Στις μέρες μας, οι εταιρίες συνηθίζουν να εφαρμόζουν ολοένα και περισσότερο πολιτικές κοινωνικής δικτύωσης και ενημέρωσης μέσω του διαδικτύου. Αναφερόμενοι λοιπόν στα λεγόμενα social media, θα τονίσουμε τη σημαντικότητα τους στην εξυπηρέτηση των πελατών αναφέροντας πέντε επιτυχημένα παραδείγματα μεγάλων επιχειρήσεων που ακολούθησαν και υιοθέτησαν την πολιτική των social media.
Έχει επικρατήσει γενικότερα, πώς η κοινωνική επιτυχία των social media συνδέεται άμεσα με τρεις λέξεις: χρησιμότητα, αξία, ψυχαγωγία. Υπάρχουν πολλά μεγάλα παραδείγματα της χρήσης των social media που οι καμπάνιες τους στηρίζονται σε μια ή και περισσότερες από αυτές τις τρεις λέξεις που αναφέραμε παραπάνω. Έτσι λοιπόν οι έμποροι αξιοποίησαν τις βασικές αρχές των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, αφήνοντας ένα περιθώριο στους χρήστες να κάνουν την επιλογή τους ανάλογα με τα ενδιαφέροντα τους.
Πριν αναφερθούμε στα παραδείγματα θα πρέπει να τονίσουμε ότι οι οργανισμοί αυτοί στηρίχθηκαν και πίστεψαν στη δύναμη των στρατηγικών τους, είδαν αποτελέσματα και προχώρησαν μπροστά χωρίς συμβιβασμούς, επικεντρώνοντας τις προσπάθειες και τους πόρους τους στην δημιουργία ενός πετυχημένου οράματος. Δυστυχώς πολλές επιχειρήσεις επαναπαύτηκαν από τα πρώτα αποτελέσματα της χρήσης των social media και έτσι μείωσαν το κόστος και τα μέσα της αρχικής επένδυσης με αποτέλεσμα να απομακρύνονται από το βέλτιστο αποτέλεσμα.
Περίπτωση: Burger King Whooper Sacrifice
Όραμα: Να κερδίσει η επιχείρηση όσο το δυνατό περισσότερους θαυμαστές στο Facebook σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα. Το επιχειρηματικό πρόβλημα: Να πουλήσει η εταιρία όσο το δυνατόν περισσότερα Burgers. Η εκστρατεία: Εκπτωτικά κουπόνια σε προϊόντα της εταιρίας αξίας 0.37$ δίνονται με αντάλλαγμα ενός οποιουδήποτε ανεπιθύμητου φίλου-χρήστη που είναι συνδεδεμένος με άλλο χρήστη. Τα αποτελέσματα: Ακόμη και αν η εκστρατεία αυτή παραβιάζει τους κανόνες και την ιδιωτική ζωή των χρηστών (κυρίως με τα μηνύματα τύπου un-friend) και η εταιρία δέχτηκε πιέσεις για την διακοπή της έπειτα από παράπονα και καταγγελίες χρηστών και άλλων εταιριών, τελικά διακόπηκε. Μέσα σε δύο περίπου εβδομάδες, 234.000 χρήστες του Facebook ήταν (de-friended) για χάρη ενός χάμπουργκερ και τα κουπόνια δωρεάν γεύματος ξεπέρασαν τις 25.000. Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν η εταιρία Burger King έστρεψε τους καταναλωτές στη χρήση της συγκεκριμένης εφαρμογής με στόχο την αύξηση των κερδών της και το σχέδιο είχε απόλυτη επιτυχία.
Περίπτωση: Best Buys Twelpforce
Όραμα: Δυνατότητα εύκολης πρόσβασης των χρηστών-πελατών σε υπηρεσίες υποστήριξης αγορών στις διάφορες συναλλαγές τους. Το επιχειρηματικό πρόβλημα: Πώς να γνωστοποιηθεί στους χρήστες η υπηρεσία “dream support”. Τελικά ο στόχος ήταν να αυξηθεί η αφοσίωση των πελατών στην επιχείρηση. Η εκστρατεία: Ξεκίνησε μέσω του δημοφιλούς ιστοτόπου Twitter, όπου η εταιρία χρησιμοποίησε τη δύναμη των πωλητών και των εκπροσώπων εξυπηρέτησης των πελατών και οργανώθηκαν ομάδες από αυτούς ώστε να ανταποκρίνονται στις ερωτήσεις και τους προβληματισμούς των πελατών σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της Best Buys που αναφέρονται στον ιστότοπο Τα αποτελέσματα: Μετά από τρεις μήνες έντονης δραστηριότητας, όπως υποστηρίζεται από δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ, ο τομέας δραστηριότητας Twelpforce της εταιρίας ενίσχυσε το δυναμικό του και από 400 εργαζόμενους που είχε αρχικά, έφτασε τους 2.200. Απαντήθηκαν πάνω από 13.000 ερωτήματα χρηστών και προβληματισμοί και το Twitter feed @ twelpforce αριθμεί πλέον πάνω από 29.000 χρήστες με μέσο όρο ερωτημάτων 100-125 ανά ημέρα. Να θυμίσουμε ότι η εκστρατεία αυτή κέρδισε το 2010 το βραβείο Bronze Lion Cyber στις Κάννες. Το σημαντικότερο είναι ότι η εταιρία από την αρχή ενθάρρυνε τους υπαλλήλους για ενεργό συμμετοχή στο πρόγραμμα. Υποστήριξε και βοήθησε τους εργαζόμενους μέσα από προγράμματα κατάρτισης και εμπλουτισμό των γνώσεων τους. Έτσι ο αυθορμητισμός και η ενεργός συμμετοχή τους, οδήγησαν στην επιτυχία του έργου και τελικά αποτελεί πλέον ένα πολύτιμο και χρήσιμο εργαλείο για τους πελάτες αλλά και τους εργαζόμενους.
Περίπτωση: Gap & Groupon back to school promotion
Όραμα: Ρεκόρ πωλήσεων «break back to school» Το επιχειρηματικό πρόβλημα: Να δημιουργηθεί ρεκόρ πωλήσεων με προσφορές που χαρακτηρίστηκαν ΄πίσω στο σχολείο΄ ώστε να οδηγήσουν ολοένα και περισσότερους πελάτες στα καταστήματα Gap σε εθνικό επίπεδο.
Η εκστρατεία: 50% έκπτωση αποκλειστικά και μόνο μέσω του Groupon. Αφορά έκπτωση έως 50$ στην αξία των ενδυμάτων Gap και 25$ σε αξεσουάρ για κάθε αγορά.
Τα αποτελέσματα: Από την πρώτη κιόλας ημέρα η αποδοχή των χρηστών ήταν άμεση και μαζική. Οι πωλήσεις ξεπέρασαν τις 300.000 από την πρώτη ημέρα. Ήταν οι μεγαλύτερες πωλήσεις του Groupon που είχαν καταγραφεί ποτέ στην ιστορία, (περίπου μία αγορά κάθε 10 δευτερόλεπτα). Η GAP έτσι απέκτησε μεγάλη κοινωνική αναγνώριση και έθεσε τους πυλώνες της δυναμικής του μάρκετινγκ της σε όλο τον κόσμο. Ήταν η αμέσως επόμενη ενέργεια έπειτα από την έκπτωση 25% που ξεκίνησε νωρίτερα στο Forsquare. Θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι οι εν λόγω εκπτώσεις δεν είναι απαραίτητες και έχουν ένα τεράστιο κόστος για την Gap, αλλά παρόλα αυτά οι γνώσεις που παράγονται από την καμπάνια θα είναι πολύτιμες για το μέλλον της επιχείρησης.
Περίπτωση: Canon EOS photo chain
Όραμα: Δημιουργία μιας ενιαίας κοινότητας φωτογράφων. Το επιχειρηματικό πρόβλημα: πώς η εταιρία να τοποθετήσει τα προϊόντα Canon DSLR στο επίκεντρο της κοινότητας των φωτογράφων; Η εκστρατεία: Δημιουργία μιας διαδικτυακής πλατφόρμας-κοινότητας φωτογράφων που θα αποτελείται από φωτογράφους οι οποίοι εργάζονται από κοινού φορτώνοντας-προβάλλοντας τις φωτογραφίες και τα έργα τους έτσι ώστε να κρατήσουν την κοινότητα αυτή ζωντανή αλλά και να την αναπτύξουν . Τα αποτελέσματα: Κατά τη διάρκεια της εκστρατείας 18.709 εικόνες φορτώθηκαν, ενώ η κοινότητα είχε σχεδόν 2 εκατομμύρια επισκέψεις και 19.271 άνθρωποι υπέγραψαν ως μέλη της ιστοσελίδας Canon EOS. Αυτή η εκστρατεία κέρδισε το βραβείο 2010 IAB social media στην Αυστραλία.
Περίπτωση: TurboTax experts take over Twitter
Όραμα: Η γνωστοποίηση, η αναγνώριση του λογισμικού TurboTax και η ενημέρωση των πελατών σχετικά με αυτό. Το επιχειρηματικό πρόβλημα: Η επανάσταση στο χώρο του Twitter και δημιουργία ενός αποτελεσματικού προγράμματος διατήρησης πελατών. Η εκστρατεία: Παρόλο που η δραστηριότητα αυτή είναι εποχική όπως και η διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, παρόλα αυτά, στόχευε στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πλατών για εκείνο το χρονικό διάστημα της φορολογικής σεζόν μέσω του Twitter δηλαδή με λίγα λόγια στην διαχείριση των φόρων τους. Τα αποτελέσματα: Η προσέγγιση της εταιρείας στο Twitter έχει αυξηθεί σε σημαντικό ποσοστό και μέγεθος κατά το τελευταίο έτος. Η TurboTax έχει τώρα πάνω από 20 εκατομμύρια πελάτες. Και οι πελάτες αυτοί συνδέονται σε μεγάλο βαθμό με την ετήσια πορεία της εταιρίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου