Η ραγδαία αύξηση των τεχνολογικών επιτευγμάτων και η ευρεία
χρήση τους σε όλες τις πτυχές της ζωής μας ήταν φυσικό να επηρεάσει και την
οικονομία. Πλέον ολόκληρα κράτη βασίζονται στις συναλλαγές που
πραγματοποιούνται μέσω του διαδικτύου όπως για παράδειγμα η Βρετανία όπου το
ηλεκτρονικό εμπόριο της επιφέρει 144,8 δις ευρώ έσοδα ετησίως ή το 8,3 % του
ΑΕΠ η οποία φιγουράρει βέβαια στη πρώτη θέση παγκοσμίως στο ηλεκτρονικό επιχειρείν. Η μεγάλη συμμετοχή των ανθρώπων σε κοινωνικά δίκτυα (social
webs) όπως το Facebook,
το Twitter
και το Flickr
αλλά και σε blogs υπολογίζεται
στα 2 δισεκατομμύρια παγκοσμίως, με την πρόσβαση στο Διαδίκτυο να γίνεται ακόμη
πιο εύκολη λόγω της χρήση των κινητών, των notebooks ή των tablets. Σε έναν κόσμο όπου η πληροφορία είναι
γενναιόδωρα διαθέσιμη στο ευρύ κοινό δεν μπορούν οι επαγγελματίες του
μάρκετινγκ να προσπαθούν να πείσουν ή και να <<εξαπατήσουν>>
τον καταναλωτή ότι μόνο το δικό τους προϊόν είναι το κατάλληλο για
να ικανοποιήσει τις ανάγκες του.
.jpg)
.jpg)
Κλείνοντας, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι όλοι οι μεγάλοι
σύγχρονοι γκουρού του Marketing δίνουν έμφαση στην ειλικρίνεια και στην
διαφάνεια που πρέπει να διακατέχει τη σχέση της εταιρείας με τους πελάτες της.
Σε μία παγκοσμιοποιημένη κοινωνία όπου υπάρχουν χιλιάδες υποκατάστατα
του δικού σου προϊόντος σκοπός σου είναι να χτίσεις τη φήμη σου βασισμένος στις
δύο αυτές αρχές κερδίζονται πελάτες και εμπιστοσύνη. Τα κανάλια επικοινωνίας
και οι πηγές πληροφόρησης έχουν αυξηθεί κατά κόρων και μόνο με μία ειλικρινή
σχέση προς το κοινωνικό σύνολο μπορείς να κερδίσεις και εσύ αλλά και το
κοινωνικό σύνολο.
Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν γίνει πλέον για πολλούς ανθρώπους
το βασικό κέντρο δραστηριοτήτων τους
για κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους. Ίσως θα πρέπει και οι εταιρείες
να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση πλέον σε αυτό!
*χρησιμοποιώ τον όρο μαρκετίστα για κάθε άτομο που
ασχολείται με το Marketing και όχι αποκλειστικά που έχει σπουδάσει πάνω
στο συγκεκριμένο τομέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου