Ένας από τους μεγαλύτερους εργολαβικούς οργανισμούς στρατιωτικού συμφέροντος ονόματι “ Raytheon” έχει αναπτύξει ένα σύστημα που δίνει στους στρατιώτες υπεράνθρωπη ακρόαση. Το σύστημα, που ονομάστηκε 3-D Audio, επιτρέπει ουσιαστικά στους στρατιώτες να ακούσουν ακριβώς το είδος των απειλών αλλά και από που προέρχονται για παράδειγμα αν είναι πυροβολισμός, χειροβομβίδα, πύραυλος κλπ όπως ακριβώς οι αισθήσεις του Daredevil ραντάρ της Marvel Comics.
Αν αυτό ακούγεται λίγο σαν σύστημα ήχου οικιακής ψυχαγωγίας “surround”, ή φαντάζεστε ένα ζεύγος ακουστικών 7.1 με surround ήχο, δεν είστε λάθος. Στην ουσία, η Raytheon έχει χτίσει τη μητέρα όλων των ρυθμίσεων των κατευθύνσεων του ήχου. Όπως με τα περισσότερα στρατιωτικά gadgets, είναι αρκετά δύσκολο να αποκρυπτογραφήσουμε και να μάθουμε τις ακριβείς προδιαγραφές τους, αλλά ακούγεται σαν κάτι πολύ μικρά 3D ηχεία που θα διαθέτουν αισθητήρες για κατεύθυνση του ήχου. "Οι πιλότοι εδώ και χρόνια έχουν τρεις ή τέσσερις συχνότητες, και όταν δύο άνθρωποι θα μιλούν την ίδια στιγμή, θα παρατηρήσετε ότι ο ήχος θα είναι αλλοιωμένος," λέει ο Τοντ Lovell, ένας μηχανικός Raytheon. «Με τον 3-D ήχο, μπορούμε να βάλουμε τις συχνότητες αυτές σε διαφορετικές χωρικές θέσεις σε σχέση με το κεφάλι του ανθρώπου." (Βλέπε: Petman:. Τελευταία ζωντανή ρομποτική πρόσληψη του Στρατού των ΗΠΑ)

Η Raytheon δεν μας δίνει πολλές πληροφορίες για το πώς το σύστημα του 3-D ήχου θα χειρίζεται τις εισερχόμενες απειλές, αλλά το σύστημα προφανώς διαθέτει αρκετή ανάλυση για να υποδηλώσει στους πιλότους από ποια κατεύθυνση προέρχεται ακριβώς η απειλή. Στην ουσία, μιλάμε για κάτι που είναι πολύ παρόμοιο με το Dolby Prologic IIz, που χρησιμοποιεί 10 ομιλητές - μεταξύ των οποίων δύο πάνω από το κεφάλι μας ώστε να παρέχουν πολύ ποιοτικό και ακριβή ήχο surround για PC και κονσόλες για gamers. Με κάποιο έξυπνο λογισμικό, και λίγα περισσότερα ηχεία, λογικά θα πρέπει να είναι δυνατή η παραγωγή ενός πλήρους, τρισδιάστατου ήχου υψηλής ανάλυσης . Έτσι λοιπόν τα δεδομένα θα αλλάξουν και αυτό θα ωφελήσει και τις περιπτώσεις των ομιλιών όπου οι ομιλητές προσαρμόζονται έτσι ώστε ο ήχος να γίνεται αντιληπτός από όλους τους ακροατές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου