboard, usb memory κ.α. ).

Περιορισμοι του SQL Server 2008 express edition

 O Microsoft SQL Server 2008 αποτελεί μια αξιόπιστη, παραγωγική και ευφυή πλατφόρμα δεδομένων που επιτρέπει τη λειτουργία απαιτητικών και σημαντικών εφαρμογών, τη μείωση του χρόνου και του κόστους ανάπτυξης και διαχείρισης των εφαρμογών, καθώς και την καλύτερη εποπτεία του συνόλου δραστηριοτήτων της επιχείρησης ή οργανισμού, ενδυναμώνοντας τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, παρέχοντας ταυτόχρονα υψηλό επίπεδο ασφάλειας. H εκδοση express edition παρέχεται δωρεάν στους χρήστες έχοντας όμως κάποιους περιορισμούς απο την πλήρη έκδοση.
Πολύ σημαντικό είναι οτι οτι το μέγεθος της βάσης  στην express έκδοση είναι μόλις 10GB ενώ στην standard έκδοση είναι 524PB*. Η μνήμη της βάσης είναι 1GB ενώ κανονικά 64GB και τέλος η express μπορεί να υποστηρίξει 1 cpu ενώ η standard εώς και τεσσερις!
Aπό την express έκδοση απουσιάζουν επίσης πολλά εργαλεια δειαχείρησης και ανάπτυξης όπως
·         SQL Server Management Studio 2
·         SQL Server Agent
·         SQL Server Profiler
·         Database Engine Tuning Advisor
·         SQL query, edit and design tools
·         MDX edit, debug and design tools

Μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν την express έκδοση αλλά και να συγκρίνεται τις εκδόσεις του SQL Server 2008 στα παρακάτω links
http://www.microsoft.com/sqlserver/en/us/product-info/compare.aspx


                                                                            sql server 2008 tutorial

* PB (Peta Byte ) http://en.wikipedia.org/wiki/SI_prefix#List_of_SI_prefixes

Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Tablet PC

Πριν από δύο χρόνια η µεγάλη επανάσταση στην πληροφορική ήταν τα netbook. Τώρα, γκάτζετ της χρονιάς για το 2011 είναι τα tablet PC. Η νέα µόδα, κάπου ανάµεσα στο κινητό τηλέφωνο και τον υπολογιστή, έρχεται να αλλάξει τα δεδοµένα στην επικοινωνία, διευκολύνοντας εκείνους που θέλουν να έχουν πρόσβαση στον ψηφιακό κόσµο, όπου και αν βρίσκονται. Ο όρος tablet αναφέρεται στους μικρούς φορητούς υπολογιστές οι οποίοι  δε διαθέτουν πληκτρολογιο και ποντίκι αλλά οθόνη αφής και λειτουργικό συστημα που τα κάνει να δουλεύουν ως μικρά laptop.
Τα
tablet PC λοιπόν ήταν και το πιο δηµοφιλές γκάτζετ στην έκθεση CES του 2011, δείχνοντας για τα καλά τα «δόντια τους» στην ψηφιακή αρένα. ∆εκάδες νέα µοντέλα από εταιρείες γνωστές –και λιγότερο γνωστές –παρουσιάστηκαν στα πλαίσια της έκθεσης, εντυπωσιάζοντας µε τις δυνατότητες και τον σχεδιασµό τους.
Σχεδόν όλοι οι «µεγάλοι» του χώρου έκαναν αισθητή την παρουσία τους µε νέα µοντέλα, επιδιώκοντας να «κλέψουν» µερίδιο από τον σηµερινό κυρίαρχο, ο οποίος δεν είναι άλλος από το
iPad της Apple.
Στο «πλευρό» τους έχουν τη νέα έκδοση του λειτουργικού
Android, µε τον διακριτικό τίτλο Honeycomb, το οποίο υπόσχεται ακόµα καλύτερα applications και βελτιωµένες επιδόσεις.


Network Attached Storage (NAS)


  
Η τεχνολογία NAS αναφέρεται σε εξειδικευμένους εξυπηρετητές αρχείων (file servers), οι οποίοι συνδέονται στο επιχειρηματικό δίκτυο και επιτρέπουν την εύκολη προσθήκη χώρου αποθήκευσης δεδομένων, καθώς και το διαμοιρασμό τους. Μία συσκευή NAS περιλαμβάνει ένα στοιχειώδες λειτουργικό σύστημα και ένα σύστημα διαχείρισης αρχείων, προκειμένου να επεξεργάζεται τη λήψη και την αποθήκευση δεδομένων, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνει το διαμοιρασμό των αρχείων μέσω ενός  πρωτοκόλλου τοπικής δικτύωσης, όπως τα TCP/IP και Ethernet. Τα συστήματα NAS είναι δηλαδή συσκευές αποθήκευσης και διαμοιρασμού δεδομένων.
 Οι συσκευές NAS είναι  χαμηλού προϋπολογισμού, με αποτέλεσμα να είναι προσιτές στην πλειονότητα των επιχειρήσεων που ζητούν ταχύτητα και αξιοπιστία στον τομέα της αποθήκευσης των δεδομένων τους.

                         Πλεονεκτήματα  Συστημάτων NAS

§  Μειώνουν το φόρτο εργασίας του κύριου διακομιστή αρχείων (file server)
§  Προσφέρουν εύκολο διαμοιρασμό αρχείων
§  Διευκολύνουν την ανταλλαγή των αρχείων που προέρχονται από διαφορετικούς τύπους υπολογιστών(PC, Apple iMac, κτλ.) και διαφορετικούς τύπους λειτουργικών συστημάτων (Windows, Unix, Mac OS, κτλ.), καθώς είναι συμβατά με όλα.
§  Οι συσκευές NAS είναι "plug-and-play" που σημαίνει ότι απαιτούν απλή εγκατάσταση και διαμόρφωση πέρα από τη σύνδεσή τους με το τοπικό δίκτυο (LAN)
§  Κεντρική αποθήκευση με μεγάλη χωρητικότητα
§  Υψηλή επεκτασιμότητα ανάλογα με τις αυξανόμενες ανάγκες των επιχειρήσεων
§  Χαμηλό κόστος συντήρησης και εύκολη διαχείρηση από το χρήστη
§  Χαμηλότερο κόστος από αυτό που απαιτείται για Unix ή NT διακομιστή αρχείων
§  Γρήγοροι χρόνοι απόκρισης για τους χρήστες αφού το σύστημα NAS στα τοπικά δίκτυα  είναι κοντά στους χρήστες

Τα μειονεκτήματα που εμφανίζονται στα συστήματα NAS οφείλονται στη χρησιμοποίηση του δικτυακού πρωτοκόλλου, καθώς όσο αναπτύσσεται το δίκτυο, παρατηρείται μία σχετική μείωση στην απόδοση, λόγω της επιβάρυνσής του.

Follow me on Twitter!


Το twitter είναι ένα ακόμα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, που επιτρέπει στους χρήστες να επικοινωνούν μεταξύ τους με μηνύματα, τα οποία εμφανίζονται στο προφίλ του καθενός. Ο κάθε χρήστης επιλέγει τα μηνύματα που θα βλέπει όταν επιλέξει να ακολουθήσει κάποιον στο twitter (follow on twitter). Κατ’ αυτόν τον τρόπο κάθε χρήστης βλέπει μόνο ότι έχει επιλέξει ο ίδιος να δει, ενώ τα δικά του  μηνύματα τα βλέπουν όσοι έχουν επιλέξει να τον ακολουθήσουν.  Υπάρχουν εκατομμύρια χρήστες στο twitter οι οποίοι επικοινωνούν μεταξύ τους κάθε μέρα ανταλλάσσοντας απόψεις και εμπειρίες. Η ίδια επικοινωνία επιτυγχάνεται και μεταξύ εταιριών και χρηστών όπου υπάρχει η δυνατότητα να μοιραστούν τις εμπειρίες τους, να συζητούν για νέα προϊόντα και ιδέες και να προωθούν εκπτώσεις και ειδικές προσφορές για τους χρήστες τους. Η DELL OUTLET κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της μέσω του twitter κατά 3 εκατομμύρια δολλάρια μέσω ειδικών προσφορών για τους followers στο twitter. Μια εταιρία μπορεί να επιλέξει ποιοί από τους followers θα δούν το εκάστοτε μήνυμα που πρόκειται να δημοσιεύσει ενώ φυσικά γνωρίζει πόσοι και ποιοί είναι αυτοί που την ακολουθούν στο twitter με μήνυμα που λαμβάνει κάθε φορά που κάποιος κάνει follow. Το κάθε μήνυμα δεν μπορεί να ξεπερνάει τους 140 χαρακτήρες μαζί με τα κενά και μπορεί να σταλεί και μέσω κινητού τηλεφώνου. Στους χρήστες του twitter  αρέσει να λαμβάνουν μηνύματα με συμβουλές, συνδέσμους για ενδιαφέροντες σελίδες και blog, ειδικές προσφορές και καλή αίσθηση του χιούμορ. Ακόμη, εκτιμούν τα μηνύματα χαιρετισμού, τις απαντήσεις σε ερωτήσεις που θέτουν, σχόλια και αστεία. Το twitter είναι ένα εξαιρετικό μέσο ενδυνάμωσης και διατήρησης της επικοινωνίας  μιας εταιρίας με τους πελάτες της , καθώς και ένα σημαντικό εργαλείο προβολής σε τεράστιο αριθμό χρηστών με μηδενικό κόστος σε τεράστιο αριθμό χρηστών. Τέλος, είναι πολύ χρήσιμο γιατί επιτρέπει στην εταιρία να γνωρίζει ποιοι την ακολουθούν και να λαμβάνει σημαντικό feedback από αυτούς στους οποίους απευθύνεται.