Ένας από τους μεγαλύτερους εργολαβικούς οργανισμούς στρατιωτικού συμφέροντος ονόματι “ Raytheon” έχει αναπτύξει ένα σύστημα που δίνει στους στρατιώτες υπεράνθρωπη ακρόαση. Το σύστημα, που ονομάστηκε 3-D Audio, επιτρέπει ουσιαστικά στους στρατιώτες να ακούσουν ακριβώς το είδος των απειλών αλλά και από που προέρχονται για παράδειγμα αν είναι πυροβολισμός, χειροβομβίδα, πύραυλος κλπ όπως ακριβώς οι αισθήσεις του Daredevil ραντάρ της Marvel Comics.
Αν αυτό ακούγεται λίγο σαν σύστημα ήχου οικιακής ψυχαγωγίας “surround”, ή φαντάζεστε ένα ζεύγος ακουστικών 7.1 με surround ήχο, δεν είστε λάθος. Στην ουσία, η Raytheon έχει χτίσει τη μητέρα όλων των ρυθμίσεων των κατευθύνσεων του ήχου. Όπως με τα περισσότερα στρατιωτικά gadgets, είναι αρκετά δύσκολο να αποκρυπτογραφήσουμε και να μάθουμε τις ακριβείς προδιαγραφές τους, αλλά ακούγεται σαν κάτι πολύ μικρά 3D ηχεία που θα διαθέτουν αισθητήρες για κατεύθυνση του ήχου. "Οι πιλότοι εδώ και χρόνια έχουν τρεις ή τέσσερις συχνότητες, και όταν δύο άνθρωποι θα μιλούν την ίδια στιγμή, θα παρατηρήσετε ότι ο ήχος θα είναι αλλοιωμένος," λέει ο Τοντ Lovell, ένας μηχανικός Raytheon. «Με τον 3-D ήχο, μπορούμε να βάλουμε τις συχνότητες αυτές σε διαφορετικές χωρικές θέσεις σε σχέση με το κεφάλι του ανθρώπου." (Βλέπε: Petman:. Τελευταία ζωντανή ρομποτική πρόσληψη του Στρατού των ΗΠΑ)
Προς το παρόν, ένα στρατιωτικό αεροπλάνο ή ελικόπτερο δέχεται πιλοτικές προειδοποιήσεις και ειδοποιήσεις μέσω μιας οπτικής απεικόνισης, είτε στο κέντρο του cockpit ή σε Head-up Display (HUD). Η επεξεργασία αυτών των πληροφοριών απαιτεί χρόνο και αποσπά τον πιλότο από το έργο του χειρισμού του αεροσκάφους (π.χ. ελιγμούς κλπ). Ο πιλότος πετάει σε διαφορετικά κύματα συχνοτήτων συνεχώς αλλά και μαζί οι φλυαρίες του συγκυβερνήτη καταφθάνουν στα ίδια ηχεία και έτσι ο πιλότος αποσυντονίζεται και αυτό δυσκολεύει το στρατιωτικό του έργο. Με το 3D-Audio, όλα αυτά τα ρεύματα ήχου χωρίζονται σε επιμέρους, χωρικά διαχωρισμένα κανάλια όπου μπορεί να συντονιστεί . "Θα ακούσετε τα πάντα από εκεί που προέρχονται πραγματικά », λέει ο JD Hill, ένας άλλος μηχανικός της Raytheon. "Δεν χρειάζεται να ερμηνεύσετε τίποτα. Όλα αυτά που ακούτε είναι απλώς αντιδράσεις”.
Η Raytheon δεν μας δίνει πολλές πληροφορίες για το πώς το σύστημα του 3-D ήχου θα χειρίζεται τις εισερχόμενες απειλές, αλλά το σύστημα προφανώς διαθέτει αρκετή ανάλυση για να υποδηλώσει στους πιλότους από ποια κατεύθυνση προέρχεται ακριβώς η απειλή. Στην ουσία, μιλάμε για κάτι που είναι πολύ παρόμοιο με το Dolby Prologic IIz, που χρησιμοποιεί 10 ομιλητές - μεταξύ των οποίων δύο πάνω από το κεφάλι μας ώστε να παρέχουν πολύ ποιοτικό και ακριβή ήχο surround για PC και κονσόλες για gamers. Με κάποιο έξυπνο λογισμικό, και λίγα περισσότερα ηχεία, λογικά θα πρέπει να είναι δυνατή η παραγωγή ενός πλήρους, τρισδιάστατου ήχου υψηλής ανάλυσης . Έτσι λοιπόν τα δεδομένα θα αλλάξουν και αυτό θα ωφελήσει και τις περιπτώσεις των ομιλιών όπου οι ομιλητές προσαρμόζονται έτσι ώστε ο ήχος να γίνεται αντιληπτός από όλους τους ακροατές.
Το σύστημα αρχικά δίνει κάποιες πληροφορίες για το είδος της απειλής αλλά στην ουσία δεν έχουμε ακριβείς λεπτομέρειες Θα μπορούσε να είναι τόσο απλό αφού οι διαφορετικές απειλές παράγουν διαφορετικούς ήχους,ή αν το σύστημα μπορεί και αναπαράγει ακριβώς τον ήχο του αντίστοιχου βλήματος. Επιπλέον, η τεχνολογία 3-D Audio θα χρησιμοποιηθεί-συνεργαστεί με το προηγμένο σύστημα Distributed Aperture Raytheon, που συρράπτει ένα βίντεο από εξωτερικές ροές σε μια εσωτερική οθόνη για να δώσει στο χειριστή μια πολύ καλύτερη εικόνα από το περιβάλλον του. Εν ολίγοις, ακούγεται ότι η Raytheon στρέφεται ουσιαστικά ελικόπτερα και αεροπλάνα σε πιο ακριβείς call of Duty προσομοιωτές. Έτσι λοιπόν όπως δήλωσαν τα μέλη της Raytheon, οι στρατιώτες θα πρέπει να σκεφτούν πολύ καλά πριν προβούν σε οποιαδήποτε κίνηση διότι δεν θα είναι video game όπως φαίνεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου